Archief - Nog geen jaar oude Dell Studio 1749

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jenthe

Legacy Member
Ik ga misschien overschakelen op een desktop en daarvoor mijn laptop verkopen. Deze is in werkelijk uitmuntende staat. Nooit gekke dingen mee gedaan, krasloos,...etc. De factuur is aanwezig en er zit nog garantie op tot augustus 2011. De specificaties:

- 17.3" (1600X900) WLED TrueLife scherm met geïntegreerde webcam.
- Intel Core i5 M 520 @ 2,40 GHz met TurboBoost tot 2.933 GHz
- 1GB ATI Radeon HD 5650
- 320 GB HDD (7200 rpm)
- 4 GB RAM (2x2)
- 6 cell batterij
- Windows 7 Home Premium (64 bit)

Moet het eens nakijken maar ik denk dat ik hier zo'n €830-€850 heb voor betaald. Hoeveel zou ik hier nu voor kunnen krijgen? Dank bij voorbaat!

piemel

Legacy Member
zelf zou ik er 350 (max 400) euro voor geven. Als ik 'm voor 350 zou krijgen zou ik 'm kopen (moest ik m nodig hebben). Mits perfect in orde natuurlijk (hdd leeg, fresh install, ...).

En die garantie... die is over pak dik 2 maanden over. Das nu ook niet echt nog een goed verkoopsargument.

Jenthe

Legacy Member
Voor zo'n prijs hou ik hem bij. Die laptop is in werkelijk perfecte staat en heeft naar laptop-normen meer dan behoorlijke specificaties. Bedankt voor je antwoord in ieder geval :) Nog iemand anders?

piemel

Legacy Member
Wat ik mij afvraag:

"nog geen jaar oude dell" = gekocht nà 28/06/2010 (dan zou hij dus een jaar oud zijn), en als de garantie loopt tot augustus 2011 zou 'm in augustus gekocht zijn.

Wettelijke garantie is in belgie altijd 2 jaar... dus dan loopt de garantie ofwel nog tot augustus 2012, ofwel lieg je in de titel en is hij wel al bijna 2 jaar oud, waardoor mijn schatting van 350 euro niet overdreven is :).

Jenthe zei:
Die laptop is in werkelijk perfecte staat en heeft naar laptop-normen meer dan behoorlijke specificaties.

Eerder middelmatig ;) die GPU is nu niet top, een 320GB HDD is zo groot ook niet meer (ook laptops hebben meestal wel al 500-500+, maar de 7200RPM is wel een pluspunt), de processor is een van de eerste generatie sandy bridge, tegenwoordig vind ge laptops met i5 van de 2de generatie voor goeie prijs.

Vergeet niet: het is tweedehands é. Het is niet omdat mensen bereid zijn om pak 800 euro te betalen aan een nieuwe laptop, dat ze ook 800 euro aan een tweedehandslaptop zouden geven.

Jenthe

Legacy Member
Ik snap het misverstand al. Ik doelde op de service die Dell automatisch biedt bij zijn producten, dit is een standaardservice van één jaar waarbij Dell je laptop herstelt binnen de tien werkdagen. Deze verloopt in augustus 2011. Wettelijke garantie loopt nog tot augustus 2012. Was een beetje in de war ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan