ns_ripper
Legacy Member
De kans bestaat dat ik een Q6600 ga halen (ben nog aan het twijfelen).
Mocht ik het toch doen gaat men huidige cpu de deur uit. Het betreft een E2160 een dualcore conroe met 1Mb L2 cache dus (boxed). Het ding is atm 2 weken oud en met factuur.
Eerst dacht ik dat het een slechte klokker was. Begon iets boven de 2900Mhz wat voos te doen. Nu blijkt het gewoon de alom bekende fsb bug te zijn. Ik heb dus de bsel mod gedaan.
Maw wordt de cpu nu herkend als zijnde een 266fsb cpu. En dit heeft succes. Zit nu atm orthos te draaien op 3.2Ghz met boxed cooling en vcore met 0.025V verhoogd. (zoals je kan zien is men asrock nogal twitchy met spanningen waardoor ik soms serieuze dippen krijg in men spanning
).
Anyways. Dit is het resultaat so far. Ik durf hem niet echt veel verder pushen aangezien hij na een tijdje rond de 91°C zit (interne diode that is).
Maar ik gok dat 3500Mhz goed haalbaar is met een cooler zoals een scythe infinity.
Wat zou ik hiervoor kunnen krijgen? (staat atm 79 euro in de winkel van oorsprong; heb hem zelf 86 euro betaald)
edit:
effe de screenshot atm:
http://regawebdev.no-ip.org/~jo/oc.png
Mocht ik het toch doen gaat men huidige cpu de deur uit. Het betreft een E2160 een dualcore conroe met 1Mb L2 cache dus (boxed). Het ding is atm 2 weken oud en met factuur.
Eerst dacht ik dat het een slechte klokker was. Begon iets boven de 2900Mhz wat voos te doen. Nu blijkt het gewoon de alom bekende fsb bug te zijn. Ik heb dus de bsel mod gedaan.
Maw wordt de cpu nu herkend als zijnde een 266fsb cpu. En dit heeft succes. Zit nu atm orthos te draaien op 3.2Ghz met boxed cooling en vcore met 0.025V verhoogd. (zoals je kan zien is men asrock nogal twitchy met spanningen waardoor ik soms serieuze dippen krijg in men spanning
).Anyways. Dit is het resultaat so far. Ik durf hem niet echt veel verder pushen aangezien hij na een tijdje rond de 91°C zit (interne diode that is).
Maar ik gok dat 3500Mhz goed haalbaar is met een cooler zoals een scythe infinity.
Wat zou ik hiervoor kunnen krijgen? (staat atm 79 euro in de winkel van oorsprong; heb hem zelf 86 euro betaald)
edit:
effe de screenshot atm:
http://regawebdev.no-ip.org/~jo/oc.png