Archief - I7 950 RAMPAGE EXTREME

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deus-ex

Legacy Member
wat schuift dit eigenlijk nog ?

I7 950 en nooit overclocked :
12 GB corsair 1200mhz Geheugen 6x2gb
ASUS RAMPAGE EXTREME III X79 moederbord , met alle accesoires

Alexandre

Legacy Member
De i7 rond de 200 euro
Moederbord zeker 230 euro zou zelfs durven 250-270 ervoor vragen en dan laten afbieden door funbieders.
Geheugen geen idee

kibo

Legacy Member
I7 950 en nooit overclocked : 150€
12 GB corsair 1200mhz Geheugen 6x2gb 60€
ASUS RAMPAGE EXTREME III X79 moederbord ---> x79 ---> Sandy Bridge E?? geloof ik niks van,zal eerder x58 zijn 125/150€

Prijzen zijn onder mss onder je verwachting,maar dit is volgens mij nog zeer moeilijk haalbaar,dankzij Sandy Bridge....waar je voor 350/400€ een sneller en nieuw systeem hebt(2500k+mb+ram),of 2700K+ ram+mb 450€.

Deus-ex

Legacy Member
kibo zei:
I7 950 en nooit overclocked : 150€
12 GB corsair 1200mhz Geheugen 6x2gb 60€
ASUS RAMPAGE EXTREME III X79 moederbord ---> x79 ---> Sandy Bridge E?? geloof ik niks van,zal eerder x58 zijn 125/150€

Prijzen zijn onder mss onder je verwachting,maar dit is volgens mij nog zeer moeilijk haalbaar,dankzij Sandy Bridge....waar je voor 350/400€ een sneller en nieuw systeem hebt(2500k+mb+ram),of 2700K+ ram+mb 450€.

jah ik bedoelde X58 :) ik upgrade namelijk naar X79

Euhm je vergeet zeker dat SB redelijk beperkt is kwa SLI PCi express lanes? , geen 6 DIMMS en geen Hexacore's?

Iphigeneia

Legacy Member
Deus-ex zei:
jah ik bedoelde X58 :) ik upgrade namelijk naar X79

Euhm je vergeet zeker dat SB redelijk beperkt is kwa SLI PCi express lanes? , geen 6 DIMMS en geen Hexacore's?

Beste,

Hier een ruwe vergelijking tussen de I7-950 en I5-2500K (op stock).

AnandTech - Bench - CPU

De mens die de I7-950 koopt voor meer als een I5-2500K systeem (of gelijk) moet duchtig nadenken. Want in de meeste gevallen komt de I5-2500K er gewoon beter uit.

Mvg,

Deus-ex

Legacy Member
Ik weet dat men hier algemeen 10-25% minder geeft dan op site´s zoals kapaza en dergelijke , maar mijn moederbord staat ook op tweakers.net voor 220euro , op ebay krijg je er zelfs nog 600euro voor (heel de combo)
Ondertussen ben ik al aan het onderhandelen met iemand van kapaza voor 520euro , het is imho kwa moederbord en geheugen mogelijkheden Niet vergelijkbaar met een kinderachtig 1155 systeem.
dat is een consumer socketje waar je zelfs de nieuwe ''celerons'' op kunt krijgen . 1366 en 2011 is meer voor professionals en enthousiastelingen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan