Archief - prijsschatting HP DL380 G3 enterprise server

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pikes

Legacy Member
Bij goed bod overweeg ik onderstaande enterprise server te verkopen.

HP Proliant DL380 G3 (algemene specs: http://h18002.www1.hp.com/products/quickspecs/11473_div/11473_div.HTML ):

Specifics:
1*Intel Xeon 2.4Ghz processor
2GB ECC memory
6*146GB 10krpm SCSI disks op geintegreerde Smart Array 5i controller
integrated lights out (iLO) connection (laat toe server van op afstand te starten)

Hoeveel mag ik hiervoor vragen? Zal op 9lives, tones en 2dehands.be komen te staan

MrZodiac

Legacy Member
Dat zijn mooie servers, maar toch wel wat overkill voor privé gebruik denk ik, niet? :p

Die schijfkes alleen al kosten enkele honderden euro's t'stuk. (nieuw welliswaar)

De prijs van deze servers is sterk afhankelijk van hun garantie (want zulke systemen worden afgeschreven op 3 jaar.... dus na 3 jaar verliezen ze hun waarde)

Zo ruw geschat: indien in goede staat, met garantie moet dat toch een 2000 a 3000 euro kunnen opbrengen. (waarschijnlijk meer?)

zonder garantie de helft?

Het is maar een schatting, ik weet wat die dingen nieuw kosten en dat is geen klein bier

pikes

Legacy Member
inderdaad misschien goed om te vermelden: server is iets ouder dan 3 jaar (garantie net vervallen)

Overkill voor privé gebruik? Als je daar een microsoft omgeving op wil simuleren (domain controller, SQL server, Exchange server, XP) onder VMWare om alles onder de knie te krijgen om uw Microsoft certificaten te kunnen halen, dan komt een dergelijk machien van pas.

Al bedankt voor deze eerste schatting, verdere opinies steeds welkom

MrZodiac

Legacy Member
pikes zei:
Overkill voor privé gebruik? Als je daar een microsoft omgeving op wil simuleren (domain controller, SQL server, Exchange server, XP) onder VMWare om alles onder de knie te krijgen om uw Microsoft certificaten te kunnen halen, dan komt een dergelijk machien van pas.

Daar heb je wel gelijk in, gelukkig heb ik mijn "speeltuin" op het werk :crazy:

Ik gebruik VMware server om te studeren thuis op een "gewone" pc met veel ram.

Maar alles is dan ook weer sterk afhankelijk van je spaarrekening en wat je ermee wil doen hé :cool:

(ben jij toevallig ook VCP'er)

Sorry voor de :offtopic: (free up)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan