Archief - Oudere pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InverSable

Legacy Member
Hoeveel is deze pc zoal nog waard?

Windows Vista Home Premium
Intel Core 2 Duo E6400
2GB DDR2
500GB HDD
NVIDIA GeForce 7900GS
Rhine 2 fast ethernet adapter
Philips DROM6216
Optiarc DVDRW AD-5170A
geluidskaart - 7.1 channel surround
15-in-1 cardreader

Randapparatuur:
Logitech Illumated keyboard (Logitech NL - - Illuminated Keyboard)
Packard Bell media keyboard & muis (die bij de pc zaten)
Packard Bell 17" scherm met ingebouwde speakers LCD
razer exactmat

PC is Packard Bell iXtreme J9140
Aangekocht 08/2007

Pedroo

Legacy Member
Pc apart +- 100 euro
Logitech keyboard: 30
Keyboard & muis: 20
Scherm: 20
Mat: ?

Als geheel +- 150 euro

Satkan

Legacy Member
Wel, voor zo'n systeem zou ik zeker nooit nog boven de €100 geven.
Randapperatuur is meestal niet nodig.
Aangezien velen, zoals ikzelf, dit soort systemen zou kopen om te experimenteren. (Server etc.)
En dus randapperatuur al aanwezig is.

Pedroo

Legacy Member
Mja, ik ook zéker niet. Maar is nogal moeilijk iets over te zeggen. Is de 7.1 geluidskaart kwaliteit ja dan nee... Wat voor HDD is het, welk moederbord e.d... SPeelt allemaal kleine rol.

Satkan

Legacy Member
Voor mij zou vooral onderhoud van de componenten doorslaggevend zijn.
Als ik kom kijken, en ik zie een 3 cm dikke laag stof... dan ben ik door zonder aankoop! ^^
(Omdat we hier over een 4 jaar oud systeem spreken)

successor

Legacy Member
InverSable zei:
Hoeveel is deze pc zoal nog waard?

Windows Vista Home Premium -- Legaal ? Ja : 10 euro , nee : -10 euro
Intel Core 2 Duo E6400 20-30 euro
2GB DDR2 10-20 euro
500GB HDD 30-40 euro
NVIDIA GeForce 7900GS 10 euro
Rhine 2 fast ethernet adapter op moederbord
Philips DROM6216 4 euro
Optiarc DVDRW AD-5170A 6 euro
geluidskaart - 7.1 channel surround op moederbord
15-in-1 cardreader 6 euro

Moederbord schat ik op 15 euro, kast + PSU op 15 euro

Randapparatuur:
Logitech Illumated keyboard (Logitech NL - - Illuminated Keyboard) 20-30 euro
Packard Bell media keyboard & muis (die bij de pc zaten) 3 euro
Packard Bell 17" scherm met ingebouwde speakers LCD 15-25 euro
razer exactmat 5 euro

PC is Packard Bell iXtreme J9140
Aangekocht 08/2007

Satkan zei:
Voor mij zou vooral onderhoud van de componenten doorslaggevend zijn.
Als ik kom kijken, en ik zie een 3 cm dikke laag stof... dan ben ik door zonder aankoop! ^^
(Omdat we hier over een 4 jaar oud systeem spreken)

Als jij komt kijken nadat ik met de stofzuiger in de kast ben gegaan, dan ben je dan ook niks wijzer, alleen een vooroordeel rijker.

Je moet het systeem stressen en dan kan je al heel veel zien.

InverSable

Legacy Member
Ik had nogal weinig tijd toen om naar alles eens te kijken, het was om een idee te hebben. Ik heb hem juist eens getst en opengehaald.

Moederbord: : MS 7301 ver1.0
Voeding: 250W (FSP250-60HEN)
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 500GB (sata 300)
met legale windows

De rest is hierboven al vermeld geweest
is dit model: http://www.computerpart.be/images/products/138141737-j9140.jpg

Er ligt enkel klein beetje stof op, heeft nooit in een stoffige ruimte gestaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan