Archief - Roland MC-808

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ByT3 Me

Legacy Member
Ik heb mij gisteren een MC-808 gekocht om me er wat mee bezig te houden.
Zijn er hier nog die zo'n eentje in huis hebben? En wat uw bevindingen er van zijn.
En heb je er al iets deftig mee kunnen maken?

Mijn eerste bevinding is dat het in filmpjes wel gemakkelijk lijkt, maar ik vind het toch niet zo simpel en de handleiding is ook onoverzichtelijk.
Ik heb op i-net wat tutorials gezocht, maar er niet echt gevonden.
Iemand een idee waar ik er kan vinden?

shiftyke

Legacy Member
Wat is het doel, wat wil je er mee doen?

En het lijkt misschien makkelijk maar dat zal het zeker niet zijn hoor ;)

Stabby

Legacy Member
ByT3 Me zei:
Ik heb op i-net wat tutorials gezocht, maar er niet echt gevonden.
Iemand een idee waar ik er kan vinden?

De handleiding is nog steeds de beste tutorial.

ByT3 Me

Legacy Member
Doel is gewoon wat muziek maken. maak niet uit welke genre, ik kan veel aanhoren.
Ik heb net de Nederlandse handleiding gevonden, maar 't is dat de handleiding niet echt overzichtelijk is.
Zijn nu toch al 2 uur verder en begin het toch stilaan onder de knie te krijgen, 't zijn wel nog geen hoogstaande tracks maar 't begint er toch op te lijken. :)

Stabby

Legacy Member
Mja, geen enkele tutorial zal u alles op een paar uurtjes leren he :)

ByT3 Me

Legacy Member
't is niet zozeer om alles te weten, maar gewoon hoe je er best aan begint, want het ding kan wel redelijk veel. Ik wel door dat ik eerst een pattern moet maken vooraleer ik een song kan maken. Maar in zo'n pattern kan je ook al ver gaan.

ByT3 Me

Legacy Member
hier zijn wat nummers die ik gemaakt heb sinds ik het nu 2 weken in huis heb.
't zijn wat verschillende stijlen, ik hou ook niet van 1 stijl muziek.
hopelijk trekt het wat op iets, alle feedback is welkom.
Helaas zit er wat ruis op de tracks bij het recorden, die heb ik er nog niet uit gekregen :/
't is wel live opgenomen, dus hier en daar zit er mss een foutje in.

YouTube - Yoan - Tieten Jump achtig
YouTube - Yoan - Nuschy's Trip jump achtig
YouTube - Yoan - Firefly trance achtig
YouTube - Yoan - Slow Boy Lounge achtig
YouTube - Yoan - Daft Punk Tribe experimenteel
YouTube - Yoan - Visitor experimenteel

Essit

Legacy Member
Ik ga ff beoordelen maat. Ik moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit van de sound, het geruis en het gepiep te storend is, al kan jij daar wsl niets aan doen :)

Anderzijds missen de tracks ook nog wat meer opbouw en variatie, het zijn helaas niet meer the 90s, dus dit verkoopt alvast nimeer .

Nu ik ga zelf niet teveel zagen, want ik zou het alvast niet beter kunnen na een paar weken. Blijven oefenen en je bent op de juiste weg :)

YouTube - Yoan - Daft Punk Tribe -> das men favoriet so far, na ze allemaal beluisterd te hebben :)

ByT3 Me

Legacy Member
thx voor de comment pie, 't is nog verre van perfect natuurlijk. Ik heb het boxke ook niet 100% onder de knie. er zijn nog genoeg functies die ik nog niet ken.
En die ruis bij het recorden moet ik er toch echt uitkrijgen :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan