Archief - Korg ESX 1 > HELP!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jubelteen

Legacy Member
Beste allemaal,

Ik heb vorige week een sx gekocht.
Nu heb ik ervaring met muziek, DJ-en en trackers.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om lekker op te starten.
Wie heeft er ervaring met een SX en kan mij helpen?
Ik verneem graag een reaktie.
Alvast bedankt!

Groeten,

Jubelteen

Mike_D

Legacy Member
Ik heb er toevallig deze week ook een gekocht maar die van mijn werkt gelijk dus als ik u was ging ik toch even terug naar de winkel als hem niet gewoon opstart.

Jubelteen

Legacy Member
Het is niet dat ik er geen geluid uit krijg. Een song of pattern draaien gaat prima. Er zit ook vet geluid in het bakkie. Graag zou ik wat tips & tricks of tutorials willen hebben om even lekker door te pakken.

Mike_D

Legacy Member
A zo ik was in de veronderstelling dat hij niks meer deed maar ik heb geen echt tutorial gevonden ben nu maar met de handleiding aan de gang gegaan.

Jubelteen

Legacy Member
Hee Mike,

Kom je er een beetje uit? Niet echt een handige handleiding he?
Staat wel in waar alles voor dient maar geen goede tutorial.
Hoor graag of jij er wel uit komt.
Onderstaand een link met een voorbeeld.

YouTube - KORG ESX1 BEAT MAKING

Groeten,

Jubelteen

Mike_D

Legacy Member
Ik ben er nog niet veel mee bezig geweest maar in grote lijnen snap ik het.
Maar nu ik er dieper op in ga moet ik toch ook wel even puzzelen en nog bekijken hoe ik mijn eigen samples er in krijg.
Er moet een methode zijn dat je de sample bewerkt op de pc en dan op de kaart zet en dan gewoon in laden werkt sneller lijkt mij.

Al met al ik ben er heel blij mee klinkt goed en mogelijk heden genoeg denk met de tijd dat ik de EMX 1 er bij ga zetten.

Mike_D

Legacy Member
Dit ziet er idd handig bedankt voor de tip ik ga dat van de week eens testen :)
Ik hoop dat je een dergelijk gaat vinden voor mac.

Jubelteen

Legacy Member
Nee dat wil volgens mij niet lukken.
Goed dat ik nog een pc op zolder heb staan.
Die dan maar even gebruiken om esx bestanden te maken.

Mike_D

Legacy Member
Wave Organizer gaat op het moment niet werken bij mijn om dat ik geen directe link via Midi heb naar de ESX.
Je moet als je Wave Organizer wil gebruiken in het bezit zijn van een smart media kaart die helaas moeilijk te verkrijgen zijn dat is het grote min punt van de ESX 1.

Als je wel in het bezit bent van smart media kaart kan je mijn dan eens vertelen waar ik die ergens kan bestelen Jubelteen ?

Jubelteen

Legacy Member
Hoi Mike,

Smartmediakaartje heb ik van Frans uit A'dam via marktplaats.
Advertentienummer: 287528947
Voor een 128 MB betaal je 29€.

De cardreader heb ik van Herre uit Hoogezand ook via marktplaats.
Advertentienummer: 281081337
De cardreader kost 15€

Alles kan via de post en ze zijn te vertrouwen, ik heb netjes alles binnen gekregen.

Succes!

PS wat is jou email? Misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden.

Mike_D

Legacy Member
Ik had die gast idd zien staan op marktplaats maar ik ben eigenlijk wel huiverig voor die soort dingen.

Ik zal mijn mail wel ff naar u PM sturen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan