Archief - [jump] DJ Payne - Almighty Tune

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*BeLiSiMa*

Legacy Member
is het uw eerste dat ge hebt gemaakt?

tegen 3:50 begint hem echt wel goed te klinken :)
ben wel niet echt ervaren in het 'produce' wereldje dus kan je niet echt veel comments geven :(

DJ Payne

Legacy Member
heb em met FL 6.0 en Reason 2.5 gemaakt :) meeste met FL 6.0 Eig :) thx

Bastaspast

Legacy Member
DJ Payne zei:
Heb er nog wat aan gewerkt nu is het helemaal af :) komaan met die comments! ;) kwil weten wa ge er van vindt! Greetz

http://www.funender.com/music/bands/9194/


euh wat ik er van vind ... euh na je site bekeken te hebben, dit is echt niet release waardig hoor, dus moesten er labels dit op hun vinyl drukke, zegt dat meer over de kwaliteit waar jump aan moet voldoen ...

het is allemaal veel te kaal, weinig kracht in de track, lelijke (zoefende) synth, mja nee, moet ik het specialer vinde als ordinaire jump miss ?

trouwens zeg me liever eens van welk lieke ge die melodie hebt nagemaakt, want ik ken zu ;) ma kan er nog ni direct ne naam op plakke

grtz B

ps: natuurlijk blijven oefenen é, dit is zeker geen slechte track é, ma het kan nog veel beter! grtz

ps2: stop ma mee zoeke, heb zelf een sampleke opgepakt uit de plaat waarvan ge de melodie hebt ... kwist dak ze kende, ze zat dus in men platenbak Coburn - We interrupt this program => http://www.psychobass.be/set/sampleken.mp3

bandarlog

Legacy Member
Ik sluit mij aan bij Bastapast... En ik begin mij ook serieus vragen te stellen bij het genre Jump. Is dat de bedoeling dat dat altijd tzelfde klinkt met amper percussie, amper basslijn, simpel melodieën door afgezaagde synths of is dat enkel op dit forum zo?

Nu ja, mijn mening doet er niet veel toe eigenlijk. Zet dit op in een jumpdiscotheek en de mensen zijn aan't dansen en dat is de bedoeling. Ik vraag mij gewoon vaak af wat de kunst hierachter is. (En da kan ik bv wel bij hardcorenummers van Pandorxtcke, alhoewel ik hardcore ook dikke schijtmuziek vind)

Pas op, technisch kan het zeker slechter hoor... Ik hoor geen clippings en toch staat het luid genoeg enzo. Doe zo voort en ge hebt ongetwijfeld een release binnen nu en 2 jaar. Maar dus opnieuw: ik stel mij idd ook vragen bij de standaard van dat genre (en die labels). Hoe slechter en minder innovatief het in mekaar zit, hoe meer kans op eendagsvliegskes imo.

Alleszins: nog veel plezier en succes ermee!

edit: en nog gepikte melodie ook...tsss....

Wonder

Legacy Member
Mmm percusie is wat aan de slechten kant idd ... synth klinkt ook wat raar :) beetje aanpassen.

En nog wat opvulling is ook vereist.

We zullen zien hoe het klingt als ie af is!

Grtzz

DJ Payne

Legacy Member
:) Het kan idd beter maar ben er ook maar 4 maandjes mee bezig met dit alles :)... En over die gepikte melodie moetk het wel toegeven... Ik wist niet dat het bestond maar heb het liedje gehoord en tis idd dat.. De sample stond bij een pack die ik had gedownload met allemaal andere samples... Kon het niet weten dat het bestond :) was naamloos maarja k... Als ik zo lees begrijp ik zeker wat jullie bedoelen en ik zou dit zeker niet opsturen naar platenlabels omdat ik weet dat het geen kans maakt maar ik wou dit gwn eens laten horen en zien wat jullie mening was... Ik werk zoiezo voort aan andere nummers en geef niet op tot ik m'n eigen jumptrack uit heb :D dus jullie horen nog van me... Greetz

Dj Aero

Legacy Member
bandarlog zei:
Ik sluit mij aan bij Bastapast... En ik begin mij ook serieus vragen te stellen bij het genre Jump. Is dat de bedoeling dat dat altijd tzelfde klinkt met amper percussie, amper basslijn, simpel melodieën door afgezaagde synths of is dat enkel op dit forum zo?

Nu ja, mijn mening doet er niet veel toe eigenlijk. Zet dit op in een jumpdiscotheek en de mensen zijn aan't dansen en dat is de bedoeling. Ik vraag mij gewoon vaak af wat de kunst hierachter is. (En da kan ik bv wel bij hardcorenummers van Pandorxtcke, alhoewel ik hardcore ook dikke schijtmuziek vind)

Pas op, technisch kan het zeker slechter hoor... Ik hoor geen clippings en toch staat het luid genoeg enzo. Doe zo voort en ge hebt ongetwijfeld een release binnen nu en 2 jaar. Maar dus opnieuw: ik stel mij idd ook vragen bij de standaard van dat genre (en die labels). Hoe slechter en minder innovatief het in mekaar zit, hoe meer kans op eendagsvliegskes imo.

Alleszins: nog veel plezier en succes ermee!

edit: en nog gepikte melodie ook...tsss....


u mening rond jump wordt gevormd door dat hier crap tot en met gepost wordt. ga niet af op amauteurtracks :) het is een leeg genre maar er komt echt wel wat meer bij kijken dan wat er hier gemiddeld gepost wordt... ik snap je mening wel...

sorry voor topicstarter, ik krijg je nummer niet afgespeeld

bandarlog

Legacy Member
Is er ergens een site of plaats waar ik nu is echt een deftig jumpmixke kan horen, Zo echt de creme de la creme, mag in lage bitrate zijn... Want ik interesseer mij wel in verschillende electronische genres en in elk genre is wel wat goeds te vinden. Ma ben dus nog altijd op zoek naar een goede 'referentie' voor jump idd.

*BeLiSiMa*

Legacy Member
DJ Payne zei:
:) Het kan idd beter maar ben er ook maar 4 maandjes mee bezig met dit alles :)... En over die gepikte melodie moetk het wel toegeven... Ik wist niet dat het bestond maar heb het liedje gehoord en tis idd dat.. De sample stond bij een pack die ik had gedownload met allemaal andere samples... Kon het niet weten dat het bestond :) was naamloos maarja k... Als ik zo lees begrijp ik zeker wat jullie bedoelen en ik zou dit zeker niet opsturen naar platenlabels omdat ik weet dat het geen kans maakt maar ik wou dit gwn eens laten horen en zien wat jullie mening was... Ik werk zoiezo voort aan andere nummers en geef niet op tot ik m'n eigen jumptrack uit heb :D dus jullie horen nog van me... Greetz


That's the spirit :niceone:

Dj Aero

Legacy Member
bandarlog zei:
Is er ergens een site of plaats waar ik nu is echt een deftig jumpmixke kan horen, Zo echt de creme de la creme, mag in lage bitrate zijn... Want ik interesseer mij wel in verschillende electronische genres en in elk genre is wel wat goeds te vinden. Ma ben dus nog altijd op zoek naar een goede 'referentie' voor jump idd.
http://www.djmarcky.com/
http://www.totalition.com/index2.htm (het basswerk is heerlijk, werkt trouwens als ik mij ni vergis met FL)

cooly

Legacy Member
Voor die play hi-bitrate (mp3) (broadband) hebt ge winamp nodig peisk,is .m3u

DJ Payne

Legacy Member
Hmm je kan em gwn downloaden hoor DJ Aero :) normaal geen probleem voor af te spelen via windows media player... Probeer nog eens greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan