Archief - Studio Monitors als entertainment set gebruiken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Draco-

Legacy Member
Deze week een afdeling journalistiek bezocht en in de TV studio ginder hadden ze een setje Yamaha HS50m staan...

Wat muziek staan afspelen en dat geluid was gewoon fenomenaal...

Ik ga van de zomer op een kot (waar lawaai gemaakt mag worden) en waar ik bijna altijd zal zijn, ook tijdens de weekends. Ik zal media en communicatie studeren en ik zet constant muziek op.

Ik ga zowieso een versterkers zetten en deftige speakers aan de pc hangen.


Deze zijn infeite studio speakers, maar er zijn zeker geen problemen om die gewoon als entertainment speakers te gebruiken?

Sommigen gaan misschien zeggen overkill, maar ik ben nu eenmaal verliefd geworden op het geluid dat ze produceren.


Of is er een reden waarom ik deze absoluut best vermijdt?


http://www.dwmusicstore.com/studio/...tors/yamaha-hs50m-studio-monitor-speaker.html

MorGo7h

Legacy Member
Kzou je thread naar het music forum te verplaatsen. Daar gaan zitten er meer gespecialiseerde mannen :p

Stimpy

Legacy Member
Wat ge studeert heeft nu es niks te maken met muziek op uw kot willen..

als gij die goed vindt klinken moet ge ze kopen hé. Wat moeten wij daar nu op zeggen :)

MiniJeffrey

Legacy Member
Als ze echt professioneel zijn zullen ze wel vrij obetaalbaar zijn ook. Ik stel voor dat je dakantochnie eens contacteert, de soundman van het forum :love:

bountty

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Als ze echt professioneel zijn zullen ze wel vrij obetaalbaar zijn ook. Ik stel voor dat je dakantochnie eens contacteert, de soundman van het forum :love:

Of ge kunt het op het music forum zetten, daar zijn er mannen die er ook veel/nog meer van weten.

Het verschil tussen Monitors en Hi-Fi speakers is dat monitors het geluid 'clean' weergeven, terwijl dat Hi-Fi speakers het geluid een zekere 'kleur' meegeven (het vervormen). Dus het is te zien wat je het best vindt, zeker nog eens gaan beluisteren in een showroom voor da je op kopen overgaat, er zijn nog vele andere monitoren die het beluisteren waard zijn (KRK reeks, Behringer, ...). Maar stel de vraag opnieuw in het Music-gedeelte en je zal een veel uitgebreidere (en correctere) uitleg krijgen van anderen :).

TNT panic

Legacy Member
ik heb de yamaha hs80m. Geeft geweldig geluid. Maar het heeft wel nood aan een goeie geluidskaart, geluidsbron. Bij gewone geluidsets is dit niet zo zeer nodig, bij een monitor wel;)

Stimpy

Legacy Member
jama die dingskes kosten 150 euro en hij vindt dat geweldig klinken, goedkoper gaat ge monitors niet vinden ze.

bountty

Legacy Member
Stimpy zei:
jama die dingskes kosten 150 euro en hij vindt dat geweldig klinken, goedkoper gaat ge monitors niet vinden ze.

Als hij (bijvoorbeeld) de Alesis M1 Active 520 beter vindt klinken (die heb ik trouwens), is hij ervan af voor 200 euro. De kans dat hij ze beter gaat vinden is weliswaar klein, maar het kan eh :). Kwil maar zeggen: tis niet omdat het iets minder kost dat de kwaliteit daarom veel slechter is, en dat je het geluid zoiezo slechter gaat vinden :).

TNT panic

Legacy Member
bwa voor 2 ist toch al 300 euro. En die hs50 zijn redelijk klein. Ik vind toch dat yamaha prijs/kwaliteit geeft.

-Draco-

Legacy Member
De bedoeling is om het te combineren met een X-fi Elite Pro.

Of zijn er betere geluidskaarten prijs/kwaliteit verhouding?

Vin

Legacy Member
Ik heb hier zelf thuis mijn homerecordingstudiootje waarin ook mijn enige pc staat. Ik luister dus op de momenten dat ik thuis ben enkel en alleen door mijn studio monitors (dynaudio BM5a).
't Is hemels om al uw muziek zo gedetailleerd te horen, maar ge moet er voor zijn. Als ge uw muziek wilt "voelen" kunt ge't beter laten. De bassen die je hoort zijn helemaal niet zo luid in vergelijking met de standaard pcspeaker setjes, maar daarentegen zijn ze 10 keer zuiverder gedefinieerd.
Ikzelf persoonlijk zou het u aanraden, maar vergeet niet: ook de akoestische inrichting van je kamer bepaalt hoe goed je monitors zullen klinken, het effect van een slechte kamer is ZEKER NIET verwaarloosbaar.

X-fi elite pro, ik heb geen ervaring met die kaartjes maar gewoonlijk maakt creative wel deftig materiaal. Blijf alleen van die X-fi-modus af, je monitors zullen het hoog zeker gedefinieerd genoeg weergeven. De X-fi modus zal dit dan compleet overhoop gooien.

Drejke

Legacy Member
Ik draai zelf ( dj ) en heb de Yamaha HS80M's thuis staan.
Prachtig geluid! Deze geven ook zeer goed de bass weer.
Ze kosten wel 250-300€/stuk.

desert storm

Legacy Member
toen ik ook voor monitors ging kijken (horen dus), had ik 2 modellen in gedachten: deze Yamaha's en de V-series van KRK. toen ik beide gehoord had, stonden ook TR-8's van Event in de aanbieding. heb ze alledrie beluisterd en het zijn de Events geworden. deze klonken het beste van de 3. Het is te zeggen, ze klonken het neutraalst en zuiverst. de yamaha's klonken teveel naar het hoog toe, scherp zelfs soms een beetje. de KRK's, zoals algemeen geweten, hadden een hoorbaar aangedikte bass.

mijn conclusie: ze klinken niet het neutraalst, maar als de klankkleur je aanstaat en/ofje hebt niet het budget voor een paar event tr-6's, kan je deze zeker in huis halen :)

Desperatozz

Legacy Member
ochja ... ik gebruik mijn monitors ook voor het huis-tuin- en keukengebruik
het is dus mogelijk :)

voor de rest is het kwestie van smaak en budget ... 't is nu niet dat je met die yamaha's iets in huis haalt zoals Dynaudio, wat echt overkill zou zijn voor uw toepassing

Progrezz

Legacy Member
-Draco- zei:
De bedoeling is om het te combineren met een X-fi Elite Pro.

Of zijn er betere geluidskaarten prijs/kwaliteit verhouding?

Doe jezelf een plezier en koop geen soundblaster, heb er zelf ooit eentje gehad en dat ding is om mysterieuze manier gesneuveld. Het geluid wat daar uit kwam was ook alles behalve fantastisch.

Progrezz

Legacy Member
Desperatozz zei:
voor de rest is het kwestie van smaak en budget ... 't is nu niet dat je met die yamaha's iets in huis haalt zoals Dynaudio, wat echt overkill zou zijn voor uw toepassing

Overkill?


DIT is overkill, een setje Dynaudio is gewoon lekker :D

Skyscraper

Legacy Member
Iemand een idee hoe ge 'n platenspeler eig. het best aansluit op een monitor?
Ben wat aan't prutsen om wat platen zo te kunnen laten afspelen & misschien sampelen door mijn audio interface.
Voor 't moment geen deftige manier gevonden, ongebalanceerd (van platenspeler in monitor) is het véél te stil.. en via wat adaptors rechtstreeks van platenspeler in mijn audiointerface is het geluid helemaal omzeep.
Iemand 'n idee?
Monitors zijn mackie mr8

Progrezz

Legacy Member
Lol, platenspelers hebben een RIAA voorversterker nodig. Dit kan je los in een bakje kopen, maar steekt ook in draaitafels (phono input) en op een aantal geluidskaarten.

Skyscraper

Legacy Member
De grap zie'k nu toch direct ni in..
Dat er een voorversterker nodig is was duidelijk, wist niet precies wat voor een.
Dus met zoiets MONACOR SPR-6 - Belgium International Cyberstore zou dat perfect moeten lukken? Lijkt mij nogal 'n goedkope oplossing, de kwaliteit zal der wel naar zijn zeker?
Alé tenzij er een manier is (zoals ge zegt) omdat met mijn audio interface op te lossen, maar daar heb'k geen weet van.

Progrezz

Legacy Member
Zoiets heb je inderdaad nodig. Wat de kwaliteit daarvan is weet ik niet. Er zal altijd wel wat beters bestaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan