Archief - Vocoder ....

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

satanreleased

Legacy Member
Hallo aan iedereen die deze thread door leest en die van muziek houdt .Ik ben al enkele jaren bezig met muziek te componeren en het varieert van house naar RnB tot vanalles die daar rondt hangt , en ik ben ook sinds kort mijn studio aan het bouwen op mijn zolder , en er komt regelmatig nieuwe hardware bij .Maar er is 1 iets die me dwars ligt en waarover ik nie voldoende informatie kan weer vinden om mijn beslissing te nemen .Dus ik voer een oproep aan de muziek lief hebbers die een vocoder hebben .

Ik heb al informatie over de Microkorg,maar ik zie hier en daar op internet diverse synths tot hardware of rackmounts die ook deze technology hebben , maar nergens vind je de deftige benaming of prijzen van deze weer .

Voor mijn groote text wat kleiner te maken in 1 paraaf , Ik ben op zoek naar een goeie vocoder waarmee ik de stem van als voorbeeld " Cher - do you believe" kan na maken of daft punk harder better stronger faster en andere aanverwante stijlen van muziek die een vocoder gebruiken .Dat niet veel kost en die te schakelen kan zijn met een midi keyboard .

+ ik heb 250 euro als iemand een vocoder te koop heeft :p het is het moment om mij te inponeren.

Desperatozz

Legacy Member
waarom geen vocoder software? zit zelfs bij enkele sequencers ...

satanreleased

Legacy Member
Desperatozz zei:
waarom geen vocoder software? zit zelfs bij enkele sequencers ...

Vocoder software kan ik niet inplementeren in Ableton .En ik heb graag de real thing onder handen .

Stabby

Legacy Member
De Microkorg is een aanrader. Kost zo'n €220 2dehands (€350 nieuw) en je hebt tegelijk een synth waar je enorm vette geluiden uit kan halen. De bijgeleverde mic trekt wel op niets.

FatFish

Legacy Member
Da Cher liedje klinkt gewoon lijk een standaard auto-tune.
Als ge dezelfde wilt hebben waar mannen lijk T-pain en Kanye West zo zot van zijn dan moet ge maar naar de Antares Auto-tune kijken.

satanreleased

Legacy Member
FatFish zei:
Da Cher liedje klinkt gewoon lijk een standaard auto-tune.
Als ge dezelfde wilt hebben waar mannen lijk T-pain en Kanye West zo zot van zijn dan moet ge maar naar de Antares Auto-tune kijken.

ik heb eens de demo getest , dat was inderdaad wat ik ongeveer nodig had . Maar zo een auto tune kan je niet direct schakelen met een midi keyboard.

shiftyke

Legacy Member
cher is 100% zeker auto-tune, heb het onlangs in artikeltje gelezen ;)

skampy

Legacy Member
jaja, het is populair tegenwoordig, ik heb er vorige week ook even wiki op nagelezen om te achterhalen wat het juist is dat Kanye gebruikt. Ik vind dat toch straf dat dat zo standaard is geworden (het duidelijk hoorbaar computereffect, niet het camoufleren van een noot die er eens naast zit). Uiteindelijk klinkt iedereen hetzelfde.

satanreleased

Legacy Member
skampy zei:
jaja, het is populair tegenwoordig, ik heb er vorige week ook even wiki op nagelezen om te achterhalen wat het juist is dat Kanye gebruikt. Ik vind dat toch straf dat dat zo standaard is geworden (het duidelijk hoorbaar computereffect, niet het camoufleren van een noot die er eens naast zit). Uiteindelijk klinkt iedereen hetzelfde.

Wel ik vind dat dit iets toevoegd aan het liedje dat je aan het componeren ben . Je mag er natuurlijk niet heel het liedje gebruik van maken , maar een hier en daar kan veel schelen . Het maakt ook de opnames wat gemakelijker voor de zanger . Hij moet dan niet 50 maal het zelfde in rappen voor een goeie vers te hebben .Alleee mijn manier van werken dan .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan