Archief - Bijna 6 jaar oude PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marginal0

Legacy Member
Ik dacht mss aan een kennis mijn PC te verkopen, en vroeg me af hoeveel ik hiervoor mocht vragen zonder die persoon af te zetten ofzo. Het gaat om (ruw beschreven) een:

Intel Pentium 4 2.0 Ghz
1.5 Gig RAM
GeForce MX 4
40 Gig HD
DVD-speler
CD-writer

moet ik er nog gegevens bijzetten of geeft dit een voldoende beeld? Werkt alleszins zeer snel en efficiënt (behalve dan voor games en wsl 3d-software), toch voor de doordeweekse (niet harcore gamende) burger (wiens pc meestal geinfecteerd is met rommel zodat die veel trager gaat)

successor

Legacy Member
pentium 4 : €10
moederbord : €15-20
ram :€50 (voor alles)
graka : €10-15
DVD speler : €5
cd schrijver :€5
case : €10
HD : €5

PineMangoes

Legacy Member
successor zei:
pentium 4 : €10
moederbord : €15-20
ram :€50 (voor alles)
graka : €10-15
DVD speler : €5
cd schrijver :€5
case : €10
HD : €5

Ram lijkt me wat hoog geschat. 35 is realistischer, minder nog als het geen DDR-400 is.

Moederbord 10-15, 't gaat hier wss om een s478 moederbord.

graka: 5-10.

nog 5-10€ voor de voeding.

All in all lijkt me 60€ wel een redelijke prijs voor deze pc.

Marginal0

Legacy Member
Lol. Ge moogt mij zeggen waar ze op ne rommelmarkt pc's van dit caliber verkopen voor 60 euro zenne. Op gamegebied draaien spellen als NWN en Civ4 nog zeer goed op dit ding, dus 100 euro lijkt me echt wel een minimumprijs. Je breekt de pc uiteen in een paar onderdelen maar vergeet dat het pakket in zijn geheel meer is dan de som van zijn onderdelen. Niet iedereen is een freak die zijn pc iedere maand update he. Ik ken enkel mainstream mensen die daar geen hol om geven. Maar goed, merci voor ellie mening, ik zal't in't achterhooft houden. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk he, maar had alleszins geen id dat pc's nog zo weinig waard zijn. ;)

successor

Legacy Member
die €60-75 is wat je gaat krijgen op dit forum.

je bent niet verplicht om onze schatting in acht te nemen, als je die voor €100 te koop wilt stellen op dit forum doe dat dan gerust.

als je het hier niet bevalt , kan je ook nog naar andere sites gaan (kapaza en 2dehands).

je kan zelfs op zowel het forum als kapaza/2dehands tegelijk verkopen, maar dan moet je het forum wel geüpdate houden met de boden, en moet je dit vermelden in je startpost.

als je nog ergens vragen over hebt, lees de rules dan. (en als je dan nog geen eenduidig antwoord op je vraag hebt, dan kan je een van de mods PMen)

Marginal0

Legacy Member
lees de post anders voor ge commentaar geeft. Ik ga het niet verkopen op dit forum so don't bother. ik dacht gewoon een schatting te hebben zodat ik mijn nonkel ofzo niet afzet. Maar toch bedankt.

st3eZz

Legacy Member
Nizidramanii'yt zei:
lees de post anders voor ge commentaar geeft. Ik ga het niet verkopen op dit forum so don't bother. ik dacht gewoon een schatting te hebben zodat ik mijn nonkel ofzo niet afzet. Maar toch bedankt.

LOL je titel -> Bijna 6 jaar oude PC.

Direct na dat je een PC (weekje ofzo) gebruikt hebt is de PC nog maar nieuwprijs*0.75 waard.
En jij denkt dat een 6 jaar oude PC nog een 100tal euro waard is? :D
GL

greetz!

successor

Legacy Member
bij deze closed om verdere zinloze reacties te vermijden.

@TS : ik heb duidelijk gezegd dat dat de prijs is die je hier gaat krijgen, niet ergens anders op de rommelmarkt , maar hier op het 9lives forum.

Dat je hier niet verkoopt is jouw zaak, en dat je op de rommelmarkt meer krijgt is hier helemaal niet ter zake.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan