Archief - Systematic Failure - Wir Kämpften (electro-achtig)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yenneman

Legacy Member
Na eventjes een kleine inzinking op het gebied van inspiratie, ben ik weer terug met goeie moed begonnen aan een probeerseltje van een aantal maanden oud. Dit is het laatste nummer dat ik geproduceerd zal hebben op mijn oude pc met k*tspeakers, want volgende week staat er een gloednieuw peeceetje op mij te wachten, met goeie headphone :applause: .
Verwacht dus niet teveel van het geluid.

Nog waard te vermelden : het nummer bevat een aantal speech-samples van een zekere Adolf Hitler...een redelijk 'common use' in dit soort muziek...ik maak geen muziek om mijn politieke mening te promoten, dus neem hier geen aanstoot aan aub.

Voor de rest, enjoy!

4'38"
6,36 mb
.mp3
192 kB/s
FL 5 en free synths
eigen mening: kheb er lang aan gewerkt, structuur zit wel goed denk ik, enkel wat problemen gehad met het knippen van de spoken word samples.
Ook de crashes zijn imo niet echt volledig geslaagd.

Link : Alhier

bandarlog

Legacy Member
Wat ik ni snap aan dit forum is dat de beste muziek hier vaak doodgezwegen wordt. Dit is gewoon VET! Afmixing: vol, volledig. Dikke snares, sjieke hihats, knappe synths. Ik zou de hitlersamples weglaten wel ;)

btw: hier wil ik wel een remixke van maken, of beter gezegd: ne Yenneman vs. Bandarlog van maken :D Dus als ge da ziet zitten (op termijn wel he): let me know... Hier vallen schoon dingen mee te doen. Ik vind het muzikaal nog ni gevarieerd genoeg maar daar valt dus iets aan te doen.

greetz

Bastaspast

Legacy Member
da vink dus ook é bandarlog van dit forum

soit on topic
as usual é yenneman my friend, ge zou nog ne keer moete afkomme é, nu ge in een inspiratieroes zit, dit is echt degelijk werk! ... en idd die afmixing heb ik ook al aangehaald op msn, ma hoe daddet kunt op zo ne pc , mee zo pc boxkes , chapeau ...

as usual dark powerfull elektro, ... tot binnekort ies é ! ;)

Yenneman

Legacy Member
Amaai, leuk om te lezen, merci gasten!
Die variatie, das idd het probleem e, dat hebben ze mij ook op andere fora al gemeld, tis naar 't schijnt nogal langdradig...en die afmixing, kzou echt ni weten hoe ik het doe:crazy:

@Bandarlog : ik ben daar ZEER ZEKER voor te vinden! Zo 'n compliment :D !

Desperatozz

Legacy Member
et is nie slecht :)

kzou't dynamisch nog wa bijschaven ... kheb nog altijd zo'n wandelend gevoel ipv een lekkere joggende pas :) ... alejah kvind de flow wat ontbreken

soundjes klinken wel leuk ma kzou toch wa versnellende elementen aanbrengen zoals een paar korte soundjes soms snel achter elkaar ofzo

bandarlog

Legacy Member
Desperatozz zei:
et is nie slecht :)

kzou't dynamisch nog wa bijschaven ... kheb nog altijd zo'n wandelend gevoel ipv een lekkere joggende pas :) ... alejah kvind de flow wat ontbreken

soundjes klinken wel leuk ma kzou toch wa versnellende elementen aanbrengen zoals een paar korte soundjes soms snel achter elkaar ofzo

That's where I come in :D

Neenee, tis al goe ma kwil er met veel plezier wa aan prutsen.

Chimmy

Legacy Member
Ik was net naar juno reactor aan het luisteren en deze plaat was zeker geen daling van het niveau en pastte zelfs mooi in het rijtje! Echt heerlijk, hitler samples zijn voor 95% geslaagd, mooie afwerking en sfeer. Het zou nog goed passen als soundtrack in Red Alert :p (ja in RA was er geen hitler kweet t)
Ik ben geen expert opt gebied van electro-producing maar dit is samen met 'facing reality' van 'cry of tin' het beste wat ik tot nu toe gehoord heb op dit forum :)

Yenneman

Legacy Member
Chimmy zei:
Ik ben geen expert opt gebied van electro-producing maar dit is samen met 'facing reality' van 'cry of tin' het beste wat ik tot nu toe gehoord heb op dit forum :)


Ni overdrijven hé :D, der staan hier veel betere dingen, zeg maar: hetgeen da het meest aan uwe smaak voldoet.




Ma toch merci *gniffel*

Chimmy

Legacy Member
Yenneman zei:
Ni overdrijven hé :D, der staan hier veel betere dingen, zeg maar: hetgeen da het meest aan uwe smaak voldoet.
OK, het is ook wel zo dat ik niet veel beluister wat hier gemaakt word, alles richting jump enzo is soewieso niet mijn ding dus ga ik dat ook niet beoordelen. Van dit nummer verwachtte ik ook niet veel, daarom dat het wss zo goed meeviel ;)

maar het mag evenzeer in de volgende command&conquer steken:p

Rage

Legacy Member
Ik ben het nu nog aant luisteren, en kvind het een echt schoon liedje.. allez ik hoor er geen fruity loops meer in :niceone: Dat is het probleem bij mij. Al mijn prullen klinken "fruity loops" :)

Waar ik wel mee zou oppassen is die tekst in het begin :p Daardoor kan dit liedje nogal fascistisch overkomen :)

Wover

Legacy Member
ik vind dat het juist hetzelfde klinkt als uw vorige song (dewelke ik heel goed vond).

Laat ons zeggen dat de gelijkenis even gelijkend is als basik en on the floor van felix project; dat gevoel heb ik toch.

Bastaspast

Legacy Member
yep typische yenneman sound :p
but that's the way AHA AHA I LIKE IT AHA AHA!

grtz B

morbus`

Legacy Member
Mooi, maar ik vind het iets te traag en er ontbreekt iets (een miniscuul x factortje ;)).

dani filth

Legacy Member
ik ben akkoord dat er iets ontbreekt maar het begin is echt machtig, chapeau :)

Xavez

Legacy Member
Afmixing lijkt me wel okay te zitten, ookal zitk hier op kopfoon te luisteren... Heb wel hetzelfde as Desp: een beetje een wandelpas in plaats van een lichte jogpas =). En om even hard en eerlijk te zijn: vind het nummertje ook wat eentonig op termijn... :)

Toch nice work!

EclipX

Legacy Member
Njah, 't is totaal niet mijn soort van muziek, toch mooi gedaan

KingOfWoods

Legacy Member
Echt nice. Ik luister wel eens graag naar electro en u nummer kan nog niet tippen aan die dat ik luister op setjes van lectrolove bv, maar toch is het echt proper gemaakt.
Ik verwacht gewoon toch een beetje melo in electro ook en dat hoor ik hier amper :s
Ik heb electro altijd een gewaagde stijl gevonden. Je mag en kan er alles in doen zolang het klinkt. zelf 10 valse noten opeen zetten als het in zijn geheel maar lekker is. en dat mis ik dus een klein beetje in dit nummer maar voor de rest :niceone:
You got skillz man, en u nickname zal me nu wel bij blijven.

JackM

Legacy Member
schoon!
kken nu wel nie veel van producen ofzo, maar kga toch proberen ne goeie comment te geven.

A: wat smaak betreft vind ek et gewoon super :)

B: techinisch gezien heb ek er en beetje een dubbelgevoel bij. even proberen uit te leggen é :s
enerzijds vindek et geweldig, maar anderzijds zou ek er nog iets bijsteken.
tis vreet goe afgewerkt enzo ze, maar kzou zo halfverwege tliedje nog een stukse ala "bassen weg en een ander deuntje erin steken met dezelfde snares enzo, maar een deuntje dat ook wel bij de rest past. dan de bassen der terug in, wat chingelebing en weer vertrekken, eerste deuntje samen met het 2e dan en de bassen" :) omdat het anders een beetje langdradig zou klinken imo als ge het een paar keer na mekaar speelt.
hopelijk snapte een beetje wat ek bedoel :oink: :crazy: :p

maar da is dan mss puur smaak fzo é wat ik er nog zou bijvoegen :)
de afmixing is goed (voor zover ik denk wat het is :x )
maar tis schoon gedaan (kweet geen andere termen om te zeggen da het goed is :p)

zo zouden er in alle geval meer mogen zijn ;)

keep on the good work :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan