Archief - Prijsschatting PC/onderdelen van Medion 8808?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PRQPHET

Legacy Member
Ik heb de desktop van in de garage eens uit elkaar geflanst.
't Is wel gedateerd, maar ik vroeg me af wat deze onderdelen nog waard zijn, apart/ als PC? Zal niet veel zijn, maar toch benieuwd;
Was ervan verschoten dat hij eigenlijk nog zeer snel reageert (dual-core, 3GHz), enkel maar 1GB RAM (2x512MB).
Hij is van 2006, dus er zat wel een pak stof op, over, tussen, .. maar wat mij enorm verbaasde was, dat er nog steeds koelpasta in overvloed was op de chip (processor?).


•de nieuwste Intel® Dual Core-processor architectuur, Intel® Pentium® D Dual Core-processor 830, 3.0 GHz, 2 x 1 MB L2-cache, 800 MHz FSB
• op de toekomst voorbereide technologie door 64-bits ondersteuning. Optimale prestaties door 2MB-cache, Dual Core-technologie. Buitengewoon stil door BTX-vormgeving met geoptimaliseerde luchtstroom, Heatpipe-koeling en stille ventilator
• geheugen: 1024 MB DDR2, SDRAM met 533 MHz 64-bits dual channel memory (één uitbreidingsslot beschikbaar)
• NVIDIA® GeForce™ 6700XL High-End videokaart
• 250 GB Seagate Barracuda 7200.9 harde schijf, 8 MB cache S-ATA 150-interface, supersnelle 7200 tpm
voeding van FSP Group; model no. FSP400-60MDN, max. output power: 400W
• 2x dubbele televisiefunctie ingebouwd
• 2x DVB-S digitale satellietontvangst (bijpassende antenne nodig, niet bijgeleverd)
• 2x ANALOGE TV/Kabel-TV
• SONY 16x Dual layer, multistandaard DVD/CD-brander, model no. DW-G121A
• SONY 16x DVD-ROM, model no. DDU1615
• WLAN 54 Mbit/sec.
• ingebouwde 8 in 1 USB 2.0 -kaartlezer
• 6x USB 2.0, 2x voorzijde, 4x achterzijde
• 2x FireWire (IEEE 1394) 1x voorzijde, 1x achterzijde
• 8-kanaals Intel® High Definition Audio
• V.90 PCI datafaxmodem inclusief telefoonaansluitkabels
• Geïntegreerde netwerkcontroller, Fast Ethernet 10/100 Mbit/sec
Er staat Windows XP Home Edition op.


PS: let niet op de woordenschat "snelle", "op de toekomst voorbereide" etc.
Dat was toen (in 2006) één van de betere desktops :D.


Eveneens een Medion 17" AKTIV SXGA LCD-Color Monitor
Specs:
Max. resolutie: 1280x1024
Zichtbaar schermdiagonaal: 43,2 cm
Kijkhoek horizontaal/verticaal: typ. = 150°/130°
Contrast: typ. = 500:1
Helderheid: typ. = 280 cd/m²
Reactietijd: typ. = 10 ms
2 ingebouwde luidsprekers

Inclusief: 1x voedingskabel, 1x 15 pins Sub-D aansluitkabel (vast verbonden), 1x audiokabel (vast verbonden).

Persoonlijk denk ik nog het meeste te gaan krijgen voor de monitor.

greets!

Baats

Legacy Member
Ik heb het tot eergisteren uitgehouden met dit bakske. Echt een ferm PC'ke toen :p

PRQPHET

Legacy Member
Baats zei:
Ik heb het tot eergisteren uitgehouden met dit bakske. Echt een ferm PC'ke toen :p
Serieus? :p nice ^^
hebde daar iets aan veranderd? Wrs is mijn setup dus geen bal meer waard zeker :D

Wa is er mis met uw bakske dan? Wat is er kapot?

PRQPHET

Legacy Member
Niemand?
Zelfs als het maar enkele euro's is. Het scherm is iets meer waard denk ik.
Ruwe schatting geheel/apart.

PRQPHET

Legacy Member
Sjoepap zei:
rond de 50€ voor het geheel
En waar kan ik zoiets te koop aanbieden (misschien beter anders formuleren: wie zou hier nog interesse in kunnen hebben xD).
En het scherm?

Sjoepap

Legacy Member
je kan het hier op het B&S forum proberen te slijten

50€ is scherm inbegrepen

PRQPHET

Legacy Member
Sjoepap zei:
je kan het hier op het B&S forum proberen te slijten

50€ is scherm inbegrepen
en het bijhorende draadloos toetsenbord en muis, evenals multimedia remote.
Gaat dat de prijs met een paar euro's verhogen?

Gaetanvdb01

Legacy Member
Ik denk dat je toch iets meer dan 50 kan vragen hoor eerlijk gezegd. Ik denk eerder aan 75-80...

PRQPHET

Legacy Member
Gaetanvdb01 zei:
Ik denk dat je toch iets meer dan 50 kan vragen hoor eerlijk gezegd. Ik denk eerder aan 75-80...
hmm, oké. Hoor ik graag :D
ik zag daarstraks trouwens dat ik voor de hdd enkel al €15 kan vragen, tis maar een SATA-150, maar wel 7200rpm.

staat ondertussen ook al bij B&S Hardware.

thx!

Sjoepap

Legacy Member
dat is waar, in onderdelen zal je er nog wel een stukje meer voor kunnen krijgen!

veel geluk met de verkoop!

PRQPHET

Legacy Member
Sjoepap zei:
dat is waar, in onderdelen zal je er nog wel een stukje meer voor kunnen krijgen!

veel geluk met de verkoop!
thx, maar kga het toch allemaal tesamen verkopen. degene die geïnteresseerd is in onderdelen, mag ze dan zelf nog is uitvijzen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan