Archief - High-end game systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

t261922

Legacy Member
beste 9lives bezoekers,

Ik ben nu al enige tijd bezig met benchmarken in het algemeen en 3dmark in het bijzonder.

Nu dat ik mijn doel behaald heb en mijn project pc is klaar zou ik graag weten of het een goed idee is van deze nu te vekopen aan een gamefanaat of beginnend bechmarker.

Er isveel tijd en geld aan besteed en ik ben zeer tevreden met het resultaat, zowel qua setup als prestaties en stilte/ koelvermogen.

Graag jullie oprechte prijsschatting dus (wat je er zelf voor zou geven, niet wat hij waard is)

De Hardware:

Voeding: 730 Hiper modulaire zilveren voeding (SLI)
Case: Coolermaster mystique (zwart geborsteld alu)
MB: Asus striker extreme
CPU: Q6600 B3
Geheugen: Corsair 2 x 512Mb 5-5-5-12
GraKa: 2 x Asus 8800GTS 640Mb
DVD writer: dual layer Plextor Px-
HDD: 4 x 80Gb Caviar en Maxtor (2 in RAID0)
Alles watergekoeld: pomp Hydor L20 met radiator Black Ice Pro 120mm

Waterblok op CPU Asetec met drie aansluitingen. NB gekoeld met water.

2 x Zalman High Performance waterblokken voor de 8800GTS met Liang 12v DDC pomp en Black Ice X-flow radiator 2x 12cm.
Fans van Zalman en aparte fancontroller.

Alles is zeer efficient ingebouwd: 40° voor 8800gts is hjet resultaat.

Ik zou graag foto's posten maar dat gaat blijkbaar niet.

t261922

Legacy Member
tis blijkbaar moeilijk om een reactie te krijgen... zou ik er 1500 euro voor krijgen?

wiseguy4

Legacy Member
Ik denk dat wel hoor 1500€ 2 zalige grafishe kaarten etc

Kun je toch beter bijhouden?

Foto's pls lol

kibo

Legacy Member
Voeding: 730 Hiper modulaire zilveren voeding (SLI) 85€
Case: Coolermaster mystique (zwart geborsteld alu) 70€
MB: Asus striker extreme 140€
CPU: Q6600 B3 190-200€
Geheugen: Corsair 2 x 512Mb 5-5-5-12 30-35€
GraKa: 2 x Asus 8800GTS 640Mb 2x280€ = 560€
DVD writer: dual layer Plextor Px- 30€
HDD: 4 x 80Gb Caviar en Maxtor (2 in RAID0) 4x 15€
Alles watergekoeld: pomp Hydor L20 met radiator Black Ice Pro 120mm ?

Waterblok op CPU Asetec met drie aansluitingen. NB gekoeld met water. ?

2 x Zalman High Performance waterblokken voor de 8800GTS met Liang 12v DDC pomp en Black Ice X-flow radiator 2x 12cm. ?
Fans van Zalman en aparte fancontroller. 30€

ongeveer 1200€ zonder waterkoeling stuff, dus totaal rond
1400€.

Graag jullie oprechte prijsschatting dus (wat je er zelf voor zou geven, niet wat hij waard is)

Wat is eigenlijk het verschil tss bovenstaande?
Voor de ene is dit veel waard voor de andere een pak minder, zoiets is persoonlijke behoefte.
Prijsschatting is waarde bepalen hè.;)

t261922

Legacy Member
kibo zei:
ongeveer 1200€ zonder waterkoeling stuff, dus totaal rond
1400€.

denk je dat ie beter zou verkopen zonder de waterkoeling?

Wat is eigenlijk het verschil tss bovenstaande?
Voor de ene is dit veel waard voor de andere een pak minder, zoiets is persoonlijke behoefte.
Prijsschatting is waarde bepalen hè.;)

Ja, het verschil is dat als je schat wat hij waard is je dan de actuele prijzen van de onderdelen zou samentellen en zo tot een richtwaarde komt die algemeen gekend is.

Wat jij er zelf zou voor geven is belangrijker omdat nooit iemand zal betalen wat iets waard is denk ik, enkel wat die persoon vind dat het hem of haar waard is...


Bedankt voor de reactie!:niceone:

Vedeco

Legacy Member
Moest je ooit willen verkopen , hier heb je jouw gamefanaat :D

Vedeco

Legacy Member
Ik zou er zo'n 1300-1400 euro voor geven... :)
De hele PC is super , enkel als gamer zou je er dan nog minstens 1Gb ram moeten bijsteken

t261922

Legacy Member
goed idee.. ik ga eens kijken of ik aan setje dominator geheugen kan bestellen en dan zet ik die erin, windows vista aero score was er ook door beperkt!

Ah, en met mijn beeldscherm erbij krijg ik er dan toch nog wel 200 euro meer van hoop ik ?(samsung syncmaster 22" 226bw)

t261922

Legacy Member
kibo zei:
ongeveer 1200€ zonder waterkoeling stuff, dus totaal rond
1400€.



Wat is eigenlijk het verschil tss bovenstaande?
Voor de ene is dit veel waard voor de andere een pak minder, zoiets is persoonlijke behoefte.
Prijsschatting is waarde bepalen hè.;)

140 euro voor een striker extreme vind ik wat aan de lage kant.. kost nu ongeveer 290 euro nieuw, mijne is drie weken oud..

kibo

Legacy Member
t261922 zei:
140 euro voor een striker extreme vind ik wat aan de lage kant.. kost nu ongeveer 290 euro nieuw, mijne is drie weken oud..

Striker kost bij mijn lokale pc-boer 268€ ( www.itware.be ),
140€ is mss niet zo veel,maar voor 140€ vind je andere bordjes gebaseerd op p35 en p38 chipset die momenteel iets populairder zijn.
Als ik 140-150€ zou kijgen voor mijn striker zou ik zeer tevreden zijn,nuja ieder zijn gedacht hè.

Vedeco

Legacy Member
Voor alles samen (met 1gig ram extra) wil ik gerust 1500 Euro voor neertellen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan