Archief - [House, Prog House] Phaselocked - A Free Man

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arpeggiator

Legacy Member
Hey,

Dit is een track waar ik de laatste week mee bezig ben geweest. Ik hoop dat hem wat in de smaak valt. Hier en daar zijn misschien nog wat aanpassingen nodig, maar ik wou hem gewoon al posten.

Comments welcome!

Cheers,

Phaselocked

Phaselocked - A Free Man - SoundCloud

s.i.m.o.n

Legacy Member
Jow,

ben helemaal niet thuis in dit genre; ik kan enkel zeggen dat het fijn is om naar te luisteren. Track zit goed ineen. Als ik dan toch iets contructief mag zeggen: ik zou bij 2:27 de track iets minder 'rommelig' (iets te veel percussie) maken en de kick wat steviger (dat iverwachtte ik dat er zou komen, dus was het voor mij een gemis, enfin beetje moeilijk uit te leggen :p). De break en het stuk na de break vind ik dan weer zalig!

Maar zoals ik al zei, ben ik niet thuis in dit genre, je kan mijn comment dus met een stevige korrel zout pakken ;)

Grtz

Arpeggiator

Legacy Member
Hey,

Nu dat ik er op let klinkt het inderdaad een beetje rommelig op dat punt. Dat ga ik zeker nog aanpassen. Ik zal ook eens proberen nog meer uit mijn kick te krijgen! ^^

Bedankt voor je comment!

Grtz

Clash

Legacy Member
Wow ik vind em echt superlekker! Klinkt beestig goe hier op mijn monitors..

Ivm da moment, ja die break daar zou ik nog wa aan sleutelen! ik zou mij proberen te concentreren rond die beat die ge ervoor hebt zoals simon een beetje zei, probeer gene melodische overkill te krijge!

Van sounds zit het wel superdik goe !

Nausea

Legacy Member
Iep man

zoals bij vorige track al gezegd, jij begint echt PRO te klinken, dus da zit al vre goe. Deez nummer is binnen zijn genre zeker geslaagd. (Buiten dan wat hier al gezegd is geweest over de break enzo...)

Hij doet me int begin denk aan 'deep fear' van 'side kick', toevallig daar inspiratie gehaald?

Arpeggiator

Legacy Member
@ Clash: Bedankt! Ik zou inderdaad bij het genre moeten blijven en niet van iets diepere house naar melodieuse progressive te gaan. Het maken van melodieën heeft mij altijd wel beziggehouden, misschien daarvan ^^ Maar ik ga zeker rekening proberen te houden met wat je gezegd hebt!

@ Nausea: Merci man :) Fijn om te horen! :D
Ik zit te denken aan een versie te maken zonder een break, of op zijn minst een break die beter aansluit bij het begin.

Ik ken het liedje side kick, was er dikke fan van een tijdje terug. Maar om eerlijk te zijn heb ik daar niet mijn inspiratie gehaald. Maar eerder in het geheel van het genre. Ik weet dat die begin sound in dat genre heel vaak terug komt, vandaar dat ik hem ook zo gemaakt heb. Ik heb eerder mijn inspiratie gehaald bij "Leave The World Behind".

Nausea

Legacy Member
ha, nu dajet zegt wil ik het ook zo horen precies :)

ik vind dat bij 'leave the world behind' the vocal ook enorm veel magie aan het nummer toevoegt. Maar ook gewoon die hele "Swedish house mafia - ibiza - party all night after sunset at the beach" - sfeer maakt dat nummer wat magisch...

Vind da eigenlijk wel grappig dat da nummer zowel door ingrosso, als axwell, steve angello als laidback luke gemaakt is. Ik vraag mij dan af wie wat precies gedaan heeft. Steve angello de kick, hats en snare :D, ingrosso de basslijn, axwell de zweverige synth :music:
ale ja ge verstaat mij wel eh :crazy:

it's magic ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan