Archief - Is dit toegelaten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
Als je een voorgemixte cd hebt (legaal) en je wilt deze liedjes volledig, dus niet gemixt, mag je die dan eventueel downloaden, aangezien je eigelijk voor het lied toch betaald hebt ? Het is toch te zot om die dan nogmaal te kopen.

Grtz

TRFluffy

Legacy Member
heb dit al es gemailed naar sabam, geen antwoord op gekregen

Pana

Legacy Member
Mag niet, als je ze apart wil hebben moet je ze via itunes ofzo nog eens aankopen.

enj0i^

Legacy Member
zo erg man, pff binnenvallen op lan's, mixset forum hier sluiten, pfff

Sabe

Legacy Member
enj0i^ zei:
zo erg man, pff binnenvallen op lan's, mixset forum hier sluiten, pfff

moet dit elke keer terug ? ..... op elke post inberband sabam of ifpi wordt er teruggeblikt op de sluiting van het mixforum en dergelijke :p .... :help:

PBO

Legacy Member
Sabe zei:
moet dit elke keer terug ? ..... op elke post inberband sabam of ifpi wordt er teruggeblikt op de sluiting van het mixforum en dergelijke :p .... :help:

en terecht, het mag niet vergeten worden dat door een aantal bureaucratische z**ken ons mixsets forum weg is...
Ik haalde er de meeste van men muziek van en deed er dikwijls een ontdekking die leidde tot aankoop, dus ik vind wel da geweten mag worden wa voor ongelooflijke zeikers zich daar mee bezig houden .... :sad:

TnG-

Legacy Member
boohoo nu moete moeite doen om goei muziek te ontdekken ;)

ontopic: nope mag niet...dachte nu echt da sabam zoiets zou toelaten als ze 2x geld kunnen verdienen?

XoN`-

Legacy Member
ksnap ni wrom mensen zo hard zagen over feit dat ze geen nieuw ontdekkingen doen. Er zijn zoveel andere oplossingen drvoor.

Tbh hadk bijna elk nummer in een mixset in genre electro/house al eventjes van te voren...

Arcko_Drazen

Legacy Member
XoN`- zei:
ksnap ni wrom mensen zo hard zagen over feit dat ze geen nieuw ontdekkingen doen. Er zijn zoveel andere oplossingen drvoor.

Tbh hadk bijna elk nummer in een mixset in genre electro/house al eventjes van te voren...

True, der zen echt 1000 ander manieren

Arcko_Drazen

Legacy Member
PBO zei:
en terecht, het mag niet vergeten worden dat door een aantal bureaucratische z**ken ons mixsets forum weg is...
Ik haalde er de meeste van men muziek van en deed er dikwijls een ontdekking die leidde tot aankoop, dus ik vind wel da geweten mag worden wa voor ongelooflijke zeikers zich daar mee bezig houden .... :sad:

Uhu, terecht, ma echt ELKE topic opnief is zo : BAAAARD :
We weten dat het zakken zijn maar niemand doet er iets aan.
En dat laatste vind ik erg.

AD

bert9

Legacy Member
En wat als ik nu een plaat van een artiest heb gekocht. En ik download net hetzelfde liedje dat er op die plaat staat. Is dit dan een legale download of niet?

Jaws

Legacy Member
ik denk dat als ge dezelfde versie download dan als ge hebt dat het dan legaal is, ma dan wel EXACT dezelfde versie, het is toegestaan een kopie te hebben in een ander formaat dan het originele

uiteindelijk komt dat toch op hetzelfde neer als rippen en dat is niet illegaal voor zover ik weet, die kopiën in het openbaar gebruiken is wel illegaal, ook al hebt ge aan sabam betaald, maar daar zou een oplossing voor komen

w00p

Legacy Member
Ik heb ook enkele platen moeten kopen om liedjes van bepaalde mix-CD's die ik gekocht had vast te krijgen.

TnG-

Legacy Member
bert9 zei:
En wat als ik nu een plaat van een artiest heb gekocht. En ik download net hetzelfde liedje dat er op die plaat staat. Is dit dan een legale download of niet?

da zou stom zijn :)

als ge ript hebde hogere kwaliteit 9/10

bert9

Legacy Member
Een plaat rippen geeft nog altijd bij mij niet zo'n goede kwaliteit. Cdrippen wel, maar plaat niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan