Archief - cpu + mobo + ram + HD audiocard

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reborn

Legacy Member
Hey

Wat is het volgende nog waard?

- E6600
- Asus P5E mobo
- 4 GB DDR2 RAM ( OCZ 2 X 1 GB PC2 9200 FlexXLC Edition 5-5-5 en Hynix 2 x 1 GB PC2 5300U)
- SupremeFX II

Grtz

Sjoepap

Legacy Member
audio weet ik niet

al de rest samen kan je wel nog voor 50 à 75 euro de deur uitkrijgen

Reborn

Legacy Member
Sjoepap zei:
audio weet ik niet

al de rest samen kan je wel nog voor 50 à 75 euro de deur uitkrijgen

:s Die ram alleen al is minstens 50 euro waard .... is zeer dure ram, DDR2 staat nog altijd hoog geprijst niet? Ik heb een half jaar geleden hier opt forum voor enkel dat OCZ ram he 60 euro betaald ..... ik kijk hier dagelijks naar mensen die DDR2 ram verkopen en die vragen toch nogal veel hoor en die verkopen dat dan ook, dus tenzij ik hier iets mis kunt u mij uitleggen waarom u het zo weinig schat met de ram erbij? Ik kan hier genoeg voorbeelden geven opt forum van mensen die DDR2 ram verkopen en das ni aan 10 euro per stuk, ook ni 20 euro per stuk, ietskes meer zene, tenzij die OCZ niks waard is en ik afgeript ben ...

EDIT: die thread bestaat allang nimeer blijkbaar, maar als ik erover ga met mijn muis op de itrader pagina zie ik het volgende: OCZ flex 2 x 1 GB 1150 mhz en ik had die voor 60 euro gekocht, half jaar later moet dat toch tenminste de helft waard zijn niet?

Die mobo half jaar geleden ook 60 euro voor betaald hier opt forum ..... waarvan ik 100% de prijs weet van de E6600 baserend op de verschillende mensen die het de voorbije dagen hier hebbe verkocht is 25-30 euro, maar die mobo en ram is nogal wat waard tenzij ik daarvoor ook ben afgeript .....

60 euro voor die OCZ ram en 60 euro voor die mobo, voor veilig te spelen doe ik na een half jaar 50% ervan af, dus 30 euro voor ram en 30 voor mobo das al 60 en 25-30 voor cpu das in totaal 85-90 euro, klopt mijn schatting? Dus met alle respect Sjoepap maar ik snap echt niet hoe ge komt op 50-75 euro ..... ik heb hier dagen zitten observeren voor ddr2 ram en e6600 en gelijkaardige asus mobo's ipv p5e de pke die ze voor 30-35 euro verkopen.

+ niet te vergeten die HD audiokaart wss een 20 eurokes waard, andere mensen van mijn vriendenkring zeggen tegen mij dat ik in totaal zeker 100 euro ervoor kan krijgen maar ik wou hier eens vragen voor de zekerheid maar nogmaals met alle respect Sjoepap uw schatting is veel te laag denk ik zo .... ik kan altijd verkeerd zijn maar als veel mensen (van vriendenkring) zeggen dat het zoveel waard is dan moet dat toch zo zijn zeker?

Ohja ik ben dan nog die overige 2 GB ram vergeten :D eerlijk gezegd weet ik ni hoeveel die nog waard is, ik weet alleen dat die OCZ veel heeft gekost :)

Sjoepap

Legacy Member
wacht, je vraagt hier een prijsschatting terwijl je zelf precies de prijs beter weet? begrijp ik niet, waarom kom je hier dan onze mening vragen?

ter referentie: 200€ voor een volledige E6600 met 5830 is zelfs teveel, geen boden totnutoe
https://www.beyondgaming.be/archive...euwe-grafische-kaart-en-samsung-22-lcd.794971

nog referentie voor onderdelen appart:
https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/e6750-8800gts-p5k-ram-case.794192

E6600: rond de 20€
Mobo: rond de 20€
Ram: rond de 30€ voor 4 x 1
Als je alles apart verkoopt: rond de 70€
Tezamen: Lager, rond de 60€ of als je pech hebt (veel S775 onderdelen/systemen momenteel) nog wat lager.
waarde van audio kaart weet ik echt niet

Reborn

Legacy Member
Sjoepap zei:
wacht, je vraagt hier een prijsschatting terwijl je zelf precies de prijs beter weet? begrijp ik niet, waarom kom je hier dan onze mening vragen?

ter referentie: 200€ voor een volledige E6600 met 5830 is zelfs teveel, geen boden totnutoe
https://www.beyondgaming.be/archive...euwe-grafische-kaart-en-samsung-22-lcd.794971

nog referentie voor onderdelen appart:
https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/e6750-8800gts-p5k-ram-case.794192

E6600: rond de 20€
Mobo: rond de 20€
Ram: rond de 30€ voor 4 x 1
Als je alles apart verkoopt: rond de 70€
Tezamen: Lager, rond de 60€ of als je pech hebt (veel S775 onderdelen/systemen momenteel) nog wat lager.
waarde van audio kaart weet ik echt niet

Ik weet het ongeveer maar wou voor de zekerheid het hier vragen, ik heb mijn huiswerk gedaan en ik heb hier en daar wat opgezocht, dus nogmaals uw schattig voor de ram is veel te laag, voor de rest heb je "ongeveer" gelijk. E6600'en gaan hier buiten voor 25-30 euro, die mobo's ook voor 30 euro.

Even verduidelijken die OCZ is geen gewone ram: OCZ DDR2 PC2-9200 FlexXLC Edition *EOL - OCZ

Als je vergelijkt met een gelijkaardig nieuw product die ietsjes slechter is http://www.alternate.be/html/product/Geheugen_DDR2-1066/Kingston_HyperX/1_GB_DDR2-1066/161269/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2 dan kost het 21.29 euro voor 1 GB DDR2 latje van het merk kingston, 21.29 x 2 = 42.58 voor 2 x 1 GB nieuw, die OCZ is beter, sneller, speciaal gemaakt voor overclockers en is nog altijd veel waard, dus for arguments sake zeggen we dat het 50 euro kost voor OCZ 2 x 1 GB nieuw, dan is 30 euro een zeer mooie prijs voor 2dehands. Trouwens de OCZ kan je niet meer vinden, behalve op ebay http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p4340.l2557&item=290540110360&nma=true&rt=nc&si=iAwZkbb0QYIXgjthmBwUH7mbvuo%253D en zie is hoeveel er staat, zoals ik al zei het is nog wat waard en hier http://cgi.ebay.com.sg/OCZ-FlexXLC-1GB-240P-DDR2-1150-PC2-9200-OCZ2FX11502GK-/260756027711?pt=UK_Computing_ComputerComponents_MemoryRAM_JN&hash=item3cb645393f 10 GBP of 20 dollar voor 1 GB, precies nog wat waard he :)

Dus het is zeldzaam, kan het nergens vinden behalve op ebay en het is speciaal voor overclockers water cooled!.

As one of the world's fastest DDR2, the PC2-9200, in combination with the innovative FlexXLC technology, is considerably the most ground-breaking and unique memory product existing today.

These new modules feature the new OCZ FlexXLC (Xtreme Liquid Convention) heatsink that delivers superior heat dissipation via a hybrid copper and aluminum design alterable between passive air or water cooling.

Dus lijkt me 30 euro voor 2x1 GB meer dan eerlijk.

kibo

Legacy Member
- E6600 25€
- Asus P5E mobo 30/35€
- OCZ 2 X 1 GB PC2 9200 FlexXLC Edition 5-5-5 e 20/25€ Max
Hynix 2 x 1 GB PC2 5300U) 15€
- SupremeFX II (zit std bij de P5E,dus geen meerwaarde)

Als setje 75/80€

Ivm uw geheugen,het is idd OC ram,maar de meeste oc'ers gebruiken nu DDR3 ofwel 2x2gb DDR2.
Dus uw "zeldzaam"geheugen is maar een kleine meerwaarde.
Bij uw mobo zit std bovenstaande geluidskaart inbegrepen
bron

Soit,ik ga hier geen prijsdiscussie voeren,enkel een schatting;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan