Archief - Recent probleem met opnemen in audicity

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Prior

Legacy Member
De laatste tijd heb ik miserie als ik een setje heb opgenomen en het achteraf beluister.

Ik leg het uit aan de hand van een tekening die ik maakte, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

http://users.pandora.be/tunerzone/jpg/uitleg.JPG

Als je een set beluistert binnenin windows media player, dan zag je in de "balken en golven: spotlicht" achtergrond de weergave van de muziek die wordt gespeeld.

Mijn gain staat op gewone stand en mijn schuiven van mijn mengpaneel numark dxm06 ook.

Als je kijkt naar bovenstaande tekening, dan was mijn klank zuiver als ik sets beluister van vroeger die ik opnam.

Maar als ik nu een set opneem en achteraf beluister, dan zie je in die spotlicht achtergrond dat de weergave met die lijnen vergroot en dat de bassen/kicks gecut worden en vervormd zodra ze de 2 buitenste lijnen hebben bereikt, het geluid is ook dan ook niet meer volledig zuiver.

Ik heb dees zaterdag gehoord van ene die me dat uitleg dat ik zo weerspanning heb met die lijnen, dat je boxen kapot zijn, maar dat is niet zo, da gaat perfect thuis hier, heb mijn gain en schuiven al geminderd qua geluidshoogte en da gaat normaal zoals vroeger...

Maar mijn vraag is , aan wat ligt nu de oorzaak en hoe behoud ik mijn settings ten opzichte van vroeger dat alles zuiver klinkt?
Nu als ik mijn gain/schuif een tikje lager doe, dan is het ook goed, maar hoor ik minder het geluid qua luidte.

Ik zou willen dat het weer zoals vroeger is, alle gains, schuiven op normale stand en dat mijn weergave als een set afspeelt dat ik opnam tussen die 2 buitenste lijnen blijft en niet erbuiten zodat het niet klinkt als kapotte boxen... :(

Weet iemand raad?

Als niemand raad weet, doe ik gewoon format c: schijf in de hoop dat alles weer normaal gaat zoals vroeger... :unsure:

Dimitri_knt

Legacy Member
mss per ongeluk de schuif van uwe line-in verhoogt? En dat die dan nu een te groot signaal binnenkrijgt?
Dan moet ge gewoon is zien bij het geluid van uwe pc en dan zien naar die line-in. Ik moet die hier altijd maar een heel klein tikkelke open zetten.
Ge ziet maar is;)

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan