Archief - [jump] IsSeN - Keep The Bass Loud

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dj Aero

Legacy Member
men nieuw trackje. het is geen jump met een moeilijke melodie (wat fucking moeilijk is :oink: ) maar met een catchy jingletje ofzo. ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Fl Studio 4.5 en Ambience did the trick
hier

bandarlog

Legacy Member
Mja, Jump he... 'k ga mij proberen in te houden :p

- Reverb op kick? Kickt ni echt imo, wel genoeg variatie in soorten
- Te repetitef, ik vermoed zelfs voor dit genre
- Hihats en co: te 'braaf', teveel reverb op
- hawai melodieke: misschien origineel, maar past niet echt erin imo
- drive zit er wel in denk ik!

- (totaal) ni mijn genre dus ge gaat al wreed uw best mogen doen om goeie comments te krijgen, subjectief dus...

eddie

Legacy Member
catchy jingletje is het niet als ge het mij vraagt...
beetje jammer zelfs..

Dj Aero

Legacy Member
@ bandarlog: ik weet dat je niet van jump houdt, toch bedankt voor je comment. reverb op kick wordt wel eens gedaan (deze is nog braaf) denk aan marcky - obscene. ik dacht dat het niet duidelijk was maar blijkbaar hoor je het toch

@ eddie: sommige vinden de jingle wel tof. het is geen vrolijke jump melodie zoals high volume ofzo, ik probeerde iets vernieuwend. is kwestie van smaak

bedankt voor commentz

Rage

Legacy Member
Doet mij op een of andere manier denken aan Big Orgus van Furax. (ma tis toch anders :) )

Ik heb nu het volume niet helemaal opengedraait, tis nogal laat. Maar het lijkt net iets te weinig 'flippen' voor een jump plaat. ik ben geen jumper, dus zoveel weet ik er niet vanaf. Misschien dit nummer iets sneller zetten?

Dat 'happy' melodieke vind ik wel iets hebben :)

en, de laatste minuut & 10 seconden gebeurt er niet veel meer. Enkel een beat & percussie... Is misschien uw bedoeling (om te mixen of zo)? Maar veel muziek is daar niet meer.

Voor de rest :niceone:

barbarian

Legacy Member
miss nie het liedje met meeste inhoud maar het geeftr me wel al een lekker gevoel en das belangrijkste denk ik. zou wat voller mogen worden en wat uitwerken

NinjaTune

Legacy Member
die vocal vink nie echt aangenaam en de track op zich vind ik ook nie zo speciaal. als je de track beluistert klinkt die echt wel veel te simpel en steekt nogal rap tegen. Dit alles beoordeeld uit dj aspect, qua producing kan ik er niet dieper op in gaan.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
mja ik ga in grote lijnen akkoord met de vorige comments

- er zit te weinig kracht in, climax moet beter
- melodie is eentonig (hoewel dat zeker in vele moderne jumpnummers ook zo is)

maar de opbouw van het nummer is leuk, je werkt goed met die percussie (die rimshots zo tussendoor zijn echt lekker) en dat het einde van het lieke alleen ma percussie is ergert me niet, zoveel liekes hebben da, da's soms net de charme...

wat betreft die "high volume" van dj massiv vs the rebel, dat is dikke afripperij van tranceball - calyptus ... paar nootjes anders gedaan en meneertje massiv heeft weer een nieuwe ":ironic: knallertrack:ironic: " daar zou ik maar geen voorbeeld aan nemen, wèl aan zo'n schijf zoals calyptus :)

Jaws

Legacy Member
na den intro blijft uwe clap (hoe noemt ge da eigenlijk :x) nog ff doorgaan en dan stopt da ineens, kzou da precies gewoon samen met den bass laten stoppen

de melodie is begonnen, ma de plaat blijft precies wa hangen, ge hebt meer variatie in u melodie hebben zodat het doorloopt, nu begint het precies altijd terug opnieuw

bass ff weg en da geluid dat er ff komt samen met de melodie vind ik wel lekker

en hup ineens is het gedaan en is er alleen nog percussie, ge hebt meer intro en outro dan iets anders, het middenstuk zou wel wa langer mogen, ma dan ook met meer variatie in de melodie

aXl_

Legacy Member
er is niet echt een moment in de track waarbij ik denk 'en nu ga ik los'. Zo rond minuut 2 ben je aan het opbouwen naar de climax en verwacht ik echt een beukende bas (zoals rond minuut 3:20 ) die samen gaat met de melodie terwijl ik maar een zacht 'basje' krijg :).

Dj Aero

Legacy Member
Bass is (voor mij) het moeiijkste punt in Jump. ik heb nogthans relatief goede commentz gekregen op mijn bassen. het is jump en geen hardcore ofzo e :)

toch bedankt voor de comment op dit oeroude lied xD

aXl_

Legacy Member
hij stond halverwege de pagina en de mp3 stond er nog. Had ni naar de datum gekeken :p

Dj Aero

Legacy Member
maakt ni uit hoor :) deze productie is gewoon ouder maar omdat het jump is blijft er volk naar luistere :) ik produce zelfs geen jump meer voorlopig omdat het te moeilijk is

Chizm

Legacy Member
Niet slecht.
Maar ik vind uw ander werk, Archaepterix-everything remains special zooooo veel beter. Waarom niet nog es zo een chill nummer maken?
Keep up the good work

Dj Aero

Legacy Member
Chizm zei:
Niet slecht.
Maar ik vind uw ander werk, Archaepterix-everything remains special zooooo veel beter. Waarom niet nog es zo een chill nummer maken?
Keep up the good work

trance is ontzettend moeilijk. er komt nog wel zo een plaat wanneer ik weer een moment heb met overvloedige inspiratie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan