Archief - Paterkesmuziek!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WarBlade

Legacy Member
Hoi!

Ik ben een grote fan van muziek waarin je paters in het latijn hoort zingen, zoiets als Enigma, maar zou graag nog meer van die muziek willen gaan halen eigenlijk omda'k dat zo prachtig vind... :)

Weet er iemand hoe men zo'n muziek kan vinden? Want Enigma is echt wel de enige groep die ik van naam ken dat zo'n muziek uitbrengen... En t'is niet echt dat de Free Record Shop vol ligt met zo'n speciefiek genre van muziek...

Alvast bedankt! :)

satanreleased

Legacy Member
Wel enigma komt niet echt in een bepaalde genre terecht , en is ook moeilijk te plaatsne in een categorie . De eene zou zeggen dat het lounge is en de andere experimenteel electronische muziek .Deze zoort van muziek zal je eerder vinden in de gothic en celtic of new wave branche .En wordt meestal ook veel als soundtrack gebruikt.

Hier is een paar dat ik graag hoort

YouTube - Black Hawk Down - Music Video - Gortoz A Ran is franse celtic

YouTube - gladiator - now we are free (lisa gerrard & hans zimmer)
gladiator muziek " hans zimmer" ook heel bekend voor zijn soundtracks.

Als ik er meer vind laat ik die hier weten . yo

DrWho

Legacy Member

satanreleased

Legacy Member
Peeka zei:
Jij moet het binnen het gregoriaanse genre zoeken, da's een betere naam dan "paterkesmuziek" ;)

Een youtube op "gregorian" levert enkele bekende covers op. En nog zoveel meer.

YouTube - Gregorian - Nothing else matters

YouTube - Gregorians - Wind Of Change

YouTube - We are the champions - Gregorian Chant

Natuurlijk is er ook nog Vangelis (conquest of paradise), zowat de eerste en tot dusver enige groep die zo'n hymne publiek heeft weten te doen scoren. Dat was het jaartal 1995.

die we are the champions klinkt echt belachelijk als je die van queen heb gehoord .

WarBlade

Legacy Member
Uhm... Echt tof van jullie om zo snel te reageren en links naar YouTube te plaatsen, maar om eerlijk te zijn zit er eigenlijk niets naar mijn smaak bij... :$

Ik ga nog wat verder zoeken en als ik iets moest vinden zal ik een voorbeeld plaatsen, maar t'is echt iets zoals Enigma, latijns gezongen en zonder teveel electro ofzo, maar het echte gezang... Goh, moeilijk uit te leggen... :)

satanreleased

Legacy Member
WarBlade zei:
Ik ga nog wat verder zoeken en als ik iets moest vinden zal ik een voorbeeld plaatsen, maar t'is echt iets zoals Enigma, latijns gezongen en zonder teveel electro ofzo, maar het echte gezang... Goh, moeilijk uit te leggen... :)

Clasiek muziek dan ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan