Het is veel geld, dus ik zou aanraden om zoveel mogelijk op te zoeken. Als je meer wilt weten moet je gewoonweg de naam van het product in google invoeren + het woord "forum". Dan vind je topics op andere fora met veel meningen.
Persoonlijk vind ik een workstation een veel betere investering, je kan er creatiever mee te werk gaan en je hebt 61 toetsen. Met de ingebouwde sequencer kan je met het grootste gemak complexe tracks maken en ze hebben een performance modus (Yamaha) of combi's (Korg) waardoor je helemaal geen goede toetsenist hoeft te zijn. Er zijn honderden realistische klanken als piano, e-piano, strings, synth, bells, bass en veel meer. Alles dat je nodig hebt en je kan muziek maken in elk mogelijk genre. Daarnaast duizenden drum sounds.
Paar voorbeelden van goede workstations in de prijsklasse van de MC-808:
Yamaha Motif Classic (2dehands €750)
Korg M50-61 (nieuw €925)
Yamaha MO6 (nieuw €999)
Zoek die eens op Youtube op, misschien overtuigt dat je wel
