Archief - Hulp DJ console headphones

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nightmare`

Legacy Member
Vandaag hebbek zone dj control van hercules cadeau gekregen. (alé 50euro betaald n 50euro gekregen)
Kdacht tis een goei prijske dus kpak da mee. Tock klein beetje gekloot ...
Der zit geen soundcard in of aansluitingen voor headphones enzo :/
Nu kheb da ding dus n kwil het fatsoenlijk kunne gebruiken nu:)
Maar kzit probleem met mn headphones, ge weet wel 1deck door de boxen en terwijl het ander deck door headphones horen.
Kheb een onboard soundcard en een audigy soundblaster soundcard maar ik denk geen 5.1 of 4.1 ofzo (anders ge moet eens zeggen waaraan ik dat kan herkennen maar kbetwijfel het, card is wel al zo'n 3jaar oud).
Het programma dak erbij moet gebruiken (n mee kan configureren) is virtual dj.
Kheb daar iets gezien van 2 soundcards , kdenk dat dit de gemakkelijkste manier is of is er nog 1 (gemakkelijker of beter)?
Als iem hier mee even mee zou willen helpen hoe ik beide cards activeer of wat ik net moet doen? dank bij voorbaat (kben absoluut noob in zo'n dingen sry)

Mechelaar

Legacy Member
Je hebt inderdaad sowieso 2 geluidskaarten nodig (master & monitor). Ik weet niet juist hoe het in virtual dj zit, maar bij traktor(vgl software) moet je eerst een programma downloaden zodat traktor de twee kaarten herkent. dan moet je je kaarten toewijzen aan monitor(headphone) en master(boxen).

maar misschien kan iemand die virtual dj gebruikt beter uitleggen....:)

de jerre

Legacy Member
je hebt niet sowieso 2 geluidskaarten nodig, wat je doet is even naar de aansluitingen op je soundcard kijken, en dan zie je daar minstens een line out, een line in, een microfoon en een gamepoort. Bij die audigy ze je ook (vrijwel zeker van) nog een line out 2. dit zijn je rear speakers en tevens je monitor als je met 1 soundcard werkt.

Argus V12

Legacy Member
De Hercules dj console kost € 100. Maar dit is enkel de console, wil dus zeggen geen extra geluidskaart of andere toepassingen, eigenlijk enkel virtual dj in hardwarevorm.

De hercules dj console MK2 daarentegen, is een volwaardige mixer, met geluidskaart inclusief, waar je dus allerlei op kan aansluiten. (mp3, cdspeler, platenspeler, ...) Maar kost dubbel zo veel.

aXl_

Legacy Member
Nightmare` zei:
Vandaag hebbek zone dj control van hercules cadeau gekregen. (alé 50euro betaald n 50euro gekregen)
Kdacht tis een goei prijske dus kpak da mee. Tock klein beetje gekloot ...
Der zit geen soundcard in of aansluitingen voor headphones enzo :/
Nu kheb da ding dus n kwil het fatsoenlijk kunne gebruiken nu:)
Maar kzit probleem met mn headphones, ge weet wel 1deck door de boxen en terwijl het ander deck door headphones horen.
Kheb een onboard soundcard en een audigy soundblaster soundcard maar ik denk geen 5.1 of 4.1 ofzo (anders ge moet eens zeggen waaraan ik dat kan herkennen maar kbetwijfel het, card is wel al zo'n 3jaar oud).
Het programma dak erbij moet gebruiken (n mee kan configureren) is virtual dj.
Kheb daar iets gezien van 2 soundcards , kdenk dat dit de gemakkelijkste manier is of is er nog 1 (gemakkelijker of beter)?
Als iem hier mee even mee zou willen helpen hoe ik beide cards activeer of wat ik net moet doen? dank bij voorbaat (kben absoluut noob in zo'n dingen sry)

als er achter op je sound card meer dan 1 uitgang out is, dan heb je meer dan 2.1 geluid. In dat geval zou het trouwens mogelijk moeten zijn om 1 uitgang toe te wijzen aan master en 1 aan headphones.

vb: uitgang voor master, center, rear etc... kunnen toegewezen orden in die programma's aan monitor/master/...

aimless

Legacy Member
dacht ik zet het hier maar neer.

Heb dus dit probleem
Zet mijn instelllingen van traktor op internal mixer.
Heb een onboard 7.1 soundcard
Ik zet dus mijn twee front speakers op de twee monitors ingangen
en mijn twee rears op de master.
(zo hoort het normaal toch?)

Maar toch hoor ik door allebei het zelfde.
Als ik mijn mixer op extern zet klopt het wel en speelt deck a door front en deck b door rear en omgekeerd.

iemand een idee???
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan