Archief - P3 800EB, 512MB SD133, Radeon 9250, wifi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Hallo,

ik ben misschien van plan mijn tweede pc die ik vooral gebruik als mediacenter te vervangen door een "echt" mediacenter, maar ik wou toch eerst eens zien hoeveel hij nog waard is.

Specs:

Standaard ATX case met voeding
Mobo'tje van niet al te bekend merk, maar het doet zijn werk goed en stabiel
CPU: Intel P3 800Mhz EB (EB reeks: dus coppermine core, zijn de beste P3's, de allerlaatste reeks voor de P4)
Geheugen: 512MB SD-RAM 133Mhz, waaronder een nieuw latje van Samsung
Graka: ATi Radeon 9250, nieuw gekocht bij Tones, waarschijnlijk nog met garantie.
HD: 40GB Maxtor, geen al te lang leven meer beschoren imo.
Wifi: Ook een nieuw kaartje van Linksys, wifi 54G.
Sound: 5.1 kaartje met C-Media chip

Zelf zou ik schatten op een €100, vooral de nieuwe onderdelen zijn nog relatief veel waard, en SD-RAM gaat ook tegen relatief hoge prijzen tegenwoordig...

Wat denken jullie ;)?

Grtz en alvast bedankt.

Wover

i386dx

Legacy Member
Zulke volledige pc's geraak je (zeker op sites als de deze) niet aan de straatstenen kwijt. Hoewel die 100 € wel een degelijke prijs is voor wat je krijgt. Mss overwegen om Wifi en geheugen apart te verkopen.

(ps Coppermine is niet de laatste en allerbeste core; er is ook nog de Tualatin die toch nog een stukje meer prestaties biedt ;-))

Wover

Legacy Member
kibo zei:
pc rond de 50-60€(zonder wifi)
wifi 25€

Niet overdrijven e :p

Ik dacht aan:

Standaard ATX case met voeding (+LG DVD trouwens) - €5
Mobo'tje - €5
CPU: Intel P3 800Mhz EB - €10
Geheugen: 512MB SD-RAM 133Mhz - €30
Graka: ATi Radeon 9250 - €20
HD: 40GB Maxtor - €5
Wifi:Linksys, wifi 54G - €20
Sound: 5.1 kaartje - €5

== €100

seakertje

Legacy Member
Woverke zei:
Niet overdrijven e :p

Ik dacht aan:

Standaard ATX case met voeding (+LG DVD trouwens) - €5
Mobo'tje - €5
CPU: Intel P3 800Mhz EB - €10
Geheugen: 512MB SD-RAM 133Mhz - €30
Graka: ATi Radeon 9250 - €20
HD: 40GB Maxtor - €5
Wifi:Linksys, wifi 54G - €20
Sound: 5.1 kaartje - €5

== €100

Je schatting per onderdeel zal wel correct zijn maar je moet wel met 1 ding rekening houden en dat is dat je voor een geheel nooit dezelfde prijs zal krijgen als de optelsom van de afzonderlijke delen.

Of je moet idd alle onderdelen apart verkopen, met risico dat je met bepaalde stukken blijft zitten, en zo kom je ook niet aan de totale prijs dan.

Iemand die bv interesse heeft voor mobo en cpu, zal mss een andere hdd of graf; kaart willen, en geen volledige pc nemen, om dan zelf met stukken te zitten dat hij niet kan gebruiken he,

groeten,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan