Archief - DVD-collectie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben ernstig aan het overwegen om m'n ganse dvd-collectie van de hand te doen. Mijn vraag is: wat kan ik daar nog voor vragen? En voor m'n series? Ik heb geen flauw idee van de prijzen. Kan enkel zeggen dat alles in zeer goede staat verkeerd. Mijn spullen worden altijd met de grootste zorg behandeld en mijn dvd's vormen daarop geen uitzondering. Zitten wel een stuk of 10 ex-rentals tussen en die mogen uiteraard buiten voor een prikje.

Heb een (hoge resolutie) foto geupload zodat jullie een idee hebben van wat er zoal in m'n kast staat. Er ontbreken nog wel een aantal dvd's maar bon... 't is maar om een idee te krijgen hé.

FOTO (hi-res!)

Alvast bedankt!

B.T.

Angelox3

Legacy Member
Ik denk dat je voor DVD's maximum € 2.5/stuk kan vragen (dat is nog redelijk optimistisch) en voor series/boxen ongeveer €10/stuk (afhankelijk van grootte van de box en dergelijke).

In ieder geval, als je ze te koop zet mag je mij altijd een seintje geven :)

Brick Top

Legacy Member
Angelox3 zei:
Ik denk dat je voor DVD's maximum € 2.5/stuk kan vragen (dat is nog redelijk optimistisch) en voor series/boxen ongeveer €10/stuk (afhankelijk van grootte van de box en dergelijke).

In ieder geval, als je ze te koop zet mag je mij altijd een seintje geven :)

Jup, dat zijn eigenlijk ook de prijzen die ik in gedachten had. Bedankt voor uw post!

Wat is trouwens de gemakkelijkste manier om alles te catalogiseren? Alles in een Excel-file droppen en die online smijten?

Ik ga er komende week werk van maken dus ik stuur u wel een PM van zodra m'n topic online staat. Ik ben wel serieus aan het overwegen om in paketten van €15 te verkopen. Want om elke keer voor 2 of 3 dvd's naar de post te moeten... Weinig zin in eigenlijk.

Nogmaals bedankt!

kristofb

Legacy Member
Qua prijzen zit Angelox redelijk correct ja, de meeste gaan hier buiten aan €2,5 / stuk, of €2 per stuk in een groter pakketje. Ex-rentals meestal €1.

Een excel lijstje is inderdaad handig voor jezelf, maar als je er een verkoopstopic van maakt, is het gewoon het handigst als je al de films gewoon rechtstreeks in je topic plaatst. Dat maakt het ook gemakkelijker om updates aan te brengen om te laten zien welke al verkocht zijn en welke niet.

Ik wacht in ieder geval ook al op je verkoopstopic :)

Brick Top

Legacy Member
En het idee om in 'pakketjes' te verkopen van bijvoorbeeld min. 5 dvd's (of een gelijkwaardig bedrag), is dat gangbaar? Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet voor elke dvd naar de Post wil gaan hollen.

Nu, ik denk ook niet dat er veel mensen verzendkosten gaan willen betalen voor 1 of 2 dvd's.

Brick Top

Legacy Member
howard jones zei:
he als je het niet probeert weet je het niet
maar zou u 1 pakket van 5 dvds kopen omdat er maar 1 tussen zit dat u intereseerd ?

Neen, wss niet. Maar voor de prijs van €2,5 per dvd vind je wss toch nog wel een paar dvd's naar uw goesting hé. :p

En ik denk dat er nog minder mensen zijn die verzendkosten gaan betalen voor één dvd van €2,5.

alcatrec zei:
Ik heb alvast grote interesse in matroesjka's 1 & 2 ;)

Matroesjka's en In de Gloria zijn wss de enige boxen die ik sowieso ga bijhouden. Mijn excuses.

Angelox3

Legacy Member
Brick Top zei:
En het idee om in 'pakketjes' te verkopen van bijvoorbeeld min. 5 dvd's (of een gelijkwaardig bedrag), is dat gangbaar? Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet voor elke dvd naar de Post wil gaan hollen.

Nu, ik denk ook niet dat er veel mensen verzendkosten gaan willen betalen voor 1 of 2 dvd's.

Jij bent de verkoper, dus je bepaald eigenlijk zelf wat je ermee gaat doen.
Je kan verschillende 'opties' zeggen, zoals bijvoorbeeld:
- Minimumaankoop: 5 stuks (of 1 box ofzo)
- Pakketverkoop heeft voorrang (dat is volgens mij een aanrader! ;) )
- ...

En qua listing kan je inderdaad in een excel-file werken voor jezelf, maar zorg ervoor dat je dan alle titels onder elkaar plaatst. Dan sorteer je van A-Z, staat alles mooi gelijst en kan je die lijst bestaande uit 1 kolom mooi 'copy-pasten'.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan