Thorens
Legacy Member
Gisteren dus naar Fantômas and the Melvins ( en als voorprogramma ZU) geweest in de AB Brussel.
Eén woord: GESCHIFT!
ZU: 3 man. Een bassist, een drummer en ... een saxofonist? Ja, inderdaad. En mishandelen dat die zijn instrument deed. Deze drie kende duidelijk de mogelijkheden van hun instrumenten en gebruikte ze dan in alle verkeerde manieren. Zo nam de bassist op een gegeven moment een schroevendraaier en draaide die tussen zijn snaren... Klonk retecool. Long story short: ik wil hun cd.
Fantômas & the Melvins: Iedereen die Fantômas op cd kent, weet dat het vreselijk geschifte muziek is. Wel, live is het nog 10 keer zotter. En het is héérlijk. Mike Patton met zijn vies glimlachje kwam op en heeft heel de avond de longen uit z'n lijf geschreeuwd. Hij was héél goed bij stem want hij klonk exact als op CD. Over CD's gesproken, ze hebben echt van alles wat gespeeld, nummers van de nieuwe CD "Suspended Animation" en ook van "Director's Cut". Het was fantastisch.
Echter één nadeel aan de avond: mijn oren waren kapot van al dat gepiep, geschreeuw, gebonk en geblaas. Ik had oordopjes moeten meebrengen maar ja...
Nog iemand geweest?
Eén woord: GESCHIFT!
ZU: 3 man. Een bassist, een drummer en ... een saxofonist? Ja, inderdaad. En mishandelen dat die zijn instrument deed. Deze drie kende duidelijk de mogelijkheden van hun instrumenten en gebruikte ze dan in alle verkeerde manieren. Zo nam de bassist op een gegeven moment een schroevendraaier en draaide die tussen zijn snaren... Klonk retecool. Long story short: ik wil hun cd.
Fantômas & the Melvins: Iedereen die Fantômas op cd kent, weet dat het vreselijk geschifte muziek is. Wel, live is het nog 10 keer zotter. En het is héérlijk. Mike Patton met zijn vies glimlachje kwam op en heeft heel de avond de longen uit z'n lijf geschreeuwd. Hij was héél goed bij stem want hij klonk exact als op CD. Over CD's gesproken, ze hebben echt van alles wat gespeeld, nummers van de nieuwe CD "Suspended Animation" en ook van "Director's Cut". Het was fantastisch.
Echter één nadeel aan de avond: mijn oren waren kapot van al dat gepiep, geschreeuw, gebonk en geblaas. Ik had oordopjes moeten meebrengen maar ja...
Nog iemand geweest?
