Archief - Hoe AAC Purchased Audio(iTunes) converten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jerre555

Legacy Member
Hallo

Ik heb onlangs iTunes gedownd
en wat liedjes gekocht die ik wou hebben, maar het grote probleem is, Serato Scratch Live ondersteunt niet AAC, en ik moet dat omzetten naar mp3 of ogg, maar ik weet echt niet Hoe ik dat moet doen, ik heb al enkele codecs van dbpoweramp geprobeerd maar geen effect, ik zie gewoon het liedje niet :s.

Kan iemand me helpen?

Groetjes Jeremy

zkee

Legacy Member
branden van in iTunes, en nadien de cd opnieuw rippen naar DRM-loze mp3 of ogg. kvrees da dit nog de makkelijkste manier is.

mythe

Legacy Member
Je hebt programma's.
Maar moet je voor betalen.
Gratis software daarvoor weet ik niet.
Maar heb dat gekocht en is wel de moeite waard inplaats van steeds een CD te verbruiken (toch als je die niet op CD wenst)

jerre555

Legacy Member
hallo

kheb et gebrand op ne cd rw en geript
stom apple
anyway, kheb dus men rechten gekocht, dat overzettn naar mp3, mag ik da dan gebruiken als dj? Khoop van wel, want das men bedoeling.

Grtz Oxid

spectrious

Legacy Member
Das het apple concept:

Nummer kopen, zoveel het nummer downen als je wilt. Op max 5 Computers, normaal zelfs niet branden. Enkel voor op iPod.

Als je AAC op je mP wilt moet die dat ondersteunen of moet je hem converteren.

Maar je moet toch weten dat alles uit de iTunes muzic store gemaakt is voor op Apple producten te draaien é.

jerre555

Legacy Member
Mja, asik mijn rechten voor da lied koop, dan mag ik da toch voor dj doeleinden gebruiken?

Er is tegenwoordig ook zo een ipod deejay dingen zo, dus kzie ni in wrom ik da zo ni zou mogen gebruiken.

Grtz Oxid

DJDM

Legacy Member
in principe -> eens omgezet zijn uw rechten der af en is't geen officieel nummer meer.

maar alles is natuurlijk voor interpretatie vatbaar .......

spectrious

Legacy Member
jerre555 zei:
Mja, asik mijn rechten voor da lied koop, dan mag ik da toch voor dj doeleinden gebruiken?

Er is tegenwoordig ook zo een ipod deejay dingen zo, dus kzie ni in wrom ik da zo ni zou mogen gebruiken.

Grtz Oxid
Als jem op je iPod zet dan is er toch geen probleem?

zkee

Legacy Member
als ge op die manier (dus mp3 kopen) de rechten op een liedje koopt, dan koopt ge het recht om er zelf naar te luisteren, nie om het liedje te draaien voor meer dan privé-doeleinden.

this is just a wild guess, dus schiet mij nie af ask fout ben.

en jup idd, zoals DJDM zegt, van zodra ge het brandt en opnieuw ript kan niemand nog aantonen da ge voor die mp3's betaald hebt, want er zit geen DRM meer op.

jerre555

Legacy Member
Maja

ik heb de receipt gekregen dat ik wel degelijk heb betaald voor die mp3tjes

dus, kwenie, ik betaal de rechten voor de inhoud ervan. Een plaat mag je toch omzetten in mp3 en dat gebruiken voor fs enzo? I know sabbam dit sabbam dat, ma fuck sabbam, ze zoude ni moge durve mij boete te geven.
But anyway, de rechten die ik betaal is toch voor de inhoud, niet toch precies voor het formaat etcetera? ik heb alle bewijzen dat ik wel degelijk voor die muziek betaald heb, Dus ale, :s

Grtz Oxid

jerre555

Legacy Member
Anyway, eens ik het geld heb koop ik mij een iBook of Powerbook G4, stabiel en geen problemen niemeer, op die pcs kun je die bestanden wel gebruiken in serato. (Apple).

Grtz Oxidman

jerre555

Legacy Member
Mja djdm, ik weet da sabbam daar een soort jaarlijkse betaling op wilt zetten maar logisch gezien is dat incorrect, omdat ze zich baseren op een wet van 94 , en toen bestonden er nog geen mp3s, m.a.w. dat is pure fraude.


Grtz Oxidman

DJDM

Legacy Member
lol :)

Nee, Sabam baseerd zich op het feit da als ge u muziek op eender welke manier van drager veranderd, dus nemeer speelt van het originele medium, ge bezig zijt me nen backup.

Buiten me het origineel moogde niks meer doen dan thuis gebruiken. 'k heb hierover overlaatst nog staan praten me een advocate die ik ken en die regelmatig zaken blijkt te doen voor Sabam

Ge moet trouwens zoals hierboven gezegd is is kijken naar de reglementering (DRM) van uw gekochte muziek. 't kan idd goe zijn da in de overeenkomst sta da eg de muziek alleen voor thuisgebruik koopt en ze ni moogt gebruiken in openbare gelegenheden.

you got to love them :)))))))

belgarath03

Legacy Member
daar bestaat een gratis progje voor dat ik ook gebruik: jhymn, gewoon intypen bij google en je vindt wel wat je zoekt

spectrious

Legacy Member
iTunes muziek kopen is voor op uw PC, en als ge da wilt ergens meepakken dan zette da op uw iPod. Da's tzowat.

Verder moogde der nie veel mee doen normaal.

DJDM

Legacy Member
ff ter info, 't zit zo bijna bij alle downloadwinkels zenne, ge moet hun voorwaarden maar is lezen.

Ofwel koopte het maar moogde het maar 1 maand beluisteren, ofwel alleen thuis, .....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan