Archief - USB-Mediacontrollers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jackas007

Legacy Member
Hoi,

Ik heb onlangs een Hercules Dj console mk2, maar ben daar niet zo echt tevreden mee. Er ontbreken functies, virtual dj-software en de console werkt niet naar behoren, ...

Nu zou ik graag een andere voorstellen vinden qua USB-Mediacontrollers die mij uit de nood kunnen helpen bij het draaien van muziek thuis of op één of ander familiefeestje. Ik heb alvast wat rond gekeken en Numark, Reloop en Vestax lijken me toch wel professioneel op dit gebied.

Vestax heeft voor mij al een lichte voorkeur, maar spijtig genoeg hangt er een goed prijskaartje aan hun controllers. Heeft iemand een idee of ervaring met de prestaties van dit product of heeft iemand andere voorstellen van een goede controller ?

jackas007

Legacy Member
Ik heb er op verschillende forums over gelezen en bij producten van DJ-tech staat dezelfde commentaar als bij hercules :-s.

deathsythe

Legacy Member
kijk eens naar die vestax 2de hands, meestal zijn die toch nog in super staat, en ge vind die nog vrij veel, de nieuwe reloop controller lijkt ook goed te zijn, maar kheb geen idee van het prijskaartje, verder moet je mss eens kijken op het aboutdj.nl forum.

jackas007

Legacy Member
Ben al op ebay en kapaza een kijkje gaan nemen, maar de prijs of het wachten tot het bod afloopt, waren niet echt mijn ding.

Ik heb ondertussen wat mijn kennis proberen te verrijken door wat forums af te lopen over MIDI-controllers... en ik ben tot het besluit gekomen dat qua prijs/kwaliteit een Reloop DJ interface of Numark Omni Control het beste is voor mij.

Numark werkt met vdj, dus dat zou wel een pluspunt zijn aangezien ik de software gewoon ben. Het prijskaartje bevalt mij ook iets meer tov van de reloop. Toch zit het verschil in prijs toch ergens. Kan iemand me de verschillen hiervan vertellen ?

jackas007

Legacy Member
Bedankt voor de respons. Het ziet er een mooie controller uit maar ik denk dat ik me met mijn budget meer zal moeten richten naar de twee MIDI-controllers waarover Deathsynthe het had.

Nu nog juist de knoop kunnen door hakken welke controle het wordt :)...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan