Archief - [singer/songwriter] Tom Swinnen - You

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Dit is al de eerste versie, eerst had ik het onder 'One night' door Romulus opgenomen (klik) maar aangezien ik m'n Fire & Rain ook gewoon onder m'n naam heb opgenomen, dit ook maar dan.

Dit is dus niet in één take opgenomen en dat hoor je aan de opnamekwaliteit. Alle akoestische gitaar is in stukken opgenomen (refrein, vers1, vers2, enz...) en idem voor keyboard. Zang is er dan daarna in één keer over opgenomen. Over die laatste ben ik nog niet 100% tevreden maar het was al +- de 20ste take voor zang vandaag dus was het een beetje beu en dan wordt het alleen maar slechter meestal. 't Is toch al ok zo :)

Info mp3: 2,6 mb - 128kbps - 2min44
Link: http://www.web-straat.be/stuff/you.mp3

Yenneman

Legacy Member
Compositie is zeker niet slecht! Ik zou nog wat meer keyboard invoegen, bv in het refrein...die kan dan mss de nogal bruuske overgang op 1'20" opvangen.
Qua geluid doen je bassen soms pijn aan mijn oren. :)

Je zang kan wel nog wat beter...je stem klinkt nog niet 'doorleefd' genoeg (mss moet je wat meer flessen whiskey drinken ;) ) en naar het einde toe zitten er wat valse noten in. Was het ook de bedoeling dat je in het 2e refrein een octaaf (of hoe dat ook heet) hoger zit dan in het 1e? Ik zou het bij de laagste houden...persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Soit, in zijn geheel, zeker niet slecht! Moest ik een goeie microfoon hebben, zou ik ook graag dit soort stukjes opnemen...dat komt nog wel :) .

Thorens

Legacy Member
Bassen? Staat de bas op de gitaar te luid?
Enfin, wat betreft zang, ik ben 18 jaar dus heb nog niet veel doorgeleefd é en drink (veel te) weinig whisky, desondanks dat er hier een héél goede fles staat, gekregen bij kerstmis ;) Oja, en ik rook ook niet ;)

Wat betreft die octaaf hoger, origineel ging ik direct al hoger in het tweede deel van het 1e refrein maar dan heb ik het eens geprobeerd eerste refrein laag, dan hoog. Kan ook es allebei laag proberen :)

dee9

Legacy Member
ge zingt heel hard door uwe neus, probeer daaraan te werken en dan zal het veel aangenamer klinken

Thorens

Legacy Member
Vreemd, last time I checked zong ik toch met mijn mond? ... ;)

jeronimo

Legacy Member
waar woon je ergens
?

ben me hetzelfde bezig ongeveer beetje nederlandstalig en voor fun enzo ben 17 ale bekan 18 dus pm me eens

jeronimo

Legacy Member
ik van zaventem

anders make we iets same ofz

als ge goe in teksten schrijven bent en zal tabs van geschreven nummers doorgeven...

Thorens

Legacy Member
Sure, altijd wel geïnteresseerd. Voeg mij anders maar toe op msn Tom.Swinnen -at- scarlet.be (antispam ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan