Archief - Klassieke muziek & Opera.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Ik was hier net een paar van de werken van Dvorák (mijn favoriete componist, trouwens) aan het beluisteren (o.a. de Opera 'Rusalka' net, op LP) en vroeg mij toch iets af, zitten er tussen al dat elektronisch en DJ-geweld ook liefhebbers van de klassieke muziek, opera's & operettes? Misschien ook eens je favoriete componist en/of favoriete stuk naar boven brengen en waarom die keuze, om de topic interessant te maken!

Kwestie van zelf het goede voorbeeld te geven:
Favoriete componist:
Zoals hierboven al gezegd, Antonín Dvorák. Waarom is hij mijn favoriete componist? Goede vraag met een simpel antwoord: zijn stukken raken mij. Soms licht, melodisch en fris ('Tempo Di Valse') en soms dramatisch en melancholisch ('New World Symphony Mvt. 3') maar altijd zo pérfect gewoon.

Favoriete stuk :
"O, Silver Moon" van de opera "Rusalka" van Antonín Dvorák. Eén van zijn bekendste stukken maar tevens één van zijn beste. Hier raakt hij niets anders dan de juiste snaar.

TRFluffy

Legacy Member
ik ken er de zak van, maar de soundtack van un long dimanche de fiançailles en lotr hoor'k graag... is wel filmmuziek en niet "klassiek" ma bon...

opera kan ik niet aanhoren. ik weet dat het hoogstaande muziek is, maar ik kan er hoegenaamd niet van genieten. "gewone" klassieke muziek SOMS wel...

ComputerVISTA

Legacy Member
Opera is niet bepaald men favoriet maar kwa klassiek tja, luister ik zowat alle dagen een paar uur. Men lieveling blijft wel Beethoven. (surtou de 9de :p)

sir oinksalot

Legacy Member
ben wel geen elektronisch of dj fanaat ;), maar luister zelf vrij vaak naar opera en klassieke muziek, maar wel vooral de bekendere componisten dan, mijn favoriet blijft toch Handel

1337mr.hanky

Legacy Member
opera kan ik ook niet aanhoren, der moet in klassieke muziek echt niet gezongen worden want daar wordt ik gek van

iets gelijk 9de symphonie van beethoven kan ik wel apprecieren, ook de iets meer nieuwere filmtheme achtige klassieke muziek

beethoven, tshaykofsky (hoe schrijft ge da?), handel en braun ofzoiets zijn mijn "favoriete" componisten, hoewel ik der niet vaak naar luister

tis iig pak beter dant geen ge op de radio hoort

Chimmy

Legacy Member
Vraag me geen namen of titels, ik ben een vrij grote leek in klassieke muziek. Toch zet ik af en toe klara op (vooral smorgens als rustige wekker) en daar kan ik erg van genieten. Vooral werken met veel piano of viool die redelijk duister en droevig klinken kunnen mij bekoren. Zang is in veel gevallen een afknapper voor mij, vooral 'kerkkoren' en hoge vrouwenstemmen. Maar don't shoot me, ik ben maar een leek die er af en toe goed van weet te genieten. Ik heb enkele werken van bach, mozart en nog enkele anderen en die hoor ik ook graag.

ComputerVISTA

Legacy Member
Hehe bij mij staat tussen de thunderdome cd's regelmatig klara op in de auto, thunderdome en oldskool hardcore zijn zo de jeugdmemmories waar ik nog steeds van hou en daartussen kan ik heel lang luisteren naar schone klassieke stukken. Chimmy, je moet er niks van kennen om het graag te horen he...

The Mussels

Legacy Member
the phantom of the opera... subliem, subliem, ben hier blijkbaar de enige liefhebber van opera?

klassiek luister ik ook wel. Vooral ride of the valkyries (of hoe het ook moge schrijven) en de bolèro van Ravelle en Flight of the bumblebee en dan de vier seizoenen. Stuk voor stuk zalige stukken waar ik super van kan genieten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan