Archief - [Techhouse/Minimal?] Robbel - hypocrit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ble$$ed^

Legacy Member
Nog niet zo heel lang bezig met producen, maar ik wou eindelijk is een track (min of meer) afwerken. Ik weet dat er nog behoorlijk wat werk aan is , dus alle tips zijn welkom.

Ableton
6min43sec
192kbps

zSHARE - Robbel _ Phant - Hypocrit_original mix_.mp3
*edit*
een beetje rekening proberen houden met de tips en wat nieuws tussengestoken

Clash

Legacy Member
Probeer ni op ALLES reverb te zetten! Percussie, snare, high-hats,.. - ik hoor op alles reverb precies! staat er mss een reverb op uw master? ;)

Dan beetje raad in het algemeen.. Probeer heel veel naar pro nummers te luisteren en te ontleden welke sounds daar allemaal in zitten.. Zo mis ik bijvoorbeeld een basslijn (nu komt de bass alleen van de kick, of de synth die er later bijkomt is zeker niet bassy genoeg om als bass te tellen ;) )!

Probeer ook veel met uw drums te spelen. Vergeet niet dat een goede track veel tijd vergt, soms kan da ne dag nonstop zijn, ma soms kan da ook een maand zijn!

Er zitte wel nice elementen in zenne, en het klinkt wel nice, zeker sommige geluiden vind ik echt goe relaxed! Draai die bass open man!!!!!! ;)

Blijven doordoen! Het is al een goed begin.

Ble$$ed^

Legacy Member
kheb hiernet mijn pc is aangesloten op men mengpaneel ... die kick is zeker ook voor verandering vatbaar , want die komt precies niet goed tot zijn recht

*edit*

bedankt voor de reactie

Canniball

Legacy Member
het grote probleem is de compressie volgens mij
in geen enkel element zit een deftige punch
ik merk zelfs geen kick

als je die compressie regelt, zal uw track al VOLLEDIG anders klinken

ps: gebruik jij deftige monitoren?
want daar kan het ook vaak aan liggen..

Ble$$ed^

Legacy Member
heb het wat bijgewerkt :) link is vernieuwd

klinkt het al wat beter zo ?

Project Zero

Legacy Member
Vind het zeker niet slecht maar je haalt echt alle drive uit je track door die reverb, iets wat bij tech-house net superbelangrijk is: lekker korte maar krachtige ritmische percussie.

Layer, EQ, bewerk u samples van uw percussie, wees daar zeer matig met uw reverb, het doet meer slecht dan goed. Op uw kick en bass zou'k helemaal geen reverb zetten want dan wordt het pas rommelig. Uw melodie vind'k goed, fijne sound maar ook hier weer: too much reverb man :D. Mss buiten je climaxen uw release wat omlaag doen.
Een clap heb ik niet echt gehoord, laat die wat duidelijker uitkomen, dat gaat uw drive ook weer ferm ten goede komen.

Het komt misschien over alsof ik alleen maar negatieve commentaar heb maar dat is niet waar hoor, ik vind het al een heel goed begin voor nog niet lang bezig te zijn!

Greets!

007neok007

Legacy Member
ken niet veel van producen, maar deze klinkt tog wel lekker in de oren hoor :)

Ble$$ed^

Legacy Member
merci voor de comment pz en neo :p

Kga er vanavond of morgen nog wa aan sleutelen :p en zal de link regelmatig updaten

thank you ;)

Hush en Din

Legacy Member
Ik ken er ook niet al te veel van, maar vind het wel echt nice!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan