Archief - Muziek tijdens lezen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

?therapy?

Legacy Member
Hey,

Hebben jullie bepaalde muziek die jullie opzetten als je een boek leest?

Persoonlijk wil ik altijd muziek op de achtergrond. Maar als ik een boek wil lezen ben ik uiteindelijk meer bezig met muziek zoeken om op te zetten dan het boek zelf te lezen. :sad:

Duffman-

Legacy Member
Air is zeker aangenaam om op te zetten tijdens het lezen. Lamb is ook wel niet slecht maar leidt soms wel af ...:p
Yann Tiersen ofzo doet het ook altijd wel goed ... gewoon rustige muziek zet ik op.:)

?therapy?

Legacy Member
Ja inderdaad rustige muziek is goed, maar dan nog helpt het bij mij niet eigenlijk. :sad:
Air, Boards of Canada, Bonobo, Autechre, Buddha bar cd's, Sven Van Hees, ... :love:

en toch heb ik dan nog altijd problemen. Altijd tof om meer informatie te zoeken over de artiest en het lied zelf en dan ben ik weer vertrokken hé :p

Duffman-

Legacy Member
Boards of Canada nog wel ... :)
nice nice
maja, gade da dan ni altijd hebben, dat ge meer informatie opzoekt?
Zwiert gewoon al uw rustige muziek in één playlist, zet die op shuffle en zet uw scherm af ... Daarna kunde nog altijd informatie opzoeken over de artiesten etc ... :p

?therapy?

Legacy Member
Waarschijnlijk wel ja. :p
Pff, zal wel een kwestie van concentratie worden en niet toegeven aan mijn nieuwsgierigheid :D

Xavez

Legacy Member
Heb in iTunes een playlist "rustig"... Wat daar zoal in staat:

Amon Tobin, Marc Moulin, The Field, Trentemøller, Keith Jarrett, Manu Katché, Burnt Friedman & Jaki Liebezeit, Dimlite, Apparat, Sven van Hees

Vlees

Legacy Member
alsk moe blokken / lezen leg'k muziek op dak door en door ken, waar ik dus niet meer van opkijk of afgeleid van geraak.

Recipe4hate

Legacy Member
Als ik muziek door en door ken, zing ik die altijd mee (luidop of in mn hoofd).
Dus dat werkt niet. Ik verkies wat rustige oude rock of folk.

koffiekan

Legacy Member
Enkel instrumentale muziek tijdens het lezen.
Tekst leidt me anders te veel af.

Pitter

Legacy Member
idd, liefst ni te veel stemmen, toch al zeker geen meezingers. En het mag ook al ni te druk zijn. Dus gene DnB, Hiphop,... Hier staat dan ook vaak een minimal of housesetje op. Nu staat er een op van anja schneider. Silicone soul, joris voorn, jimpster, raresh, robert babicz, wighnomy brothers zijn zowa de setjes die ik vaak heb opstaan als ik iets lees of studeer^^

mja tis ma wa ge graag hoort ook he, als die muziek ni uw ding is, moet ge da ook ni luistere :D

shiftyke

Legacy Member
koffiekan zei:
Enkel instrumentale muziek tijdens het lezen.
Tekst leidt me anders te veel af.

idem

Ik heb verschillende instrumentale hiphop (Nomak, Dert, Blue sky Black Death) maar ook rock à la Pink Floyd en anders wat sitar muziek van Ravi Shankar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan