Archief - [jump] DJ Chappie - Runnin' Jump

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chickendip

Legacy Member
Dit is een van men eerste producties



.: details :.

genre = Jump
lengte = 4:11
grootte = 3,87 Mb
formaat = .wma (Windows Media Audio - openen met Windows Media Player)
gebruikte hard-/software = FruityLoops
recorded @ 128 kbps



.: Titel :.

.1| DJ Chappie - Runnin' Jump




Download :

Download hier



Comments aub...

Dj Aero

Legacy Member
toevallig is er vanboven op dit forum een thread voorzien voor eerste producties.

SupradynE

Legacy Member
Mja ik ken nix van termen enzo,dus ge zult het moeten doen met dit:

-Het begint vrij goed

-Ma vanaf 0.45 wa is da voor een melodie(als ge al van melodie kunt spreken,kan da dat da maar één noot is?):das ten eerste veel en veel te slap qua volume en opvulling van het geheel.Ge zou kunnen denken,dat die 'melodie' erbij is gezet om is ff te testen of het klinkt,ma dat doet het dus niet!

-u beats,mja da zit wel vrij goed aangezien het wel jumpbeats zijn,ma tis weinig verassend.

Dus ik zou zeggen die beats kunde houden,ma stop daar een veeeel sterkere melodie in,want wat er nu inzit is echt TE zwak.

DJ Payne

Legacy Member
Ik sluit me voor een stuk aan bij SupradynE maar je moet je track eerst en vooral masteren... Het klinkt totaal niet zuiver vind ik. Dit doe je makkelijk met T-racks! Het begin vind ik niet zo schitterend omdat je teveel die bass laat dubbelen. Je kan dat doen maar beetje minder. Dat stoort me ook niet echt maar waar je zeker moet op letten is de opvulling,in het begin hoor je alleen de kick... Plaats er wat dingen bij gelijk wat dan even 10sec laten lopen Clap erbij en dan je 2de kick :) want nu komt die te plots. Eerste melodie is echt niet goed,klinkt niet zuiver + is te simpel. 2de melodie is al beter maar nog altijd niet zuiver en je kick staat hier te hard tegenover de melodie. Gebruik eens andere synth ofzo dat helpt misschien :). Dit was mijn zegje erover. Zeker niet opgeven je moet commentaar altijd opvatten als een les :) Ciao

DaCrashOveride

Legacy Member
Dj Aero zei:
toevallig is er vanboven op dit forum een thread voorzien voor eerste producties.
TIs nie zijn eerste productie zenne... check chappie-productions.be maar

Kvind wel een goe lieke maar ik ken nix van termen :p lol

bandarlog

Legacy Member
DJ Payne zei:
Ik sluit me voor een stuk aan bij SupradynE maar je moet je track eerst en vooral masteren... Het klinkt totaal niet zuiver vind ik. Dit doe je makkelijk met T-racks!

:angry: :(

Mensen, leer nu A U B eens onderscheid te maken tussen mixen en masteren. Als uw track niet zuiver klinkt, gaat hij dat ook niet doen nadat hij door t-racks gehaald is. Zuiver klinken doe je door deftig te mixen. Masteren is achteraf en daar moet je u niet veel van aantrekken want ge kunt het toch niet deftig... het enige dat je wat kan doen achteraf in bv. T-raks is het volume wat opvijzen en stereo wat beter doen klinken. Het 'zuiverder' doen klinken zou dan enkel gaan door mids en highs te verhogen wat eigenlijk in de mix had moeten gebeuren, niet achteraf...

En ja ik blijf daarover zagen omdat het zo belangrijk is. Anders denkt iedereen da hun muziek goed genoeg is mar dat het enkel 'nog wat mastering' nodig heeft wa bullshit is. Uw track moet zo deftig afgemixt zijn dat de mastering engineer (en dit ben jij zelf niet ;)) bijna niets meer te doen zou moeten hebben.

Kan dat verschil niet in een sticky gestoken worden ofzo? :ironic:

DJ Payne

Legacy Member
Ok dan bandarlog mijn excuses omdat ik mij vergist heb? Take it easy... Kzit ook nog maar 5 maandjes in "produce" wereldje... Schiet menne kop er nie af! En wat ik bedoelde met zuiver was gwn dat z'n kick de synth overheerste en dat je dit met T-racks kan aanpassen...
Afmixen kan ik zelf nog niet... + ik d8 masteren omdat je met T-racks als je file klaar is er staat (master) dus dan zijn ze verkeerd he!

TRFluffy

Legacy Member
Dat kun je NIET met T-Racks... en ik weet et maar goed genoeg...

t-racks is een EQ, compressor en limiter, om het wat luider en zo te laten klinken. en de eq zou idd bij de afmixing just moeten gesteld worden...

trouwes, 't is beter het door een geluidstechnicus te laten doen die een studio ter beschikking heeft met goeie monitors ipv het zelf te doen achter je home pc'tje... Plus dat je in je hoofd een beeld hebt van hoe het moet klinken (VETTEN BASS YEAAH!!! OEEEHYEAAH), terwijl je niet beseft dat je dat niet kan zonder in een club te staan met vette PA...

Nuja, de reden waarom ik wel zelf "master" is omdat ik een beetje redelijk deftige monitors heb, ik de intentie niet heb m'n platen aan de lopende band uit te brengen, en toch "pro" quality te geven om dan full op internet te zetten. En omdat ik het wil kunnen.

over de track: da belleke is gewoon te luid en te schel...
en die kick duwt alles weg,
de hele track is kapotgecompressed dus.

en dat ga je NIET oplossen met T-Racks, want dat is zelf een compressor :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan