Archief - Virtual dj headphone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

imbadude

Legacy Member
Hey!

Als ik mijn headphone in de zwarte input doe in de achter kant van mijn computer krijg ik wel muziek maar geen bas. kan iemand mij helpen?:)

Yiru_virda

Legacy Member
toch wat helpen dan : is zwarte input niet voor front/rear-speakers van een 5.1 configuratie ? 't Geluid wordt dan,afhankelijk van input, verdeeld over high/mid & low frequenties. Probeer 't eens in de groene ( = stereo ).

imbadude

Legacy Member
Het helpt allemaal niet echt nu krijg ik helemaal geen geluid. in mijn computer zitten 2 groene inputs 1 voor aan en een achter aan. als ik mijn main volume achter in stop en mijn headphone voor in krijg ik gewoon goed geluid maar kan ik niet naar een apart nummer luisteren. weet iemand hoe ik iets kan doe met de voorste input dat ik gewoon een nummer apart kan luisteren?

Alvast bedankt

TweaKeR

Legacy Member
imbadude zei:
Het helpt allemaal niet echt nu krijg ik helemaal geen geluid. in mijn computer zitten 2 groene inputs 1 voor aan en een achter aan. als ik mijn main volume achter in stop en mijn headphone voor in krijg ik gewoon goed geluid maar kan ik niet naar een apart nummer luisteren. weet iemand hoe ik iets kan doe met de voorste input dat ik gewoon een nummer apart kan luisteren?

Alvast bedankt

Als je bedoelt dat je op je hoofdtelefoon een ander liedje wil afspelen dan uit je speakers, zal dat enkel lukken als die voorste input van een aparte geluidskaart is.

Bobson

Legacy Member
imbadude zei:
Het helpt allemaal niet echt nu krijg ik helemaal geen geluid. in mijn computer zitten 2 groene inputs 1 voor aan en een achter aan. als ik mijn main volume achter in stop en mijn headphone voor in krijg ik gewoon goed geluid maar kan ik niet naar een apart nummer luisteren. weet iemand hoe ik iets kan doe met de voorste input dat ik gewoon een nummer apart kan luisteren?

Alvast bedankt

Om je nummer voor te beluisteren in vdj, heb je een geluidskaart nodig met 2 out, zo kan je 1 nummer afspelen door de boxen en 1 nummer laten afspelen door je koptelefoon. En voor dingen rond vdj, kunde beter op het dutch forum vragen stellen (ben daar mod btw :niceone: )

imbadude

Legacy Member
Nog tips hoe het zou kunnen lukken om tog nummers van tevoren te kunnen luisteren?

TweaKeR

Legacy Member
imbadude zei:
Nog tips hoe het zou kunnen lukken om tog nummers van tevoren te kunnen luisteren?

Ofwel koop je een extra geluidskaart. Er bestaan bvb. externe geluidskaarten die je op je USB-poort kan aansluiten. Ofwel koop je een geluidskaart met 2 outputs (zoals DJ-Dc hierboven zegt).

Ook mogelijk is een Midi Controller kopen waar reeds een geluidskaart inzit, dan heb je een geluidskaart en mengpaneel ineens.

Hoe dan ook, met een geluidskaart met 1 output zie ik niet echt de mogelijkheid om muziek voor te beluisteren op je hoofdtelefoon.

PsYchO.p2

Legacy Member
kun je niet iets doen zodat het nummer dat je voorluistert maar door één oor komt en de mix door de andere ofzo als je dan toch beperkt blijft tot 1 hoofdtelefoon

imbadude

Legacy Member
ik heb een extra geluidskaart gekocht bedankt voor alle hulp! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan