Archief - vraagje voor de groepjes hier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DjProbe

Legacy Member
ioo

ik heb een vraagje,
wij zijn van plan nen PA te kopen om in de verhuur te steken,
maar we zijn nog aan het twijfelen tussen 16 en 24 kanalen...

kunde eens posten wat jullie juist gebruiken ?
bv kanaal 1 tot 6 = drum (en welke juist, snare, hit hat , ...)
7 tot 10 zang ...


thx !

BongZrGooD

Legacy Member
Voor ons persoonlijk : (scheelt natuurlijk van groep tot groep, en van zaal) Magma dus, en het is maar een schets...

1-Bass drum
2-Snare top
3-Snare bottom
4-Hi-hat
5-Hi-tom
6-Mid-tom
7-Floor-tom
8-Overhead
9-Overhead (ride)
10-Bass
11-Guitar Left
12-Guitar Right
13-Keys 1 Left
14-Keys 1 Right
15-Keys 2 Left
16-Keys 2 Right
17-Lead Vocals
18-Backing Vocals
19-Backing Vocals
20-Backing Vocals

16 kanalen is pushing it imo, maar als je alleen van plan bent de pa in kleinere ruimtes te gebruiken, ga je niet echt 2 snare micros of 2 overheads gebruiken.
Je kan eventueel ook de toms door 1 microfoon sturen, exclusief de floortom natuurlijk.
En dan kan je nog een aantal dingen mono gaan sturen, zoals de gitaar en keys...Maar daar houden wij helemaal niet van.;)
Ik zou dus voor de 24 kanaals gaan...

Groetjes,
BongZ

DjProbe

Legacy Member
thx,

en hoeveel monitor kanalen gebruik je ?
en hoeveel effect kanalen ?

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
ik doe meestal maar kleine bands, meestal kom ik toe met ne Spirit Folio SX (12/4)

1: Lead vocal
2: backing 1
3: backing 2
4: lead gitaar
5: ritme gitaar
6: bass gitaar
7: (ruimte voor strings of toeters)
8: drum overhead
9: hi-tom / mid-tom
10: snare
11: hi-hat
12: crash
13: (stereo 1) keyboard
14: (stereo 2) eventuele drumcomputer
15: (ruimte voor input Folio F1)
16: CD speler voor achtergrond geluid na optreden

Als ik nie toekom, schakel ik ne Spirit folio F1 in serie. Normaal gebruik ik deze voor de monitor mix maar dan doe ik alles met Aux-sends. Op de F1 wordt dan de complete drum gedaan. snare, hi-hat, crash, hi-tom, mid-tom, low-tom, bassdrum... alles apart. Effecten gaan steeds via inserts en dan de interne mixer van het apparaat.

Aangezien ik ne kleine garnaal ben ;) zou ik toch voor ne 24 gaan, ruimte is altijd mooi meegenomen.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
@djprobe ik heb hier nog ne SM58S liggen moest ge geinteresseerd zijn ;)

DjProbe

Legacy Member
onsmozes zei:
24 kanalen is idd veelal geen overbodige luxe :)

idd

zal 24 of 32 zelf worden
momenteel GL2200 op het oog
en eventueel zelf nen mackie 8 bus 32/8

DjProbe

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
75,-

A&H/mackie

Gene midas??


zeg ... ik heb geen geldboomke ze :)
kweet nen midas staan ... maar scheelt toch een serieus pak in prijs !

kga eens kijken wa ik nieuw betaal voor die mirco,
nen mirco zend ik nie graag op, die cel heeft daar nie echt veel deugd van

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Verzenden valt goe mee ze, de meeste sound & light stores vullen hun stock ook maar aan met verzending ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan