Archief - Nieuwe laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

@XeSs

Legacy Member
Hallo,

welke prijs zouden jullie op een laptop met onderstaande specificaties plakken. Het is een nieuwe laptop!!!! dus graag de prijs die jullie zouden denken moest deze in de winkel liggen (niet wat je ervoor wil geven).


- 15,6” HD+ scherm (mat)
- Intel® Core i5-2420M, 2.5GHz, 3MB Smart Cache
- nVidia GeForce GT540M, 1GB DDR3
- 4GB RAM (2 X 2GB)
- 500GB harde schijf, 7200RPM
- DVD-brander
- 3-in-1 kaartlezer (MMC/RSMMC/MS/MS Pro/MS Duo/SD/Mini-SD/SDHC/SDXC)
- 2.0MP build-in webcam
- Fingerprint reader
- Kensington® Lock
- 6-cells Li-Ion batterij
- 802.11a/b/g/n Wi-fi
- Bluetooth
- Aansluitingen:
o 2 x USB 2.0
o 2 x USB 3.0
o 1 x eSATA
o 1 x VGA
o 1 x HDMI
o LAN Ethernet poort (RJ-45)
o Geluid in/uit (1 x headphone/1 x microphone)
o SPDIF/in
o DC-in
- Windows 7 Home Premium 64-bit (NL)

KnightOfCydonia

Legacy Member
Merk zal ook een factor zijn, als ook schermresolutie als die full HD is. Indien niet, schat ik dat nieuw dit model toch rond de 700-800 euro zou moeten opbrengen.

@XeSs

Legacy Member
Ik kom onder andere een acer tegen, die 800 euro kost met een mindere CPU, mindere GPU, kleinere + tragere HDD, geen bluetooth, geen USB 3.0.

Het is een sager, hebt het gevraagd aan degene die het heeft.

Edit: ik heb onlangs een nieuwe acer gekocht: i3 processor, 250gig hdd (5400RPM), geen aparte GPU, geen usb 3.0, geen bluetooth, geen DVD drive, geen fingerprint reader, slechts 2gig ram, 13,3". Daar heb ik toen 700 euro voor in de winkel betaald. Ergens lijkt met 700-800 euro wel een onderschatting dan...

KnightOfCydonia

Legacy Member
@XeSs zei:
Edit: ik heb onlangs een nieuwe acer gekocht: i3 processor, 250gig hdd (5400RPM), geen aparte GPU, geen usb 3.0, geen bluetooth, geen DVD drive, geen fingerprint reader, slechts 2gig ram, 13,3". Daar heb ik toen 700 euro voor in de winkel betaald. Ergens lijkt met 700-800 euro wel een onderschatting dan...

Ik heb onlangs (nog geen 3 maanden geleden) een nieuwe Dell Vostro 3550 gekocht: i3 Sandy Bridge processor, USB 3.0, bluetooth, DVD drive, fingerprint reader, 2GB Ram (wel zelf 2GB bijgestoken om tot 4 te komen), 500GB harddrive, aluminium buitenkant behuizing, mat 17 inch scherm en backlit toetsenbord, wel ook geen aparte GPU. Daar heb ik 599 euro voor betaald, plus dan nog eens 33 euro voor een extra ram latje.

IMO heb jij je Acer te duur betaald, zeker voor een Acer, en is hoogstens 800 euro de redelijke prijs die ik nieuw zou geven aan het toestel dat jij in je eerste post beschrijft. Wat niet wegneemt dat je hem mogelijk voor meer kan slijten, maar dan zet je de persoon die hem koopt echt wel af, want voor 800 euro of meer kan je al gemakkelijk aan een aantal betere toestellen geraken, als je gaat vergelijken.

Veriac

Legacy Member
Kijk eens op het voorblad van het mediamarkt krantje (van deze week) ;)

KnightOfCydonia

Legacy Member
Tja, die bij Vandenborre zijn alleszins redelijk overprijsd. Maar ik ben dan ook een kritische klant. Ik betwijfel niet dat je eventueel wel mensen zal vinden die voor jouw nieuwe laptop meer dan 800 euro willen betalen, maar mijn mening zou dan blijven dat dit een beetje teveel is. Als verkoper probeer je natuurlijk voor zoveel mogelijk te gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan