Archief - Korg Electribe SX1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Essit

Legacy Member
Hallo,

Ik zou me graag wat bezighouden met het producen van elektronische muziek (op amateur basis dan wel te verstaan).

Daarom dacht ik aan de Korg Electribe SX1. Heeft iemand hier ervaring mee en kan me wat tips geven eventueel?

Mss zijn er ook nog alternatieven. Ik zou vooral harde techno en acid willen producen, en liefst met hardware :) PC en software eventueel eraan hangen is geen probleem, maar liefst toch zoveel mogelijk hardware matig de muziek maken.


Greetz,

Stabby

Legacy Member
De ESX-1 is een sampler. Je zal dus de geschikte samples moeten vinden voor die muziek, maar een sampler is de enige oplossing aangezien je geen bakken vindt met voorgebakken samples die allemaal juist voor je zijn, en zo stoot je ook snel tegen beperkingen.

Persoonlijk heb ik een hekel aan software. Hardware is het eenvoudigst en meest intuïtief imo. Software heeft een hogere leercurve, vele beginners zijn daardoor snel gefrustreerd en haken dan af van muziekmaken in het algemeen (ik ken er zo wel een paar).

Je hebt wel een Smartmedia kaart nodig voor de Electribe. Die vind je enkel nog 2dehands en zijn maximum 128MB. Dat lijkt weinig, maar is eigenlijk enorm veel voor samples. 64MB is genoeg om heel je ESX op te vullen (je moet alle samples overbrengen, deze kunnen niet rechtstreeks afgelezen worden van de kaart).

Moest je interesse hebben, ik verkoop mijn Korg ES-1, dat is de voorganger van de ESX-1. Er zit een Smartmedia kaart van 64MB bij. Het is goed om 2dehands te kopen, moest het dan uiteindelijk niets voor je zijn dan kan je deze voor dezelfde prijs verderverkopen voor iets beters. Er is altijd veel vraag naar de Electribes.

Essit

Legacy Member
Nog niet. Vooral plaatsgebrek en de vrees om er niet echt mee te kunnen werken houden mij wat tegen :s

Plus het feit dat ik wsl een deftige afmixer nodig heb, want met 1 boxje ga ik waarschijnlijk niet veel bereiken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan