Archief - Defecte Sony Playstation 3 (120Gb)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shadowfox

Legacy Member
Toestel is nog geen 2 jaar oud, maar aangezien ik hem heb open gedaan om het stof te verwijderen (dacht dat dat het probleem was) heb ik mijn garantie verpest.

Blijkt uiteindelijk de Lens te zijn, heb hem open gedaan en eens laten draaien.
Disc draait, lens maakt tikkend geluid en dan krijg ik het geluid alsof de disc eruit word geduwd maar hij blijft gewoon zitten. De disc komt er wel uit wanneer ik op de Eject knop druk.

Ik ga mij deze namiddag een nieuwe halen voor €230 in Dreamland. (160Gb)
Een nieuwe Lens kost rond de €60 zonder plaatsing (via internet bestellen) maar aangezien ik geen zin heb om er veel aan te prutsen en geen dagen wil wachten op een nieuwe lens gooi ik deze te koop voor iemand die het wel ziet zitten.

Natuurlijk vraag ik me af hoeveel dit toestel nog waard is. Iemand een idee?

MrCelle

Legacy Member
Troost u, ik heb nét het zelfde meegemaakt. Mijn PS3 was een jaar en 6 maanden oud als hij het begaf. Ook de lezer, ik heb er niet aangepruts en heb naar men garantie kunnen fluiten. Volgens Sony en Game Mania slechts 1 jaar garantie.

Mijn PS3 had ocharme slechts 3 games gedraaid en ziet er nagelnieuw uit. Ik heb een paar maand geleden een bod van 70 Euro gekregen.
Dus ik vermoed dat het zoiets zal worden.

fredenevy

Legacy Member
MrCelle zei:
Troost u, ik heb nét het zelfde meegemaakt. Mijn PS3 was een jaar en 6 maanden oud als hij het begaf. Ook de lezer, ik heb er niet aangepruts en heb naar men garantie kunnen fluiten. Volgens Sony en Game Mania slechts 1 jaar garantie.

Mijn PS3 had ocharme slechts 3 games gedraaid en ziet er nagelnieuw uit. Ik heb een paar maand geleden een bod van 70 Euro gekregen.
Dus ik vermoed dat het zoiets zal worden.

dan heb je jouw laten afschepen met die 1 jaar garantie, want ondertussen zou iedereen nu wel moeten weten dat je in België op elk elektronika toestel 2 jaar garantie hebt...

Shadowfox

Legacy Member
Klopt, op elk toestel zit 2 jaar (fabrieks-)garantie! De winkels geven meestal 1 jaar, maar dan moeten zij hem opzenden naar de fabrikant. In ieder geval, heb mijn PS3 gewoon weg gegeven aan een vriend die al lang een wilde maar de middelen niet had en blijkbaar werkt hij bij hem wel zonder problemen :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan