Archief - Oud gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reborn

Legacy Member
Hey

Hoeveel is mijn oud gaming pc da ik destijds bij jaha heb gekocht nog waard?

OCZ 600W GameXStream SLI voeding
Gigabyte GA-P35-DS3 socket 775
8 GB DDR2 ram (Exceleram 2 x 2 Gb DDR2 PC6400 CL5 Blue Heatspreader en JAHA 2 x 2Gb DDRII PC6400 Blue Heatspreader)
DVD-RW Samsung S203 20X SATA zwart
Intel Core™2 Quad Processor Q6600 8MB Box G0 socket 775 met zalman 9700 cooler
Coolermaster RC-690 case zwart
Twintech 8800GT 512mb DDR3 PCI-Express met accelero xtreme twin turbo

Ryz1989

Legacy Member
ik zou zeggen 100 euro ofzo met geluk want de die quadcore zijn al redelijk oud en je grafische kaart is niet meer sterk genoeg voor de nieuwe games te spelen

Reborn

Legacy Member
Ryz1989 zei:
ik zou zeggen 100 euro ofzo met geluk want de die quadcore zijn al redelijk oud en je grafische kaart is niet meer sterk genoeg voor de nieuwe games te spelen

Hmmm als ik in search "Q6600" zoek dan zie ik threads dat enkel de cpu voor 60 euro wordt verkocht .... hoe kom jij dan in godsnaam aan 100 euro voor alles? :rofl: En die kaart kan nog wat aan hoor ;) niet persé op max settings maar medium/high moet nog wel lukken.

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/q6600-en-p5q-meneem-en-afsluitdatum.811777

Hier iets vergelijkbaars aan 200 euro https://www.beyondgaming.be/forums ik heb beter aftermarket cooler op graka en mijn graka is veel beter dan de zijne. Mijn voeding is beter, mijn kast is beter.

Hier ook een thread van de cpu op 60/65 euro https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/q6600amd-5559800gtx-etc.808883

Alé ik ga dan is effe schatten he ;)

Cpu: 60 euro
Ram: 40 euro
Das al 100 euro wa jij dus schatte voor alles lol :)

Graka: Enkel de graka met originele cooler is 25/30 euro, met die aftermarket cooler is da 30/35 euro
Die case wa een zeer goeie case is en zeer zwaar en kwalitatief: 30/40 euro
Mobo: 35/40 euro
Voeding: 30/35 euro

Ik kom uit op een totaal van +- 250 euro. Aangezien iedereen het voor zo goedkoop mogelijk wilt kopen doe dan 50 euro er van af en dan kom ik op 200 euro meeneemprijs zeker!

Zeker en vast voor min 200 euro de deur uit. Da is mijn schatting gebaseerd op andere schattingen.

PS: De schattingguru's hier zullen dat ook bevestigen ;) +- toch mss 10 euro meer of minder, hangt van schatter tot schatter af maar zal zoiets in de buurt zijn daar ben ik zeker van.

Reborn

Legacy Member
FoO zei:
Waarom vraag je een schatting als je ze zelf doet? :p

Om te zien hoe de n00bs schatten :p :D is altijd hilarisch ;)

Gewoon om te bevestigen wat ik in gedachten had dat het ongeveer juist is.

Sjoepap zei:
rond de 150 - 175€ voor de volledige setup

Ok thx, komt al in de buurt.

kibo

Legacy Member
OCZ 600W GameXStream SLI voeding 30/35€
Gigabyte GA-P35-DS3 socket 775 20/25€
8 GB DDR2 ram 35/40€
DVD-RW Samsung S203 20X SATA zwart 10€
Q6600 8MB Box G0 socket 775 met zalman 9700 cooler 50€
Coolermaster RC-690 case zwart 25/35€
Twintech 8800GT 512mb DDR3 accelero xtreme twin turbo 25/30€

Als volledige pc 175€ ongeveer.
S775 systemen zijn niet meer zo populair voor richting 200€ of meer

@Ryz1989
Als je er niks van kent moet je ook geen schatting geven!


@TS
Als je alles beter weet moet je geen schatting vragen.

-aftermarket cooler op een 8800GT heeft geen meerwaarde,daarvoor is de kaart te oud voor daar nog eens 5/10€ bij te kletsen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan