Archief - Muziek in Taxi 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkness

Legacy Member
Ik heb zonet taxi 2 de eerste keer gezien, en er is mij iets opgevallen.:unsure:

In de scene waarin Daniel met zijn taxi door Parijs scheurt, is op de achtergrond hetzelfde deuntje te horen als in het liedje Pump It van de Black Eyed Peas.

De film is gemaakt in 1998, dus dat deuntje moet door de Black Eyed Peas overgenomen zijn... Plagiaat? Of zie ik iets over het hoofd?

Tuninboy

Legacy Member
Geen plagiaat,BEP heeft de rechten gekocht
Denk je nu echt dat ze zo lomp zijn om plagiaat uit te voeren ?
Wss niet:)

Tyfius

Legacy Member
En lang daarvoor werd dat deuntje reeds gebruikt in Pulp Fiction. Re-use zoals bij zovele hedendaagse hip-hop muziek...

Darkness

Legacy Member
Ok :D

Mja het kwam in mij op omdat laatst ook zoiets te doen is geweest rond Madonna en die Waalse componist...

Anoniem09

Legacy Member
Shja, ze hebben die rechten gekocht, ff een beetje tekst opgezet, en voila, nr.1 in één dag :unsure:

Kvind er trouwens nix aan, dan nog liever de versie zonder die marginale tekst.

Fredje

Legacy Member
koenpje zei:
Shja, ze hebben die rechten gekocht, ff een beetje tekst opgezet, en voila, nr.1 in één dag :unsure:

Kvind er trouwens nix aan, dan nog liever de versie zonder die marginale tekst.
second that ;)

Vix

Legacy Member
Wel chill filmpje als jet mij vraagt :D Perfecte ontspanning. :p
Dit geheel terzijde.

Crabtree

Legacy Member
taxi 2 zalige film


ninjaaaahhh!! konnichiwaaaahhh!!

niak!

zalig:applause: :bow:

Rubmifer

Legacy Member
Darkness zei:
Ik heb zonet taxi 2 de eerste keer gezien, en er is mij iets opgevallen.:unsure:

In de scene waarin Daniel met zijn taxi door Parijs scheurt, is op de achtergrond hetzelfde deuntje te horen als in het liedje Pump It van de Black Eyed Peas.

De film is gemaakt in 1998, dus dat deuntje moet door de Black Eyed Peas overgenomen zijn... Plagiaat? Of zie ik iets over het hoofd?

en dat deuntje heeft taxi 2 overgenomen van pulp fiction :p

fr1sb33

Legacy Member
het verschil is dat taxi 2 geen miljoenen verdient door andermans werk te rippen

ik durf trouwens wedden dat de volgende generatie gaat denken dat het origineel van de black eyed peas is :ironic:

The Entity

Legacy Member
het nummer is van Dick Dale dacht ik

er is trouwens een paar weken terug ook nog een d'nb versie van gemaakt

gunnie

Legacy Member
is da nie miserlou ofzo?
zelfs iets grieks normaal als ik me nie vergis :)

Rubmifer

Legacy Member
fr1sb33 zei:
h

ik durf trouwens wedden dat de volgende generatie gaat denken dat het origineel van de black eyed peas is :ironic:

kan wel goed zijn, net zoals velen denken dat knocking on heavens door van Gn'r origineel is, alhoewel het een schitterende cover blijft

Chimmy

Legacy Member
Kort samengevat:
- het origineel is het schitterende Misirlou van Dick Dale
- daarna gebruikt in de al even schitterende pulp fiction (waarin het nummer volledig tot zijn recht komt, past gewoon volledig in de stijl)
- daarna ook gebruikt in taxi 2 (nog aanvaardbaar)
- daarna helemaal verkracht door BEP, puur commercieel

skampy

Legacy Member
rubmifer zei:
kan wel goed zijn, net zoals velen denken dat knocking on heavens door van Gn'r origineel is, alhoewel het een schitterende cover blijft

Wat ook opgaat voor Feeling good van Muse.

shagrath

Legacy Member
Chimmy zei:
Kort samengevat:
- het origineel is het schitterende Misirlou van Dick Dale
- daarna gebruikt in de al even schitterende pulp fiction (waarin het nummer volledig tot zijn recht komt, past gewoon volledig in de stijl)
- daarna ook gebruikt in taxi 2 (nog aanvaardbaar)
- daarna helemaal verkracht door BEP, puur commercieel

niet te vergeten ook nog in taxi (dus de eerste film)
en waarschijnlijk ook in taxi 3 maar da is voor mij te lang geleden :p

vloet

Legacy Member
Chimmy zei:
Kort samengevat:
- het origineel is het schitterende Misirlou van Dick Dale
- daarna gebruikt in de al even schitterende pulp fiction (waarin het nummer volledig tot zijn recht komt, past gewoon volledig in de stijl)
- daarna ook gebruikt in taxi 2 (nog aanvaardbaar)
- daarna helemaal verkracht door BEP, puur commercieel

²

kvinnet trouwens schandalig dat mensen niet meer weten van waar het origineel komt.
Hoeveel mensen zouden nu wel niet denken dat klote black eyed peas dat deuntje heeft uitgevonden ( zoals de threadstarter )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan