Archief - [trance] DJ Daiki - Spacetouch remake

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Valk

Legacy Member
size: 8.370kb (128kbps mp3)
length: 8'55"
gear: Reason

time spent:
onbekend, was er een jaar geleden aan begonnen, en heb het nu toch een keertje wat afgewerkt.

info nummer:
de nummers Spacetouch en Sanctuary van Persistence of Vision zijn twee trance-klassiekers wat mij betreft. Waarom heb ik van Spacetouch nu een remix van gedaan? Vooral omdat de melodie zo geniaal is (die trouwens pas begint na bijna 4 minuten in het nummer) en omdat de climax zo enorm is met dan even die leegte erachter (zet lekker luid!). Dat zijn de twee elementen die ik graag wou "reverse-engineeren" om er achter te komen hoe het voelt zoiets in je eigen sequencer te zien lopen :)

info mezelf:
DJ Daiki is een nickname die mijn klasgenoten mij gaven toen ik in het middelbaar zat, ik maakte toen al remixjes. Nu, meer dan 10 jaar later maak ik nog steeds remixjes, voor het plezier en soms voor andere mensen hun plezier :) That's what music is all about.

[LINK]

Bastaspast

Legacy Member
leuke intro, leuke kick ook ... het tribale klinkt miss wa flauw ... dan zit je mee een klein acid synthje en daarachter dan die tribale conga's ? ... mja nee, steekt wat af ...

zalige background, goeie hihats ook imo, een beetje te kaal de eerste 3 minute, kvin die 'acidic' synth ni zo goed gekoze dus ... blijft voorlopig men enigste opmerking ( wss smaak )

in de break, das al ne betere synth, ook leuke onvoorspelbare melodie, brengt goeie sfeer, de geluidskwaliteit is zeker niet slecht, alle freq's kome goed aan bod ...

miss overdreven lange opbouw ? ... anywayz we zijn eindelijk vertrokke ( 6.42 ) nice opgebouwd wel (mocht in principe al vroeger die sirene ) ma dan te zwak invalle é ... kmis een echte zware dreunbass , kwee ni ja, tklinkt nog ni vol genoeg imo

alleszins een sterke productie!, zeker de moeite, en kan een bien schijfke worden mits wa meer uitwerking ... heeft ies progressiefs, heeft iets experimentaals, bouwt ne zekere sfeer op ... MAAR mist voor mij net dat dansbare

grtz B!

Valk

Legacy Member
bedankt voor de reactie.
De minpuntjes die je vernoemt ben ik mee eens. Die eerste synth heb ik al zwaar op zitten sukkelen om dat goed te laten klinken, probeersels van gitaarachtige tot xylofoonachtige synths en het is mij nooit echt gelukt om dat "juist" te krijgen.
En na de opbouw mag het misschien wat voller klinken en de intro een beetje verrijken...
Ik weet vanavond weer wat doen :)

Dj Aero

Legacy Member
ik vind het persoonlijke wel gekke trance... ik luister:

1) ik hoor zo op de achtergrond toms, het zou vet zijn moest je die trommeltjes wat meer naar voor brengen

2) uw background synth zit wel goed

3) zo dat bas melodietje op 1.48 vind ik eigenlijk niet zo goed, zeker niet als je het alleen laat lopen. komt wat amateuristisch over in mijn mening

4) het nummer is wel veel hetzelfde. die arp blijft enzo, mss daar proberen afwisseling in te leggen?

5) u mainsynths vind ik persoonlijk ongelooflijk VET. mede als de melodie die erdoor wordt afgespeeld

6) het nummer zit mooi in elkaar, het enige dat mij enigszins wel stoort is da bassdeuntje. doet me denken aan de 54654564 carnavalsliedjes die ik dit weekend heb gehoord :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan