Archief - PC->Mixer->Versterker geluid omzeep..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hyperinsomnia

Legacy Member
Als ik mijne PC op mijne versterker aansluit klinkt alles normaal. Maar als ik daartussen mijn Mixer steek, klinkt het geluid zwaarder, nie helemaal zuiver. 'k heb het al een tijdje zo gelaten maar begint mij toch wat te ergeren, vooral omdat het mij opvalt als ik is een cd'tje tussen wa platen wil mixen.

Platenspeler via mengpaneel klinkt trouwens wel normaal.

Aan wa kan da liggen? Ik dacht misschien aan de statische elecktriciteit van den pc? (gaat via phono) én vooral wat kan er aan gedaan worden...

Hyperinsomnia

Legacy Member
Real zei:
PC moet je aan een Line ingang hangen makker. :)
ga nie, nie luid genoeg... (kdee dat in den beginne maar twas dus bijlange nie luid genoeg dB meterke toont niets, allij blijkbaar toch iets bij -38 als gain heel openstaat)

TheCrow7

Legacy Member
Line-out geluidskaart (kan je regelen *HINT*) naar Line-in mengpaneel is nochtans de enige oplossing.

Phono-in is een voorversterkt kanaal, dus als je je mengpaneel wil kapotspelen doe dan zo maar verder.

Hyperinsomnia

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Line-out geluidskaart (kan je regelen *HINT*) naar Line-in mengpaneel is nochtans de enige oplossing.

Phono-in is een voorversterkt kanaal, dus als je je mengpaneel wil kapotspelen doe dan zo maar verder.

No shit, kunde da regelen ofwa :crazy:

Ik open geen threads voor ik zelf vanalles probeer ;).

En kapotspelen, ik kijk naar mijn DB-meters, die niet in het rood gaan maar mooi rond de 0 afgesteld staan, met mijn gain op 1 ofzo.

En via Line-in moet ik gain op 10 zetten en blijvik onder de -30 DB lijkt mij ongezonder dan via Phono in dan..?

bert9

Legacy Member
Ik denk dat jij dit aansluit op de verkeerde aansluitingen vanachter. Je hebt er normaal 2, voor platenspelers (phono) en voor cd-spelers. je moet deze denk ik in de cd-spelers steken.

Hyperinsomnia

Legacy Member
bert9 zei:
Ik denk dat jij dit aansluit op de verkeerde aansluitingen vanachter. Je hebt er normaal 2, voor platenspelers (phono) en voor cd-spelers. je moet deze denk ik in de cd-spelers steken.

no offense, maar das waar het em et probleem zit:) denk dajje niet goed begrijpt wat mijn probleem is

Hyperinsomnia

Legacy Member
bandarlog zei:
Welke geluidskaart heb je?

Creative audigy 2 ZS, wel van Dell. Maar mee onboard ist zelfde probleem
edit: dacht toch dat ik dat in het begin al is had geprobeerd mee de onboard, ook maar kreeg ze precies nie meer in gang nu, ff testen

Addow

Legacy Member
Als ik je beweringen volg, zou de geluidskaartinstelling van line-out perfect in orde zijn, die van je line-in op mengtafel ook perfect in orde, dan zit het em ertussen?!

Verlies op de kabel? Zuivere contacten?

bandarlog

Legacy Member
Zou normaal gen problemen mogen geven als je zoals je zei uw volumes juist hebt gezet. Alleszins: het moet op line in en het moet vertrekken van line out. Alle andere opties (mic, phono enzo) zijn uitgesloten. Vervang uw kabeltje ook eens (kabels zorgen voor meer problemen dan je denkt), alhoewel zoiets drastisch waarschijnlijk een foute instelling is op je mixer of geluidskaartopties.

Hyperinsomnia

Legacy Member
Addow zei:
Als ik je beweringen volg, zou de geluidskaartinstelling van line-out perfect in orde zijn, die van je line-in op mengtafel ook perfect in orde, dan zit het em ertussen?!

Verlies op de kabel? Correcte contacten?

Mmm tot mijn schaamte moet ik zeggen dat het met de Onboard geluidskaart wel gaat (via Line-in en goed geluid). Dus is mijn audigy wsl al van int begin omzeep. Nochtans bij de versterker via aux (of dus Line-in) gaf die wel een goed geluid, maarja versterker is vele sterker dan da mengpaneel wsl.

dank ulle voor de hulp;)

En van foute instellingen: das bijna onmogelijk, mega zitten klooien met die audigy vanaf bepaald volume gaf die zelfs oversturing dus kheb daar wel et maximum uitgehaald denkik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan