Archief - Oudere hardware: PCs en schermen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azmat

Legacy Member
Dag allen,

Ik heb hier nu al een tijdje een collectie aan oudere hardware staan die ik dringend eens de deur uit zou moeten doen. Alleen heb ik echt geen idee wat de gangbare prijzen zijn voor de hardware die er in zit, ik volg de 2dehands-markt niet echt.
Here goes:

Monitors:
Samsung Syncmaster 205BW 20" LCD (DVI) foto
Medion MD6144ao 15" LCD (VGA) foto
Medion MD 1998 PB 19" CRT Monitor (VGA) foto foto

Oud pc 1
Case: Antec behuizing, met plastic window
Voeding: Enermax 500W ELT500AWT
Moederbord: msi m2n-sli deluxe
RAM: corsair 2 * 1gb
HDD: Geen HDDs
CPU: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4600+
CPU koeling: Zalman CNPS9000
Graphics: nVidia 8800GTS 640
DVD: Asus dvdlezer
Koeling: 2 120mm fans

foto 1 foto 2
In vrijwel perfecte staat, enkel de behuizing heeft een klein krasje. Power knop werkt wel niet, de reset wordt gebruikt als power knop.
Van alle onderdelen zijn nog de dozen beschikbaar. Een hdd inploffen, windows installeren, en je kan gaan.


Oud pc 2
Case: Chieftec Dragon
Voeding: OCZ 520W
Moederbord: ASUS a8n-e (s939)
RAM: ocz 2 * 1gb latje
HDD: 120gb en 160gb, beide ata, oude beestjes!
CPU: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.2GHz
CPU koeling: Zalman CNPS3900D
Graphics: nvidia 7800GTX
DVD: DVD R/RW
en nog een dvd lezer - werkt soms eens, soms niet. Deze gebruikte ik eigenlijk niet meer aangezien ie niet kan schrijven.
Koeling: 4 * 80mm fans, oude beestjes, rotelen bij opstart, gaat over na even maar geven veel lawaai
TV Tuner (met doos etc)

foto 1 foto 2
Oude beestje, maar werkt nagenoeg zonder problemen. De hdds zou ik persoonlijk wel vervangen aangezien hun leeftijd en gebruik. De koelers zijn misschien ook eens het bekijken waard, het is wat overkill en veroorzaakt extra lawaai.
Met dit systeem kon ik nog probleemloos cod moder warfare(1) spelen. Van niet alles meer de doos nog, van sommige nog (mobo, tvtuner bvb).

Oud pc 3

Case: Antec NSK4480B
Voeding: Antec Earthwatts 380W
Moederbord: geen idee
HDD: 2 harde schijven, 120gb en 250 gb (beide ATA)
CPU: Intel Pentium 4 2.6Ghz
CPU koeling: passieve koeler, met fan erboven
RAM: 2 * 512Mb ram
Graphics: ATI Radeon x800 PRO/GTO
Tv tuner

Nog geen fotokes van. Maar de kast is echt niet messy vanbinnen, en van buitenuit is het de standaard kast. De kast (en voeding, die daar inclusief bij zat) zijn in prima staat, als nieuw bijna. Hier heb ik de doos nog van.
De onderdelen die erin zitten... Oud beestje dat tijdje heeft dienstgedaan om tv te cappen en wat media bij te houden.


Alvast bedankt!

azmat

Legacy Member
Bumpje.

Ook als ge maar van 1 ding iets kunt schatten, stel ik dat al zeer op prijs 8) Een richtlijn is voldoende!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan