Archief - Nieuw wereldrecord dB Drag Racing.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HHooligan

Legacy Member
Het Pioneer team verlegde de grens in de Extreme 9+ class naar 173,3 decibels en greep zo de wereldtitel! Deze run, samen met de voorgaande run van 172,2, bezorgde het team een nieuw wereldrecord van 172,2 decibels! (Er zijn twee runs nodig om een record te vestigen)

Bron (wel van 2003): http://www.ice-mania.be/modules.php?name=News&file=article&sid=28

Ik las net dit op het internet, ik aangezien dit toch het music-forum is en ik met een vraag zit :p vuur ik ze maar af:

Eigenlijk, is het niet gewoon diegene met de beste en duurste installatie die het luidste gaat?? Dan is er eigenlijk toch niet echt zoveel aan? Of zijn er speciale vereisten?

173,3 decibel... Das ni niks, en ik was net meettechnieken aan het studeren en in mijn 300-bladzijden dikke cursus kwam ik een prentje tegen waar stond dat een raket bij het opstijgen zo een 140dB produceert... Ik zou niet graag in diene auto zitten...

Dirkxke

Legacy Member
HHooligan zei:
Bron (wel van 2003): http://www.ice-mania.be/modules.php?name=News&file=article&sid=28

Ik las net dit op het internet, ik aangezien dit toch het music-forum is en ik met een vraag zit :p vuur ik ze maar af:

Eigenlijk, is het niet gewoon diegene met de beste en duurste installatie die het luidste gaat?? Dan is er eigenlijk toch niet echt zoveel aan? Of zijn er speciale vereisten?

173,3 decibel... Das ni niks, en ik was net meettechnieken aan het studeren en in mijn 300-bladzijden dikke cursus kwam ik een prentje tegen waar stond dat een raket bij het opstijgen zo een 140dB produceert... Ik zou niet graag in diene auto zitten...


ga maar eens tot op ne meter van die raket staan, dan is het ook een pak meer als 140dB zenne :p

neenee, ikzelf doe af en toe voor de leute een dB drag met mijn fiesta en ikzelf heb 133,x dB gehaalt met maar een 300W rms. niet te vergeten dat deze dB's onder de 80hz worden gemeten.

die mannen hun installs worden volledig afgestemd op de wagen om het beste geluid intern te halen. niet te vergeten dat die mannen met momenten meer als 30.000W rms door 1-4 woofers jagen. zo weet ik bv iemand die gepanserd glas gebruikt als voorvenster en in dezelfde wagen beton heeft gestort om de trillingen in de wagen te houden. die 170dB's zijn niet meer als een "burp" van een paar sec op een bepaalde freq. dus geen volledig liedje van 50cent ofzo :p

zal eens zoeken als k een site van de crashbandicoot kan vinden waar zijn wagen en 10tal batterijen instaan. de meeste echte db wagens draaien ook niet meer op de normale 14V maar op 16-18 voor nog meer power uit de versterkers te krijgen.

http://groups.msn.com/CrashBandicootSPLTeam/home.htm

hopelijk staat er nog wat info op want de chrash is gestopt lees ik zojuist

nog een linkske van crashbandicoot: http://groups.msn.com/TeamGatesEurope/jouwwebpagina1.msnw (8versterkers, 2 woofers en 18 batts, haalde hiermee waardes in de 160dB)

http://www.teamgates.org/static.html

in dit team zitten zowat de zware mannen van amerika :)

MeRCeNaRy

Legacy Member
Uhm, daar zitten ze al lang over, ze zitten bij mijn weten al aan de 180 db :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan