Archief - Numark Pro TT-1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1337mr.hanky

Legacy Member
ok, niet kopen dus, welke is dat dan van numark met die 4.7kg torque?

1337mr.hanky

Legacy Member
Rayne Varga zei:
Dat zal de TTX1 zijn
mjah das weer zo een scratch prulleke
ik vindt die der ook prullerig uitzien, door de vorm, de arm, de platter,...

Rayne Varga

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
mjah das weer zo een scratch prulleke
ik vindt die der ook prullerig uitzien, door de vorm, de arm, de platter,...

Er zitten wel 2 armen bij, een rechte een een S. Maar op aboutdj.nl kan je lezen dat die niet zo goed functioneren:
aboutdj zei:
Numark TTX - Eigenlijk is dit de perfecte draaitafel, perfect correctie gedrag van de motor, goed gedempt en voorzien van alle snufjes. Jammer maar helaas is de arm net zo gammel als een ik weet niet wat. De speling kan ook niet verwijderd worden en dat is wel heel erg jammer. Zelf zou ik de draaitafel niet aanraden vanwege de gammele arm en de schoonheidfoutjes die er in zitten. Numark schijnt bezig te zijn met het verbeteren van de arm. Het leuke van deze draaitafel is ook wel dat je er 2 verschillende armen bij krijgt. Een s-shaped en een rechte. Je kunt deze armen verwisselen en zo kun je er dus voor kiezen om met een S-shaped of een rechte arm te gaan draaien. Jammer maar helaas is de ophanging van de arm ruk dus heeft dit leuke geintje weinig zin.

1337mr.hanky

Legacy Member
Dat kan je op elke draaitafel derop laten bouwen een verwisselbare arm, dus dat is niks speciaals. En zo een schermke lijkt mij redelijk dom voor een turntablist, die kijkt daar toch niet naar.

Rayne Varga

Legacy Member
Vanwaar altijd die link met turntablists? Die gebruiken doorgaans Technics of Vestax.

NinjaTune

Legacy Member
heb al gedraaid op die TTX1 en das echt wel e ferm goeien. Is nie speciaal vo turntablist ofzo. En die s-shaped arm krijg je er sowieso ook bij. Zeker e aanrader. Alleen voor da geld kan je evengoe ook synq's kopen, die kwalitatief wel het zelfde zullen zijn.

Binary

Legacy Member
ook niks dan goeie commentaar over ttx1 heb er trouwens nog ééntje staan die weg mag :) jammer inerdaad van die arm, maar ge hebt daar een nieuw versie van TTX1-AT (Adj. Torque) me de hoop alvast dat dien arm gefixed is.

En dien lcd, mja, da stoort ni hoor :)
ge kunt ook u pitch en knoppen van plaats verzetten, zodat uwen arm bovenaan staat, en u 3knoppen start/stop - reverse tegen u aan staan.

En persoonlijk is dit gewoon een goei combinatie. Achja, weer van onderwerp aan't afdwalen ;)

Kyran

Legacy Member
Bij numark hangt het wat af van het budget dat je hebt:
de numark ttx is het vlaggenschip. Massas torque, digitale toon correctie, lcd display etc.
de numark tt500: de ttx is zonder digitale (dsp) snufjes. Even goed dus, maar gemakkelijk 150 euro goedkoper. (ook met verwisselbare arm dacht ik)
de numark tt200: de tt500 met wat minder torque (en ik denk ook vaste vorm van toonarm, dat zou ik eens moeten opzoeken). Voor 200 euro heb je er al een. Heel mooi gerief om mee te beginnen en het zal zeer lang duren voor je andere (en betere) wil.

Pana

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
mjah das weer zo een scratch prulleke
ik vindt die der ook prullerig uitzien, door de vorm, de arm, de platter,...

skratch "prulleke"? :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan