Archief - Opening: Antwerp Record Store

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bouq

Legacy Member
Zoals sommigen al wel wisten; Discobar, The Retro Shop, is niet meer.. Gans de boel is verhuisd naar Antwerpen, en dan nog wel in het gebouw dat we tot voor kort allemaal wel kenden als USA Import.

Vanaf morgen, woensdag 19 aug '09 doen wij onze deuren open. Er zal links en rechts nog aan details gewerkt worden, maar dat mag niemand weerhouden om al eens een kijkje te komen nemen.
Gery en ikzelf zullen u met al uw vragen/wensen verderhelpen.


Op dinsdag 1 september 2009 is de officiele opening, u kan dan vanaf 14u tot ..??.. meevieren en genieten van een drankje en een muziekje.
Ook zal vanaf die dag niemand minder dan YDR ons team versterken.

U kan ons ook vinden op 5 sep '09 op de Laundry Fair, ergens ten velde op Laundry Day ;)


Toch nog even het adres meegeven:

Antwerp Record Store
Sint Jacobsmarkt 75
2000 Antwerpen




ps: voor de liefhebbers.. facebook, netlog en andere networkingpages in aanmaak.. more info soon

bouq

Legacy Member
Vooraan in de winkel electro, fidget, trance, minimal .. en een beetje techno. Dubstep etc wordt nog overwogen. Achteraan hardcore en industrial. Dat wat betreft nieuwere releases.
Voor de rest retro, heel veel retro (nieuw en 2de hands) en een klein hoekje r&b en hiphop-achtige dingen.
En cd's .. vooral dj-friendly verzamelaars en dj-mixes, en ook weer veel retro.

Wij kunnen natuurlijk ook uw persoonlijke requests bestellen bij onze verdelers.

Natuurlijk hebben wij ook dj-gear: cd-mappen, vinylbags, headphones, needles, .. en soms wat second hand gear.

En merchandising .. t-shirts, vlaggen, petjes, ...

XA4

Legacy Member
Dus eigenlijk een soort verderzetting van USA Import, maar dan met een groter aanbod aan retro?


hmmmzzz... waar is de tijd dat ik wekelijks de USA binnenstrompelde om wat plaatjes te beluisteren en te kopen... zucht... ik wil terug naar de 90's

bouq

Legacy Member
XA4_ zei:
Dus eigenlijk een soort verderzetting van USA Import, maar dan met een groter aanbod aan retro?

Zoiets ja :) Al zal het recentere werk toch beduidend commercieler gericht zijn dan bij USA Import.

En idd, waar is dien tijd ....

Progrezz

Legacy Member
bouq zei:
Zoiets ja :) Al zal het recentere werk toch beduidend commercieler gericht zijn dan bij USA Import.

Het is een beetje jammer, maar volgens mij de enige manier waarop je als platenzaak nog kan overleven.

Drejke

Legacy Member
Retro, zalig :)
Veel Rave muziek? :o ( Zoals bv labels: Bonzai Records? )
Dan ben ik zeker geintereseert :)

Brick Top

Legacy Member
Ik ga ook wel is ne keer komen loeren volgende week. In ieder geval heel veel succes toegewenst met de zaak man!

bouq

Legacy Member
Drejke zei:
Veel Rave muziek? :o ( Zoals bv labels: Bonzai Records? )

aangezien er een groot deel van de oude stock van Bonzai bij ons steekt, ja.., er is veel van die dingen te vinden, ik denk dat er alles gerekend een dikke 500 Bonzai en sublabels steken, alsook Dance Opera en andere Belgische retro-labels (uitheemse ook natuurlijk)

grtz

-bouq-

da_diablo

Legacy Member
Spijtig genoeg kom ik NOOIT in antwerpen, anders zou ik zéker eens passeren.

Mooie naam in het team trouwens, Maar misschien toch Yves Deruyter voluit typen ipv YDR, kwestie dat sommige mensen die afkorting misschien niet kennen :)

Progrezz

Legacy Member
Dat is een truc, Yves De Ruyter komt helemaal niet. YDR is de afkorting voor hun nieuwe poetsdame Yvonne De Rooye ;)

Maar zonder het gezegd te hebben denkt nu iedereen wel dat den Yves er staat. Clever, very clever :P

seksie

Legacy Member
Progrezz zei:
Het is een beetje jammer, maar volgens mij de enige manier waarop je als platenzaak nog kan overleven.

of om uzelf de dieperik in te jagen??? vinyl stores kunnen enkel nog overleven als een nichemarkt met een niche aanbod. dat gezeik over retro is al 10 jaar passé en commerciele rommel word alleen maar gedownload. ge neemt beter eens een voorbeeld aan de hardwax store of de webshop van innervisions of Decks Records - Online Vinyl Shop - Techno, House, Trance, Black, Dubstep, DJ Equipment, Clubwear - Your Underground Music Shop. anders vrees ik dat ge elke gerespecteerde muziekliefhebber in antwerpen aan uw neus gaat zien voorbijgaan, mezelf inbegrepen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan