Archief - [unknown] Uit TopGear filmpje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
Vangelis of Carl Orff ofzo. 'Tis alleszins erg bekend, maar ik weet het niet zomaar.

128MB

Legacy Member
Zal het eens uitzoeken.
Bedankt dat iemand antwoord :)

edit: 'k vind niks :(

Honderden samples maar dat is gekkenwerk.

passero

Legacy Member
Xoliul zei:
Vangelis of Carl Orff ofzo. 'Tis alleszins erg bekend, maar ik weet het niet zomaar.

Shame on you :) die 2 door elkaar halen.

Het is zeker niet Carl orff maar ik begrijp waarom je dat denkt. Het heeft zeker iets weg van o fortuna maar het is dat niet.

Als je iets gelijkaardigs zoekt dan kan je best eens de cd gaan halen van carmina burana, das een opera en carl orff heeft daar muziek voor geschreven en o fortuna is wel het bekendste stuk.

Wat je dan ook zeker eens moet binnen halen is The Mass, dat is de laatste cd van Era, het 1ste nummer is in samenwerking met carl orff en je herkent er ook duidelijk de invloed van o fortuna in.
de rest van die cd is ook subliem en in de stijl vanop de video.

128MB

Legacy Member
:love: hartelijk bedankt!

edit: hmm ik zoek toch iets wat 'sneller' gaat :) arghl hoe kan ik dat uitleggen? :s

passero

Legacy Member
Je kan mss ook eens zoeken naar Ameno van Dj quicksilver. Dit is een "bewerking" van ameno van Era. Era heeft op zich ook enkele nummers die iets sneller gaan zoals the mass, champions, ameno, voxifera,...

Xoliul

Legacy Member
passero zei:
Shame on you :) die 2 door elkaar halen.

Het is zeker niet Carl orff maar ik begrijp waarom je dat denkt. Het heeft zeker iets weg van o fortuna maar het is dat niet.

Als je iets gelijkaardigs zoekt dan kan je best eens de cd gaan halen van carmina burana, das een opera en carl orff heeft daar muziek voor geschreven en o fortuna is wel het bekendste stuk.

Wat je dan ook zeker eens moet binnen halen is The Mass, dat is de laatste cd van Era, het 1ste nummer is in samenwerking met carl orff en je herkent er ook duidelijk de invloed van o fortuna in.
de rest van die cd is ook subliem en in de stijl vanop de video.

hey hey hey, rustig he :p!
Ik zette die "ofzo" erbij omdat ik geen zin had er verder over na te denken, ik weet ook hoe het ineen zit met Orff <> Carmina Burana, dat heb ik bij Latijn genoeg moeten leren ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan