Archief - q: Versterker dilemma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firestyler

Legacy Member
ik heb momenteel een JVC AX-V8 als versterker deze heeft surround en is 90Watt (en nog een aantal opties als Dolby etc...)
kan ik kan aan een Philips versterker/tuner ineen geraken maar het is wel een echt oude, gemaakt voor in een Rack en volldig uit metaal dus front en al andere dingen zijn volledig uit metaal gemaakt, deze levert 160Watt en is blijkbaar voorzien van een grote koelvin (foto zal later volgen)
maar welke neem ik nu het beste voor mijn geluid?
het is MAAR voor 2x 70Watt en 3x 140Watt en waar ik mn Platendraaier en PC op aansluit

Dakantochnie

Legacy Member
De Phlips natuurlijk. :)
Je zei dat het een grote koelvin had, wie weet is het wel een schitterende klasse A amp....

Firestyler

Legacy Member
tis laat maar zeggen net alsof de versterker is voor 1/5 een vierkant stuk uitgezaagd en daar de koelvin zit, links achter, de koelvin zat er degelijk wel standaard want er is niets aan gepruts geweest
maar zou ik er dan meerdere boxen kunnen op aansluiten want tzijn ook nog van die oude fiches (kan ik normaal gezien wel nog aan geraken aan die fiches), en tmoet niet surround zijn

1337mr.hanky

Legacy Member
als het ene klasse a is kunt ge mss beter afzijn met die philips, anders heel wss niet
als het voor rackmount is ist dus al nie voor hifi, dit wil dus ook al zeggen, minder goede kwaliteit
als ik weet wat derachterop de versterker staat kan ik mss iets uit afleiden

het kan ook net zozeer ne klasse b zijn, en das al minder goed, mja zonder type in infzo zijt ge weinig, of anders moet ge der ens naar luisteren he

ComputerVISTA

Legacy Member
dakantochnie zei:
De Phlips natuurlijk. :)
Je zei dat het een grote koelvin had, wie weet is het wel een schitterende klasse A amp....


phillips, klasse A? Me don't think so ;)


en ne klasse a die 160 watt rms levert is ne kloef van ne versterker van een paar tientallen killo ^^

BadCompany

Legacy Member
Ik heb hier ook nog zo'n oude philips ligge, mak weet ook ni of hij veel waard is:
Super class AB integrated amplifier F4516
Kenplaatje:
Type F4516/00
300W
Philips 13/512S
Het ding weegt ne kilo of 12 schat ik

Dan heb ik nog ne Sony ligge:
Integrated stereo amplifier TA-VF1
Kenplaatje:
Unswithed 100W max

Nu is mijn vraag, welke amp is de beste?
De philips is volledig analoog, heeft veel ingange, en heeft vanvoor veel knopkes ma is wel oud.
De Sony is een jaar of 10 gok ik, heeft ma 8 ingange (die philips 20), en heeft elektronisch instelbare instellinge

Jaws

Legacy Member
als ge 2 versterkers hebt is het heel simpel om te testen welke het beste is:
-eerst sluit ge versterker 1 op u boxen aan en ge gaat zo hard als ge kunt (tot da u boxen vervormen dus) en ge luisterd hoe het klinkt
-dan sluit ge versterker 2 aan en ge doet hetzelfde
-dan kiest ge zelf wat ge zelf het beste vind klinken

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
als het ene klasse a is kunt ge mss beter afzijn met die philips, anders heel wss niet
als het voor rackmount is ist dus al nie voor hifi, dit wil dus ook al zeggen, minder goede kwaliteit

P.A. is even goed als Hifi, ooit gehoord van Carver? Het oude Carver...
P.A. wordt niet als hifi gebruikt door de ventilators that's it. Ik ken iemand met ne home cinema van Crest en da klinkt niet slechter als marantz

Jaws zei:
als ge 2 versterkers hebt is het heel simpel om te testen welke het beste is:
-eerst sluit ge versterker 1 op u boxen aan en ge gaat zo hard als ge kunt (tot da u boxen vervormen dus) en ge luisterd hoe het klinkt
-dan sluit ge versterker 2 aan en ge doet hetzelfde
-dan kiest ge zelf wat ge zelf het beste vind klinken

dit doen we NIET...

Dieje oude philips gaat zowiezo beter zijn als dieje JVC. JVC maakt gebruikt van chips, eenvoudige voedingen. die philips is built to last.
Het gaat erom wat het beste klinkt, niet hoe hard het kan. Watts zeggen niets!

1337mr.hanky

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
P.A. is even goed als Hifi, ooit gehoord van Carver? Het oude Carver...
P.A. wordt niet als hifi gebruikt door de ventilators that's it. Ik ken iemand met ne home cinema van Crest en da klinkt niet slechter als marantz
ik denk dat de audiofielen u da nie graag horen zeggen
home cinema is meestal ook redelijk budget he

pa is watt gebaseerd en heeft weinig factoren om rekening mee te houden
hifi daarentegen...

als ge u indenkt dat er mensen zijn die 50.000 euro en meer uitgeven aan hifi

computer xp zei:
phillips, klasse A? Me don't think so ;)


en ne klasse a die 160 watt rms levert is ne kloef van ne versterker van een paar tientallen killo ^^
denk het ook niet, ge gaat bij commerciele merken niet rap ne klasse a terug vinden, omdat te duur is om te maken (laag rendement)
uwe versterker (transistor) moet dan al ongeveer 6 a 7 keer meer versterken als bij klasse ab

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
ik denk dat de audiofielen u da nie graag horen zeggen
home cinema is meestal ook redelijk budget he

pa is watt gebaseerd en heeft weinig factoren om rekening mee te houden
hifi daarentegen...

als ge u indenkt dat er mensen zijn die 50.000 euro en meer uitgeven aan hifi

Home Cinema budget???

Ik heb een niet over een all in Kenwoodsetje he

Denon, Rotel, Tag Mclaren, Classé, Sunfire noem ik niet budget ze, budget van ne oliesjeik misschien.

De beste versterker voor laag is ne Crown K2, zet daar ne Crown Reference Studio Amplifier bij dit alles op de B&W nautilus reeks... Ik zeg niet dat ge P.A. speakers moet ge bruiken he. Maar met de versterker is niets mis!

Als ge weet dat ook hoorn technieken in HiFi gebruikt worden denk ik wel dat ik mijn punt kan maken ten opzichte van open-minded audiofielen

Jaws

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
dit doen we NIET...

Dieje oude philips gaat zowiezo beter zijn als dieje JVC. JVC maakt gebruikt van chips, eenvoudige voedingen. die philips is built to last.
Het gaat erom wat het beste klinkt, niet hoe hard het kan. Watts zeggen niets!
lees het laatste regeltje nog eens 3 keer, ik zeg ook niks over watts

1337mr.hanky

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Home Cinema budget???

Ik heb een niet over een all in Kenwoodsetje he

Denon, Rotel, Tag Mclaren, Classé, Sunfire noem ik niet budget ze, budget van ne oliesjeik misschien.

De beste versterker voor laag is ne Crown K2, zet daar ne Crown Reference Studio Amplifier bij dit alles op de B&W nautilus reeks... Ik zeg niet dat ge P.A. speakers moet ge bruiken he. Maar met de versterker is niets mis!

Als ge weet dat ook hoorn technieken in HiFi gebruikt worden denk ik wel dat ik mijn punt kan maken ten opzichte van open-minded audiofielen
wat is er nog meer hifi als b&w nautilus, die 804 reeks ofzo kost 6000 euro

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Jaws zei:
lees het laatste regeltje nog eens 3 keer, ik zeg ook niks over watts

Euhm, dat was ook niet op u bedoelt, waarom denkt ge dat ik een witregel liet :unsure:

1337mr.hanky zei:
wat is er nog meer hifi als b&w nautilus, die 804 reeks ofzo kost 6000 euro

Een home cinema kan ook HiFi zijn he, High Fidelity is een waarderingsgraad. Prijs maakt over het algemeen geen HiFi de klank wel. en der zijn duurdere merken zat dan B&W

ComputerVISTA

Legacy Member
mr. hanky idd over die klassa A versterkers, ge kunt die wel terug vinden maar dat zijn dan meestal zelfbouw dingen.

ow en nog iets een pro versterker kan evengoed zijn als ene degelijke hifi versterker hoor, Bv. L acoustics en labgruppen die durf ik persoonlijk op een laag vollume in men living zetten. Die klinken zeer voortreffelijk zelf op laag vollume maar idd das niet altijd het geval.

En nog wat mr hanky: Ik heb ooit als voorbeeld aan dakantochnie die dat vroeg een hifi instalatie samengsteld voor 1 miljoen euro omdat die ook niet wou geloven dat dat mogelijk was en dan ben ik nog niet gaan zoeken naar de uitersten.

Jaws

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Euhm, dat was ook niet op u bedoelt, waarom denkt ge dat ik een witregel liet :unsure:
wat bedoelt ge dan met "dit doen we niet"? :unsure:
ik bedoel met mijn post niet dat ge moet testen welke het hardste ga he, ik bedoel dat ge best de versterkers gewoon na elkaar op dezelfde boxen test en dan zie welke dat ge zelf vind dat het beste klinkt

1337mr.hanky

Legacy Member
computer xp zei:
mr. hanky idd over die klassa A versterkers, ge kunt die wel terug vinden maar dat zijn dan meestal zelfbouw dingen.

ow en nog iets een pro versterker kan evengoed zijn als ene degelijke hifi versterker hoor, Bv. L acoustics en labgruppen die durf ik persoonlijk op een laag vollume in men living zetten. Die klinken zeer voortreffelijk zelf op laag vollume maar idd das niet altijd het geval.

En nog wat mr hanky: Ik heb ooit als voorbeeld aan dakantochnie die dat vroeg een hifi instalatie samengsteld voor 1 miljoen euro omdat die ook niet wou geloven dat dat mogelijk was en dan ben ik nog niet gaan zoeken naar de uitersten.
klasse a gaat ge mss soms wel kunnen trug vinden, maar dan niet bij commerciele merken, heeft maar een rendement van 12% terwijl klasse ab veel hoger is, klasse a heeft ook minste vervorming, dus ik zou niet inzien waarom dure merken dat niet zouden maken

ok das allemaal wel waar, maar voor dezelfde geluidskwaliteit als lab gruppen kunt ge iets kopen van dezelfde kwaliteit voor veel minder geld
als pa is dat natuurlijk niet te overtreffen

ik weet ook dat ge in hifi heel duur kunt gaan, als ge allemaal ne hoop randapparatuur der nog ens bijsteekt voor klank te verbeteren

maar als ge dan die set van 1miljoen hebt zijt ge nog nie zeker of dit heel goede kwaliteit gaat zijn, dat moet op een afstemmen enzo he, hifi kopen op internet zou dus ook zeer dom zijn

mer ge hebt wel gelijk natuurlijk;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan