Archief - Vraag: Fruity loops 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joske1987

Legacy Member
Haai, k heb een vraagske over fruity loops.
Ik vraag me af hoe ik juist FX moet toevoegen. Altijd als ik FX aanbreng, moet ik dat in 'master' doen, en word elk sampletje met die FX verbonden. Hoe kan ik per pattern een aparte FX krijgen?

Grtz I-ID

Baloo

Legacy Member
elk geluidje heeft een eigenschappenbox

Door er op te klikken krijg je die box.

Daar heb je rechts boven een digitaal schermpje met 2 streepjes in
Daar kan je het nummer van je fx kanaal op zetten .

Dus -- = master , 1 = channel 1 ,...

www.loopy.tk voor meer info .

Groeten,
Bram

joske1987

Legacy Member
En nu heb'k een sampletje me FX maar nu wil ik bij die FX nog een andere bijdoen, maar die vorige moet ongewijzigd blijven. Iser ook een 'clone' middel bij FX??

Sprinkler

Legacy Member
^^ dat versta ik ook niet, en hoe je precies melodieën insteekt. 't Is wel al gelukt door bv op snare een gitaarstring te zetten en dan met het keyboard voor de "snare" verschillende noten kiezen maar dat kan niet de bedoeling zijn. :wtf:
'k had beter nooit die cd's van Reason kwijtgespeeld..

Kyran

Legacy Member
@joske: gewoon een extra lijn uit de sequencer aanwijzen naar dat effect kanaal, zoals je met de andere sample gedaan hebt.
Je kan zo veel samples als je wil toewijzen aan hetzelfde effectkanaal.

Een goeie tip is het getting started document eens doorlezen. Dat is te vinden op de site van flstudio en legt alle onderdelen van het programma redelijk goed uit.

joske1987

Legacy Member
Kyran zei:
@joske: gewoon een extra lijn uit de sequencer aanwijzen naar dat effect kanaal, zoals je met de andere sample gedaan hebt.
Je kan zo veel samples als je wil toewijzen aan hetzelfde effectkanaal.

Een goeie tip is het getting started document eens doorlezen. Dat is te vinden op de site van flstudio en legt alle onderdelen van het programma redelijk goed uit.

jaja maar bv: Pattern 1 is effect 1
Pattern2 is effect 1 + nog iets

Iser dan een manier om effect 1 te kopiere?

Kyran

Legacy Member
probeer dit eens:
effect 1 op send kanaal 1 van de mixer
effect 2 op fx2 in de mixer
stuur pattern 1 naar fx1
stuur pattern 2 naar fx2
zet op fx1 en fx2 send 1 aan.

Yenneman

Legacy Member
joske1987 zei:
jaja maar bv: Pattern 1 is effect 1
Pattern2 is effect 1 + nog iets

Iser dan een manier om effect 1 te kopiere?


Ik denk dat het op deze manier het simpelste is:

je selecteert effectenkanaal 1 met het gewenste effect erin, je klikt op file ->save mixer track state as...-> je slaat dat op.
Dan selecteer je effectenkanaal 2, je klikt weer op file->open mixer track state...je selecteer de juist opgeslagen file et voila, dan zou je effectenkanaal 1 moeten gekopieerd hebben en kun je er andere effecten aan toevoegen...

Kyran

Legacy Member
Dan wordt dat effect wel 2 keer gedraaid door je pc.
Dat is niet zo een probleem als maar 4 patterns hebt en een stuk of 2 effecten. Maar eenmaal je echt een volledige track hebt, dan zal je content zijn als je ergens wat cpu tijd kan besparen door een effect maar 1 keer te laten draaien.
Die import export functie is vooral bedoeld om de state van bepaalde effecten te kunnen overdragen tussen verschillende songs (zodanig dat je niet weer twee uur moet zitten prutsen om die delay naar je goesting te krijgen).

bandarlog

Legacy Member
En in de zes kunt ge routen naar zoveel kanalen ge wilt, met faders en al! En als je een goei efxcombinatie hebt gevonden: doe dan 'save mixer state as'. En als je cpu vol zit, render dan! bv. dikke delay + reverb + phaser + eq + compressor in efxkanaal1. gevolg: 80% cpu als ge er iets doorstuurt. Render tgeen ge daarmee maakt en import wav ==> cpu 0%
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan