Archief - Hulp bij aankoop monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem07

Legacy Member
Hej

Ik ga deze maand een nieuwe monitor aanschaffen.
Hiermee bedoel ik een Actieve Speaker, die graag +/- 200 Watt RMS, of een goed rendement (dus minder watts in ruil ofzo) heeft.
Graag degelijk kwaliteit, kan iemand mij bepaalde speakers aanduiden ?
Mijn budget ligt ongeveer tussen de 400€ en 500€.

Deze speaker (geen meervoud) zijn bedoeld voor mij als dj, en desnoods op verplaatsing eens mee te nemen. Als ik moet draaien en ze hebben geen monitor voorzien, gewoon aansluite op zone, in stopcontact en klaar.

Jbsystems / behringer vallen uit de boot, ik wil iets dat lang meegaat , en goede geluidsweergave heeft. JBL monitors zijn juist te duur (600€ +).

Iemand goede raad ? ik heb de deze aan aangeboden gekregen als raad van mijn lokaal dealer.
http://www.stkpro.com/pro-spm-122ap.htm (+/- 400€)

En van nen maat:
http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=32614&taal=0 (+/- 400€)
http://www.evsound.be/nl/catalogus/boxen/mackie de C300 (400€)
maar ik vind over die mackie nie direct veel Specs terug.



Meningen over DAP speakers zijn nogal verdeeld, dus ik weet daar niet veel raad mee.

DSK

Legacy Member
die eerste (van je dealer) is passief...

persoonlijk zou ik die Mackie C300 aanraden.
heeft een goede reputatie, je bent zeker en voldoet aan je eisen

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
dieje mackie is passief...

JB/Behringer/DAP is gewoon hetzelfde met een andere fold op de casing

De actieve mackie's zijn SRM 450 en 350. 2de hands misschien wel in uwe pricerange te vinden

DjProbe

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
dieje mackie is passief...

JB/Behringer/DAP is gewoon hetzelfde met een andere fold op de casing

De actieve mackie's zijn SRM 450 en 350. 2de hands misschien wel in uwe pricerange te vinden


2de hands heb ik ze nog niet onder de 500 gevonden
ge kunt nen tapco versterker op dienen C300 steken
tapco = made by mackie

www.bekafun.com

Anoniem07

Legacy Member
Is niet passief, fout van de site, want als ge naar beneden scrolt heb je de specs voor een actieve monitor.

The Entity

Legacy Member
kijk eens voor Phonic P6A en P8A
'k heb zelf de P8A staan en dit zijn toch zeer degelijk active monitors met een zeer zuiver en vrij neutraal geluid (zoals een monitor zou moeten zijn)

freQ

Legacy Member
Alle speakers van HK die'k heb kunnen beluisteren totnutoe klonken echt goed, dus mijn keuze zou eerder in die richting gaan.

ComputerVISTA

Legacy Member
Blijf gewoon uit de buurt van die budget dingen zoals dap, jb, etc... Das gewoon miserie zoeken en vooral migraine.

ComputerVISTA

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Ik ben ook aan't kijken naar ne monitor en vandaag moest ik toevallig bij mijne dealer zijn.

Dé monitor!! : LEM D 400
Mackie kan gewoon inpakken met zijn SRM reeks, zo'n sound. Ik wou dadelijk mijne hele FOH inruilen voor een paar sets van dees mannen.

http://www.lemaudio.nl/Produkten/Luidsprekers/D_400/d_400.html

Ik zou zeggen, spaart ff door!!

Mits ge uit die mackie srm 450's het hoog wat wegfilterd als ze luid staan kan er ze heeeeeeeeeeel weinig beaten, ik heb nog niks zo kleins gehoord dta zo sterk klonk, deze heb ik wel nog niet gehoord maar van inpakken zou ik alvast niet te snel spreken ;)

DjProbe

Legacy Member
kga ze eens naast elkaar zetten :)
zullen het direct weten dan :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Dan heb ik het nog niet gehoord he, een maat zei me laast dat ik is "master" moest gaan beluisteren

:rofl:

Een blik met een speaker erin had beter geklonken ^^

Xavez

Legacy Member
De specs zien er alvast goed uit, of het goed klinkt moet je gewoon hóren dan he :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan