xDama
Legacy Member
Ik veronderstel dat ik dit hier kan en mag vragen aangezien dit toch rechtstreeks met muziek te maken heeft. Zoniet lock maar 
Het zit zo. In ons repetitiehuis hebben we 3 kamers ter onzer beschikking. Alle 3 deze kamers zitten op het 3e verdiep dus iedereen hoort ons atm tot op straat en verder.
We hebben dus de opdracht gekregen om te beginnen isoleren. Maar zoals je wel al kan vermoeden hebben we dus niet echt concreet een idee hoe we hier aan kunnen beginnen.
Het leuke aan de zaak is wel dat we keuze hebben uit 3 kamers en deze zijn alle 3 in een verschillende staat zijn.
Wij dachten om de 1e kamer te nemen en alle muren te bedekken met zo van die blauwe isolatieplaten. Uiteraard zijn dit nog maar enkele ideetjes...
Dusja ik zou feitelijk een beetje de meningen en raadgevingen van mede-muzikanten vragen over hoe zij hun repetitielokaal hebben geisoleerd.
Het moet niet zo zijn dat je buiten het lokaal echt niets meer mag horen, gewoon zodat de buren er geen of zeer weinig last van hebben.
Er zijn wel 3 dingen waar rekening moeten mee gehouden worden liefst:
1. Het moet zo goedkoop mogelijk zijn.
2. De muren moeten zo weinig mogelijk beschadiging oplopen, het behang moet dus blijven, wat ik wel vrij debiel vind maar ja, we moeten luisteren
3. Het genre is Hardcore/Metalcore dus alles gaat enorm hard. Allé als dit iets uitmaakt, dunno.
Ik kan wel pas morgenavond op reply's antwoorden dus ff geduld als er nog bijkomende vragen zouden zijn

Het zit zo. In ons repetitiehuis hebben we 3 kamers ter onzer beschikking. Alle 3 deze kamers zitten op het 3e verdiep dus iedereen hoort ons atm tot op straat en verder.
We hebben dus de opdracht gekregen om te beginnen isoleren. Maar zoals je wel al kan vermoeden hebben we dus niet echt concreet een idee hoe we hier aan kunnen beginnen.
Het leuke aan de zaak is wel dat we keuze hebben uit 3 kamers en deze zijn alle 3 in een verschillende staat zijn.
- In de eerste kamer ligt al een vloer, zijn de muren mooi geplamuurd en behangen, er is een plafond en er zijn 2 kleine ramen van 30 op 50cm dus feitelijk een gewone slaapkamer.
- In de 2e kamer ligt een vloer, moeten de muren nog geplamuurd worden, een dakraam maar wel geen plafond.
- In de 3e kamer ligt er niets. Geen vloer, geen muren gezet, geen plafond gelegd. Een oude zolderkamer feitelijk.
Wij dachten om de 1e kamer te nemen en alle muren te bedekken met zo van die blauwe isolatieplaten. Uiteraard zijn dit nog maar enkele ideetjes...
Dusja ik zou feitelijk een beetje de meningen en raadgevingen van mede-muzikanten vragen over hoe zij hun repetitielokaal hebben geisoleerd.
Het moet niet zo zijn dat je buiten het lokaal echt niets meer mag horen, gewoon zodat de buren er geen of zeer weinig last van hebben.
Er zijn wel 3 dingen waar rekening moeten mee gehouden worden liefst:
1. Het moet zo goedkoop mogelijk zijn.
2. De muren moeten zo weinig mogelijk beschadiging oplopen, het behang moet dus blijven, wat ik wel vrij debiel vind maar ja, we moeten luisteren

3. Het genre is Hardcore/Metalcore dus alles gaat enorm hard. Allé als dit iets uitmaakt, dunno.
Ik kan wel pas morgenavond op reply's antwoorden dus ff geduld als er nog bijkomende vragen zouden zijn

Nog zout nodig?